Min dag i bilder + Et deilig sjal!

 

Selv om eg måtte ty til en kwil i dag hadde eg bare 4 t nattesøvn og noen ganger kan dagen da bli ganske kjip, men etter en kwil så spant eg rundt! Har gjort mye forskjellig og det er helt klart at eg er påvirket av Tik-Tok!! Hvorfor ellers skulle eg finne på å plante Basilikum i doruller?? Iiikkje sant! Men, dette skulle visst være en lur idé.
Eg plantet jo dette inne i fjor, men det var ikkje bare bare å plante de ut og få de ned i jorda uten å “drepe” de.
Her kan eg bare klippe av bunnen og sette hele rullen ned i jorda. Pappen kan eg bare fjerne senere hvis
den ikkje forsvinner 🙂 Så ja, da er offisielt de første frøa i jorda 🙂

Basilikum og pesto liker me alle 4 så det er bare å plante i vei 🙂

 

 

 

Ellers har eg plantet om på en avlegger eg tok tidligere + eg har tatt mange nye avleggere av planten øverts i bildet 🙂 Så ja, vil tro det blir en del planter etter hvert. Kan tro de vokser fort!

 

(Hilde? Gi beskjed når du vil eg skal sende Eføy til deg ♥)

 

 


Har vært å surret ute på terrassen, redda et par Humler med banan og juice så ja, det er nok våren som er kommet 🙂 Det vil nok bare øke på med planting fremover og snaaart bare må eg en tur på gartneriet igjen 🙂

 

 


Har surra en del på kjøkkenet og endte opp med en diger skål salat….

 

 

 

…og de RARESTE Snurrene! Igjen, så på Tik-Tok!! Noen laget dette av sånne ferdige råe pizzabunner man får kjøpt og siden eg hadde 2 i fryseren satte eg i gang 🙂 En med sukker og kanel og en med Nugatti og kokesjokolade. Ble ikkje sååå verst, ble litt crispy (??). Litt sånn snacks siden de er sååå små 🙂
Å nei, vakre ble de ikkje, men det er smaken som teller 🙂

 

 

 

Inni mellom har eg hatt litt pauser her ved spisebordet og enn så lenge er det kun ei halv mus på mine brett – Vokser nok ut over kwellen 🙂

 

 

 

Amira kom hjem fra jobb i 19 tiden og gikk rett i grytene og tryllet frem den BESTE lasagnen som eg har spist!! Uten pastaplater, de erstattet hun med Squash! Aldeles perfekt 🙂 Hun laget også kjøttblanding selv
med diverse og diverse, men skikkelig godt!!

 

 

 

 

Blir det film/tv utover kwellen skal eg kose meg med denne!
Jammen er det på tide!

 

 

Designet av Louis Boria

 

Eg er litt svak for denne type mønster: Mosaic 🙂 Et virkelig flott sjal som helt fint kan brukes som et sommersjal. Strikke det f.eks i bomull eller lin og du får et fantastisk strandsjal! (Tips? Lingarn tørke fort i sola/vinden)

 

THE MASSALLO SHAWL
Bildet over

 

 

* * * *

 

 

Nå er eg sååå mett etter en himmelsk god middag! Sitter egentlig bare her å cooper! Amira tok med seg Milo (<—katta!) på badet og skal barbere han! Jepp, det er samme leksa hver eneste gang vinterpelsen begynner
å slippe….Floke på floke! Det er egentlig en smal sak å gjøre for han finnes ikkje redd for barbermaskinen, eller klippemaskin er det vel? Uansett, det går kjempefint og me kan jo se at Milo faktisk smiler av lettelse etterpå. Bare han ikkje kommer ut fra badet uten pels på kroppen! Da tror eg at eg ler meg ihjel!! *humrer*
Jaja, nå skal eg legge beina høyt og nyte kwellen.

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

Go`klem fra ei noe godsliten Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei!!
      Tenker vi drøyer enda noen uker med den eføyen.
      Ligger enda en god meter på bakken her😥😥😥

Siste innlegg