Lyst på et par DRØMMESOKKER??

Designet av Sara Stark

 

Min mening? Lange stripete sokker er i en helt egen klasse i sokkehirakiet! Elsker stripete sokker,
jo lengre de er jo bedre er det *humrer* Rett og slett ferdig snakka! haha

 

 

 

Designet av Sara Stark

 

Disse sokkene er strikket Tå/opp, mulig det er det beste med tanke på å få de til å sitte godt på leggen.
Mine første lange sokker strikket eg vel i…2008…begynner å bli noen år siden gitt!

 

 

 

Den yngre utgaven av Dib er modell….*må le litt*…Helt ærlig så husker eg ikkje fra hvor eg hadde oppskriften, ikkje har eg skrevet det på Ravelry heller, vel vel. Eg startet nå i allefall oppe, men resultatet ble at de glir lett nedSå ja, begynner du nede er det enklere å styre hvor mye du bør øke etter hvert. Det kuleste er jo selvfølgelig om sokkene faktisk holder seg opp! Jauda, mine lange oransje opalsokker er fortsatt veldig fine og eg har vurdert å sy inn en tynn strikk i ribben som faktisk kommer OVER knærene mine,
eller muligens hofteholdere kunne vært tingen…!?

 

Men ok, hovedsokkene i dette innlegget strikkes også i opal type garn:
Ca 400 m pr 100 gr. på ca pinnenr 2,00 mm

 

TORA SOCKS
Bildene over
Flere størrelser
Svensk og engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Heldigvis har eg DISSE SOKKENE som mor mi har strikket, de holder seg oppe rimelig godt og eg vil ha flere par! Meeen….problemet er at eg klarer ikkje overbevise mor mi om at hun må fortsette å strikke…Synd! Men ok, eg har en god del garn av det samme som disse er strikket i så egentlig kan eg bare strikke de selv…
sukk…jaja…en dag…

 

 

 

Designet av Sara Stark

 

Fant også et par andre ting inne hos Sara Stark, ribbevotter og ribbelue –
Det er deilig det!

 

KAJSA MITTENS
2 størrelser

KAJSA HAT
2 størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

Vel vel, det ER lørdag og sola SKINNER! Akkurat som Yr.no lovet meg!! Nå holder ikkje Yr helt lovnaden på gradene da, de lovet 10, men det blir kun 8….Gjøre absolutt INGENTING for i morgen har de lovet meg 12! Så det så! Nå nærmere me oss virkelig gj.snittstemperaturen for en god sommer her i vest! Kan ikkje kreve mer enn det 🙂 Hadde meg en runde på terrassen i går; Plukket bort all avisisoleringen i drivhuset, men lot den svarte duken ligge enn så lenge. Er SÅ spent på om det er liv i Pasjonsblomsten min!?! Tok å vannet litt og fikk også konstantere at det er liv i epletreet mitt! Oh Yes! Eg plantet eplesteiner i fjor kun for gøy, det ble en liten busk i fjor og nå spretter hele denne busken med masse knupper og den har skutt ut flere lange grener!
Jøss….hadde eg ikkje trodd!

Ved inngangen plantet eg en Hosta i fjor…kan ikkje helt se liv i den krukka? Hmm må sjekke litt rundt hva som er normalt og ikkje! Men vettu? I den svære kassen hvor me har den store eføyen spirer allerede Clematisen!?!
Den spretter litt sånn overalt + det kommer nye skudd fra jorda! *Krysser fingrene for masse blomster*

Men nå? Ja nå sitter eg i dusjkø og skal fluksens inn
på Hobbyrommet og male etterpå!

 

 

HA EN STRÅLENDE
LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Veldig kule sokker 🙂 Særlig de på den lille gutten hihi… Morsom tekst også. Jeg liker også å strikke sokker i blant, men jeg har aldri strikket så lange på leggen. Kanskje fordi leggene er noen svære klumper som i hvert fall ikke får plass i lange ridestøvletter? 😉 Men kanskje jeg skal strikke litt lengre neste gang, – vi får se 😉

Siste innlegg