Votter + matchende Sokker = Perfekte Julegaver

Designet av Renate Dalmo

 

Altså, nå vet eg du blir happy og veldig fornøyd! Se på de vottene da! Lekre, ikkje sant? Blir virkelig flotte gaver av et par med disse 🙂 Vottene strikkes i Karisma eller Lima fra Drops og begge garntypene får du fra kr 20 🙂
Deilig, ikkje det? Om du ønsker det kan du enkelt strikke vottene som pulsvotter, det er alt etter hva den som skal bruke de liker best 🙂 Kjekt med valgmuligheter, vottene blir like lekre uansett.

 

KORNELIA VOTTER
Bildet over
Str Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Renate Dalmo

 

Hva med å toppe gaven med et par matchende sokker? Aha det er jo bare prikken over I`en og du kan legge en nydelig gave under juletreet ♥ Siden dette er strømper og trenger litt forsterkning kunne eg tenkt
meg å strikket de i garnet FROST fra Mjuk

 

KORNELIA SOKKER
Str Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

Laurdag og sola skin fra nesten helt skyfri himmel! Noen bedre? Uansett, deilig, selv om alt av lameller og persienner er fortrukket og sluppet ned! Eg får noja når sola står rett inn i stua, å nei, eg tenker ikkje pga støvet for det vasket eg bort i går. Syns bare det blir kleint med sol inne, går jo rundt å myser.
Er kaldt da, 6 grader, men heller det enn 15 gr og regn i alle retninger!!

Det skal bli herlig med en fridag, eller fri og fri fru Blom! Skal ut å kjøre om et par timer, lovet mor mi at eg skal kjøre inn til Stavanger i dag å henter noen kaker som hun bestilte. Dama blir søren meg 80 i morgen!! Ikkje rusk det, men me tar det stille og rolig. Corona bestemmer. Me er ikkje så mange i familien, men me har delt oss inn slik at ikkje alle klynger seg sammen i stua. Eg har handla inn Antibac som skal brukes inn i huset hennes. Men….så tenker eg…herregud blir jo sprø når man begynner å tenke ringvirkning av smittefaren…Det er jo en ting at me stikker innom 2-3 stk om gangen, men mor mi møter jo alle!?! Det blir vel 13 totalt!? Prøvde å nevne dette, men….jaja…hvis alle bare holder 1 m og vel så det så krysser me fingrene.

Men altså, Tut og Kjør i dag også! Ungene sine planer er som sagt veldig minimalisert og eg skal bare droppe Dib av hos en kamerat. Der blir det litt skumle masker og Gaming med medbrakte gelesprøyter! *ler meg ihjel* Jaja de får det nok kos 🙂 Mens eg likevel er på Amfi skal eg ta en kjapp runde å se om eg kan finne noe til mor mi!
Hun ønsker seg en velur kosedress, dette har eg kjøpt til henne før og da på Cubus. Sjekket på nett nå,
men eg finner kun en grå. Satser og krysser fingrene for at de har mer utvalg i butikken 🙂

Sånn utover det skal eg slenge 80-tallet på middagstallerkenen i kwell! “LøvBiff”! Det har nok garantert ligget i frysediskene siden 80 tallet, men eg har ikkje spist det på sikkert, ja nesten 30 år! Eg gikk å valsa langs diskene på Rema på torsdag på jakt etter “Noe å spise” og da så eg de, så tenkte: “Det der syns eg jo var godt…før” Hmm plukket med meg en tjukk pakke til 99 kr og tenkte at det blir da lørdagskwellen sitt 🙂 Glemte jo å kjøpe poteter….tenkte å ha potetbåter i ovnen ved siden av (må innom Rema) + salat, alltid salat! Får krupp av middager uten salat eller grønnsaker. Prøver å unngå poteter, ris og pasta – Har funnet ut at det ikkje er helt bra for min mage, det samme gjelder brød (mel?) og rødt kjøtt. Vet jo at det er endringer i det rare systemet mitt, men grønnsaker går veldig fint 🙂 Sånn ellers i dag? Blir nok både strikking og litt perler vil eg tro 🙂
Du da? Hvilke skumle planer har duuuu?

 

 

LAG DEG EN SKUMMEL
LØRDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Høres ut som en god plan for dagen.
      Zizzi har 2 for 600kr nå, koseukse og jakke eller tunika, er så lekker i smaragdgrønn, tror jeg bare må bestille det.
      Kos dokker videre.

      1. Aldri vært på den butikken, men jammen hadde de en på det senteret Amira jobber! Lekker i den smaragdgrønne, mor mi ønsker seg rød da hehe Men eg troor kanskje størrelsen blir litt stor til mor mi (Hun er litt sånn petit) MEN!! Fy søren der var det mange kule og flotte tunika som eg kunne tenkt meg!! Så ja, eg skal ta de litt i bedre øyensyn etterpå for de har jo også salg! 🙂 Takk for tips!

    2. Her blir det en rolig dag. Har byttet på dobbelsenga, satt på ei vaskemaskine. Lesing og strikking ei stund nå. Ikveld skal vi ut og spise middag, og så på Frida Aanevik konsert👍 Vant faktisk billettene, ellers hadde det nok blitt med tanken😏

Siste innlegg