MÅ HA! Bare MÅ ha! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Cita Steinmeier

 

Har du sett?? Ååå de absolutte GØYESTE sokkene (eller tøfler?) som finnes! Her er det bare å finne frem Opalnøstene du har liggende, du trenger KUN 1 nøste til et par 🙂 Strikkes på pinne nr 2,5 og det nytes hele veien, ja hver eneste maske er diggedidigg! Muligens fare for å dåne litt underveis for disse var bare fullstendig PERFEKTE! Strikk, nyt og sprad rundt i de kuleste sokkene (tøfler?) ever! Bare nevner det! Selvfølgelig kan du strikke de i annet garn, men for å få oppgitt størrelse må du forholde deg til strikkefastheten: 32m/40 row. Strikker du der i mot i flerfarget garn får du noen som er mye morsommere! Kanskje eg nå burde sprettet TIGER Nøstet mitt fra Opal?? Har i flere år nå ventet på de perfekte sokkene!

 

NINA QUICK SOKKER
Bildet over
Str 37/38
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Védís Jónsdóttir

 

Et islandskinspirert juletre teppe rekker du fint! I allefall om du ikkje skal ta inn treet før Lille Julaften 🙂 I litt halvtjukt garn og pinne 6 går det jo rimelig kjapt 🙂 Eneste minuset med et strikka juletreteppe må være hvis treet drysser! 1 million nåler borrer seg inn i hver eneste maske! *Grøsser*. Meeen, det er vel det minste problemt siden me nå egentlig er blitt en plastikktregenerasjon? Hmm da er det vel heller ikkje nødvendig med juletreteppe? *ler* 🙂

 

Jólaskjól
Str 122 cm

 

 

 

* * * *

 

 

I dag skal eg nå i allefall ikkje ut! Det skal visst nok blåse opp fra en annen verden utover dagen og det skal til tider bøtte ned! Ikkje skal det være noe særlig varmt heller, 5-6 + grader betyr ingenting når det skal blåse Stiv Kuling og man rådes til å berge inn alt av nisse, bosspann og trampoliner! Da er det bedre å rusle ut på kjøkkenet, fyre opp steikeovnen og smelle til med en deig med Julekaker! Sitter å spekulerer litt, ja om eg skal prøve meg på noen kaker eg aldri har laget før? Har heller aldri smakt på de! Hmm tja, dette kan jo bli spennende 🙂

Sånn ellers, utenom baking blir det lite strikking om dagen! Fikk strikket noen runder i går kwell, men det går tregt! Er jo sååå sliten når kwellen kommer og eg har jo mest lyst å bare legge meg, men da ender eg jo bare opp med
å stå opp mens det ennå er natt 🙂 Jaja, har noen få kakesorter igjen nå og da tror eg at eg har oppfylt alle sine ønsker *ler* Muuuuligens eg avslutter årets bakerunde med litt marsipankuler eller no. Det er noen år siden eg laget Peppermynte sist og Dib spør etter det hvert år så eg får se 🙂 Men nå? Først en kopp kaffi så får eg se hva det blir til på kjøkkenet 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med veldig slitne og ømme bein 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg