Lyst å lære å strikke raglan top/down Jakke? -Gratis Strikkeoppskrift ++

Designet av addi by Selter

 

Det begynner å bli en god del år siden eg for første gang tok fatt på et Top/Down prosjekt, aldri angret og heller aldri strikket en genser/jakke nedene fra og opp…Eg har startet på slike prosjekt, men det har alltid blitt kassert...NOE blir bare alltid feil over bryst/skuldre på meg når eg strikker på den “gamle” måten! Etter at eg begynte å strikke Top/Down har eg strikket en del til meg selv, både kjoler, jakker og gensere – Alt passer 100%! Før eg lærte meg steeking metoden strikket eg alle jakkene mine frem/tilbake…0 problem, men med steeking er jo også DET en ny verden! Husker eg strikket Sinnasaujakken til Pinneguri og bare klippet opp hele fronten bare “sånn”! Det var en åpenbaring! MEN, du må selvfølgelig strikke i skikkelig ull for at det ikkje skal rakne…

De eneste jakken eg nå strikker frem/tilbake er når eg bruker Intarsia, men det går veldig fint 🙂 Anyway, tilbake til Top/Down; Vet at flere vegrer seg for å prøve dette, men det er akkurat det samme som å strikke “riktig” vei, den egentlige forskjellen er jo at du ØKE i raglan i steden for å felle…! Sant vel + At du nå har eg flott og BEDRE mulighet til å prøve prosjektet på underveis for perfekt tilpass 🙂 Eg er omvendt og kommer vel aldri til å gå tilbake…Sånn må det bli! Anbefaler deg virkelig til å prøve 🙂 Kom over denne oppskriften i går og selve jakken minner meg om en rillejakke som “Slagt en hellig ko” hadde og den stor høyt på mi liste…men det ble aldri…Kanskje nå?? Ja for nå kom eg jo på den jakken igjen…

Dette er ingen “A-Å” oppskrift, her lærer du underveis hvordan dette skal gjøres 🙂 Å ja...”dessverre” er dette på engelsk, frem med “skoleengelsken” og hvis du i tillegg bruker DENNE OVERSETTELSEN
er du godt på vei, tenker eg!

 

ADDI RAGLAN CARDIGAN
Bildet over

 

 

 

* * * *

 

 

 

Sola skinner i dag også, men i dag tar eg en så kalt hviledag! Tenker å brette en del klær og få på plass, og så…..Tja, eg er ganske giret på Still Light min så der går det unna nå! Et par sesonger til med serie kan eg nok muligens ta den på meg!! Ellers har eg litt garn til som skal pakkes og sendes, om eg får det på posten i dag gjenstår å se…pakkene blir vel muligens ikkje sendt videre før på mandag likevel, ikkje det? Det er en del garn igjen HER INNE om du finner noe som frister + det er litt igjen av enkelte strikkedubbeditter (TILBUD)- Strikkemarkører (TILBUD)er forresten fine gaver til ei strikkevenninne! Småpakker til en kalender? Ikkje sant!

Tja, kanskje eg bare skal sette litt fart og starte dagen!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg