Magiske Sokker – Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Rito Garn&Hobby (1 link)

Designet av Louise Robert

 

Sokker har jo som hovedformål å holde oss varme på beina *Minnes de litt harde/stive stikkete ullsokkene bestemor strikket til meg da eg var lita, men de var varme da!* Takk og pris har verden gått videre og et par sokker i dag er så mye mer enn å bare varme – Eg elsker det! Mine sokker trenger i grunnen heller ikkje være like i paret, jo sprø jo bedre og ikkje minst morsommere 🙂 Har du et par kule sokker i skoa og stemningen er litt amper?
Vel, ta av deg skoene og magiske ting vil skje! *ler* Har eg sprø sokker på beina er det alltid kommentarer å høste som igjen kan føre til en samtale med en fremmed 🙂 MEN! Det kjekkeste med slike morsomme og flotte sokker er jo å strikke dem! Ahaa det er en fryd både for meg og strikkepinnene, eg elsker det og det er alt for lenge siden eg strikket sokker….Lista over sokker som MÅ strikkes er så lang at eg kommer aldri til å klare å gjennomføre, men et par 3 stk burde eg klart før vinteren…

*Dagen flyr og snart er eg en middelaldrende dame* (Snart bursdag sukk!)

 

STITCH SURFER
Bildet over
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Louise Robert

 

ALTSÅ! ♥ Iiiikkjeee sant!?

 

QUILTERS SOCKS
En størrelse

 

 

 

 

 

Designet av Louise Robert

 

Sier bare en ting: SPENNENDE!! ♥

 

 

EVIL QUEEN SOCKS
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Venter du på værmeldinga?? Gjett 1 gang? Jepp, riktig: REGN! 12 grader er da heller ingenting å skryte av i juli…på lørdag er det august og da er det jo snart høst...Eg er på nippen til å gi opp både blomster og grønnsaker ute, blir dårlig med den daglige runden hvor eg steller, surrer, plukker litt og kniper litt, ALT er så innmari vått!! Det er trist for me burde fått ha en utesommer i 2 mnd, ikkje bare ei uke og noe dager her og der. Blomstene ser jo ut som drukna kattunger! Vel vel, som optimisten eg er så lever eg i håpet om en flott sensommer i hele august til langt ut i september. Det er jo også da ekspertene mener at havet er varmest her i oppe på toppen av kula, så kanskje man kunne fått seg et bad…eller 2? Det gjenstår å se!

Sånn umiddelbare planer for dagen er å holde seg hjemme og inne, har vært litt mye hit og dit de siste dagene
og eg er sliten. Veldig lite Me-Time kan du si og da blir man fort utladet! Har et stort perlebrett som har ligget urørt
i flere dager og sånn kan man ikkje ha det. Fikk påfyll av en del perler i går + noe “garn” eg hadde gledet meg til, men det ble miss. Eg skulle prøve sånn Stoffgarn vettu med tanke på gulvmatter, ville da ha alle spolene i petrol
og turkis for da passer de til badet vårt. Er ikkje bare bare å bestille akkurat den fargen man vil ha fordi det er intet fargenummer. Eg måtte bestemme meg for lyse eller mørke farger, da valgte eg 5 lyse og 5 mørke, men hver av de 5 skulle være i forskjellige nyanser innen for petrol og/eller turkise…Vel….

 

 

 

 

Eg fikk 8 stk i en lysblå/mint farge, utrolig deilig farge, men akk så feil i forhold til hva eg skal bruke de til og de 2 skrape blå passer ingen steder her hjemme. “Garnet” er jo helt digg og deilig, hver spole veier ca 1 kg så her skulle det virkelig bli mye kjekt og forhåpentligvis flott 🙂 Satser på at det blir en ordnings i løpet av dagen ♥ “Garn” av DENNE TYPEN kan brukes til mye stilig innen Interiør f.eks, ja som DISSE HERLIGE her 🙂 Nå etterpå skal eg ut på gangen, sette meg litt i perlekroken og fylle opp glassene med nye farger! Ahaa det er jo nesten som sukkertøy 🙂 Det er bare en ting som kan få meg ut på hjul i dag og det er hvis brillene mine kommer! JuHuuu Herregud som eg gleder meg!! I dag er det 2 uker siden eg var på Synsam og ordnet med hele
3 par og de sa ca 2 ukers levering 🙂 SPENNENDE!! Men du?

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG FOR DET HAR OGSÅ DU FORTJENT!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Åh! De øverste sokkene har jeg og søstra mi hatt på lista leeenge! Vi tenkte på å ta en samstrikk, og med en semisolid farge og en flerfarga fra Wollmeise MÅ da det bli kule sokker!? 🤩

      Vi er så heldige at det ble sol i dag. Ikke det værmeldinga sa i går, men vi takker 🌤 😃

      Jeg har akkurat spist sein frokost i hammocken som står på en haug med nydelig utsikt over fjord og fjell.
      Balsam for sjela å sitte her og nyte været, se/høre fisken hoppe og studere ekornet som sitter og “tjatrer” i treet like ved meg 😍

    2. Sokker ja,får man noengang for mange par…….Tror ikke det nei..
      De du har funnet frem her var jo steintøffe da.
      Selv gikk jeg på spaning etter restegarn i garnlagret mitt,fant frem små og litt større nøster og strikka meg 3 par sokker etter innfallsmetoden.Hvem har sagt at sokkene må være like,hmmm. Jeg holdt meg til de samme fargene på begge sokkene men la inn striper sånn i hytt og pine,så de ble jo helt ulike,men artige.Blir greie sokker å bruke til høsten/vinteren.
      Ha en flott dag.

Siste innlegg