Me kjøpte “Gullegget” fra Fretex gitt!

Bildet lånt fra Shutterstock/ Royalty-Frie Videosamling

 

Mang en gang har eg fortalt om hvor gøy det er å shoppe på Fretex, NEI det er ikkje flaut!!! Ikkje bare er det billig OG nyttig, men det er jo så spennende! Selv om det er en stund siden forrige besøk samler eg fortsatt på et frokost service fra Stavanger Flint og jakter alltid etter tallerkner og kopper.

Det å besøke Fretex flittig begynte me allerede med som nygift, på den tiden var det en kombinasjon av eventyrlyst og litt dårlig råd til alt me hadde lyst på, men egentlig ikkje helt trengte – DA er Fretex og andre brukthandlere en yndet plass! Elsker å lete uten å vite HVA eg leter etter for man vet jo aldri hva man finner!
At Ali og eg har totalt forskjellig stil hva angår interiør fant eg ut allerede tidlig på 90-tallet
og ENNÅ er me langt fra å møtes på halvveien for å si det sånn!

 


Dette er en av tingene Ali kjøpte en gang på 90-tallet og me var sååå langt fra enig, men pytt pytt, det må jo være plass til oss begge i hjemmet tenkte eg da *ler*. Ennå når eg vasker/rydder havner denne figuren ut på vaskerommet! Har ei hylle opp under taket der hvor eg samler ymse ting som ikkje passer inn, men like sikkert som banken oppdager Ali det og figuren kommer ut igjen på sin vante plass på kommoden i gang…Helt til i går!!! Ali kom over DENNE SIDEN hvor han satt å beundret alt det fine (Fortsatt ikkje helt min smak)
Plutselig fikk han det for seg og sjekket figuren vår, og hva tror du sto under den du??

 


Akkurat ja, det er absolutt en L`LADRÓ og det var søren ikkje billig! Prøvde å søke opp akkurat denne figuren, men den er ikkje lenger i salg, fant en som lignet i størrelsen og litt i samme stil da: DENNE (vår figur er ca 25 cm X 31 cm)– Å nei, eg hadde jo aldri kjøpt en figur i denne prisklassen *ler meg ihjel* Tro vel kanskje Ali betalte ca 150 kr for den, som sagt en gang på 90-tallet! Kan jo se ut som det var var en grei investering!?! hehe

 

Sjekke DISSE FIGURENE på samme side!! WHAT!??
Den dyreste koster OVER 1,8 millioner!!!

 

Tja, hva gjør man med en slik informasjon da?? Vel, for å si det sånn
NÅ står figuren GODT synlig i stua og eg kjenner at DET ikkje er helt greit! *Latterkule* Å nei, hva enn den måtte koste så er det ikkje min smak som hører hjemme i MIN…ehee…vår…stue!

 

 

Lyst å kjøpe eller??
*Kikker i taket og håper Ali ikkje hørte meg*

 

 

 

 

 

 

HA EN FORRYKENDE
HUMORISTISK LØRDAG!

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt “satt ut” Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg