MANDALA GENSEREN – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Ingvill Freland

 

Vet`kje eg, men i går sank gradene helt ned til 5 ved leggetid så du kan trygt finne frem Finull`en!! En genser i Finull er vel mer beregnet til bruk i den kalde halvdelen av året, men med de gradene me har nå så er det bare
å få den på pinnen! Uansett så kan jo være kjekt med en ny og lekker genser til høsten og vinteren 🙂

Likte så godt nyansene med de 2 fargene i krysset på mønsteret og det hadde eg også tatt hensyn til ved bruk av andre farger, ja for du får det fint til uansett farge 🙂 Ble jo sittende å sveipe opp og ned på fargekartet til Finull og når garnet finnes i hele 116 farger har du jammen litt å velge i! Ikkje bare er det i mange farger, men du finnes sååå mange lekre og flotte nyanser som du kan sette sammen! Hadde virkelig store problemer med å finne meg en favoritt, men kunne tenkt med i 2 grønne nyanser, eeeeller i blå petrol`ish et sted. Jepp, definitiv vanskelig! Sist eg sto foran Finullhylla på Husfliden kom eg hjem med 2 hvite og 2 lilla nøster og det var nå i allefall IKKJE det eg skulle ha! Ble litt stressa av å ha ekspeditrisen hengende over meg som hele tiden lurte på om eg hadde bestemt meg!?! Hun kan UMULIG være en skikkelig Garnentusiast for hun burde visste bedre enn å mase!
OMG! *ler meg ihjel*

 

 

Designet av Ingvill Freland

 

MANDALA GENSEREN
Bildene over
Fra 88 cm til 120 cm i overvidde
Strikkes sømløst Top/Down

 

 

* * * *

Det har regnet litt i det siste og derfor ser blomstene våre litt HERJET ut og det er ikkje det mest sprudlende synet akkurat i øyeblikket! TRIST!! Joa, eg vet de kommer til å sprudle igjen, men dog veldig trist! Noen av blomstene som er i mindre krukker reddes inn eller under markisen som me ofrer i vind og regn haha På en måte er det litt “farlig” å shoppe blomster på en fin sommerdag i mai (luredag hehe) Me går litt amokk, planter som en helt og så PLASKER det ned og det meste blir slått i stykker…Det må være ganske så traumatiserende for en blomst som er født og oppvokst i et drivhus!?! Jaja, eg får ta en runde på terrassen etterpå og stelle alle sår etter nattens slag, plukke opp brukne “armer og bein” gi noe go`ord og bare sulle og dulle litt ♥ Ellers kan man jo bare krysse fingrene for at temperaturene øker og at vind og regn forsvinner.

I dag skal eg ut å kjøre om 3-4 t, skal ned å hente mor mi. Hun får både vaskefolk og gartner i dag og da liker hun ikkje å være hjemme så da camper hun her mens de vasker å styrer hjemme hos henne. Greit nok det. Eg skulle ønske eg kunne dratt ei uke ned på hotellet i havna og at NOEN invaderte leiligheten her og fikset det som måtte fikses og gjøres ferdig. Drømmer er det lov å ha heldigvis hehe Mor mi skal spandere pizza på gjengen her i dag så ja, Dib jubler for Pizzabakeren er digg så nå gjelder det bare å passe det inn når han er hjemme hehe
Han kommer ikkje hjem før rett før kl 17 og skal rett på trening 17.30 (Han er instruktør for barnepartiet). Muligens han drar videre på egentrening etterpå så den der pizzakabalen ser ut til å bli vanskelig å få til å gå opp!?!
Pizza i matboks kanskje? Hvis ikkje blir det kveldsmat i senga når han kommer hjem 🙂 Anyway, blir nok en koselig dag og eg håper regnet holder seg borte slik at me kanskje kan sitte litt på terrassen 🙂 Strikking blir det garantert og mor mi strikket noe DEILIGE sokker til meg!! Ahaa de skal bli skikkelig digg og er nok et drømmepar! Det er jo hun som har strikket DISSE SOKKENE som eg fikk for et par uker siden! Elsker de ♥ Nå skal det bæres blomster ut på terrassen og så skal de få litt stell sammen med de som overlevde natta 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
FIN-FIN DAG

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg