Mangfold – Et tegn på Rikdom

 

I alle spekter av livet trenger me et mangfold. Om det dreier seg om det store samfunnet eller rett og slett “bare” ei strikkegruppe så er me faktisk avhengig av det for at det skal bli ei god gruppe – For alle! Slik det fungerer nå så er det ikkje plass til alle i mange av de flotte(??) strikkegruppene som finnes, det er ikkje bare synd, men det er en SKAM! Rett og slett! At eg ikkje får innpass i mange av strikkegruppene som finnes er greit nok, det er det nok flere årsaker til det, men at de som kanskje ikkje strikker som alle andre skal føler seg dyttet ut på sidelinja er da ikkje greit? Det er mange måter å få noen vekk og bort på, det er ikkje alltid nødvendig å stenge porten, men med riktig taktikk så forsvinner vedkomne sakte men sikkert av seg selv. Bort med det som er anderledes (eller ikkje god nok?) det er så mye enklere når alle gjør, sier og ikkje minst MENER det samme. Eller er det det? Hvem skal du lære noe av da? Ja hvis alle som sitter tilbake gjør akkurat de samme tingene på nøyaktig samme måte?
Eg skal love deg at det blir ganske kjeeedelig i lengden.

-Mange strikkergrupper er slettes ikkje FOR ALLE….

 

 

 

 

Det er mange som ikkje kan strikke, de søker medlemskap i diverse strikkegrupper, men de bakker formelig baklengs ut igjen – Eg VET for eg får mange spørsmål fra veldig mange som trenger hjelp til det elementære innen strikking, ja også til noe så grunnleggende som å legge opp. Eg peker de ofte i retning ei strikkegruppe, men får til svar at det har de prøvd uten særlig hell. Det er mange som sitter på sine alt for høye hester
i flere av gruppene og de fnyser av helt nybegynnespørsmål som en fersk strikker måtte ha. Du kan si det finnes kun en riktig måte og en gal måte – ingenting der i mellom. Selv om det stort sett finnes en fasit er det alltid rom for å prøve ting på en ny måte, det bør nå i allefall være rom for det. Det er på den måten man lærer nye ting og gjerne tenker litt utenfor boksen 🙂 Det kalles også for KREATIVITET! For å ha god kreativitet trengs det også Input fra andre, utveksling av tanker og ideèr som du fint kan spinne videre på i ditt eget selskap.

Noe som eg veldig ofte har havnet i diskusjoner på er ang ett eller flere prosjekt på én gang. Å du og du som eg får høre det når eg lemper ut alle mine pågående prosjekt. Det er kanskje ikkje akkurat der og da, tror vel de fleste kritikerene (mine) blir litt målløse, men hvis eg publiserer at eg har et nytt prosjekt på pinnene –
Ja DA får eg hører det! Men sorry, får eg en idé så må den prøves ut umiddelbart,
fordi en gode idé kan lett fade bort om den ikkje blir satt ut i live.

 

 

 

 

En annen ting du bør notere deg er at mange har en mening om prosjekter som er strikket av restegarn…
Du må ikkje prøve deg på fullpris for et par sokker strikket i rester!! HALLO!?? Det er jo bare noen billige smårester…Rester er da et produkt av et fullpris nøste og de 2 siste meterene koster AKKURAT like mye som
de 2 første. Har ikkje tall på hvor mange ganger eg har observert at restegarnsprosjekter
blir nedgradert til noge intjevettande! Slutt med det!

Husk at er noe one of a kind pleier det å gå til høystbydende!

 

 

 


Hvis alle var like, gjorde det samme, mente det samme, sa det samme, strikket det samme, ja i det hele tatt – DU skjønner tegninga! Hekkan så kjeeedelig alt hadde vært! Hva med å starte dagen med et smil og heller spre litt glede? Er du i dårlig humør og føler for å kvele noen? Ja hold deg unna Facebook! Gå deg evn en tur først 🙂 Ikkje la din frustrasjon gå ut over andre som ikkje har noe med ditt humør å gjøre. Det er ikkje alltid sånn at måten me liker å løse ting på er den beste, kanskje noen andre har en bedre løsning? Lytt! Hør etter, eller: LES med litt større raushet enn det veldig mange gjør. Alle er ikkje like gode på å ordlegge seg skriftlig og PLUTSELIGE er misforståelsene et faktum og me ender opp med en milelang diskusjon hvor det ender opp med at trådstarter melder seg ut….BARE fordi hun lurte på noe som var vanskelig å forklare og fordi andre bare
“Klippet” henne tvert av. Vær litt tålmodig og ikkje bare konkluder.

Me har alle vært ferske en gang, me har også alle vært nye i ei gruppe og me har alle samme stilte dumme spørsmål – Selv om det faktisk ikkje finnes dumme spørsmål – nettopp derfor syns eg det er rart at så mange glefser tilbake som et svar? Me kan ikkje alle være verdensmestre, ei heller blir me noen ganger utlært derfor trenger me hverandre enten man er flink eller ei 🙂 Mangfold….Det er løsningen, et FARGERIKT MANGFOLD!

 

 

VÆR MOT ANDRE SLIK DU ØNSKER
ANDRE SKAL VÆRE MOT DEG

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. herlig innlegg,og jeg er så enige med deg :=)var på strikkekafe i går ,det har vi her i bygda hver mandag ,ei som er 70 lærte å strikke hæl på sokker der i går,2 av damene lærte villig vekk og gjett hun var kry da hun dro hjem med to ferdigstrikkede hæler da ::=) veldig kjekt når en får seriøs og god veiledning og læring,fikk en merkelig komentar selv i går på ullbuksa mi,om jeg hadde striper i skrittet,blikkfang var det ,jeg svarte greit tilbake att det bare var skygge ikke noen striper nei,ikke noe blikk fang et bilde er et bilde hi hi ,ha en fin dag,jeg la opp 2 strikketøy i går kveld :=)

      1. Noe må bare plukke på det andre har eller lager. Den buksa di er helt fantastisk og eg er ganske så misunnelig på deg <3 Den er RÅFLOTT! 🙂

    2. Nok et flott innlegg fra deg ❤️
      Jeg var med å arrangere et kurs i kontstrikk for vel et år siden og i løpet av tiden etter kom en av kursdeltakerne på treff og fikk hjelp videre. Et år etter var hun ferdig med pannebåndet med god og tolmodig hjelp fra andre. 😍

Siste innlegg