Mitt neste prosjekt!?!? -Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

Reklame | Dale Garn / House Of Yarn

 

Jaja JAAA! Eg vet, eg vet og eg vet 🙂 Eg har en smekkfull strikkekurv ved min side + noe andre interiørprosjekt på gulvet her, eg har garnkister fulle av prosjekt som i noen tilfeller bare mangler litt, som en halv erm eller bare festing av noen tråder. I tillegg har eg et ganske så fullt Garnrommet og nok garn til å strikke hver dag til eg er 90. Derfor gikk eg inn der i går, fylte opp 2 bæreposer med deilig garn av diverse kvaliteter + noen passende strikkepinner og ga bort til noen, fordi eg hadde lyst 🙂 Det er litt kjekt å ha muligheten til det, men om DET alene var årsaken til at eg i morges klikket hjem 1 nytt kilo med garn; veeel…det får eg vel aldri helt svar på *ler hjertelig* Garn er og blir en del av mitt liv og det tror eg aldri kommer til å slutte.

Lenge, ja faktisk ganske lenge har eg hatt lyst på CORTINA GENSEREN! Ååå det er så mange flotte fargekomboer! Problemet mitt har vært å lande ned på 2 farger som eg vil bruke. Var ganske klar fra starten av at hvitt ikkje skulle være en av de, eg ønsket mer ton-i-ton. Sååå da falt valget på denne…

 

 

Designet av Bitten Eriksen 1956/ Redesignet av Anne-Kirsti Espenes – Dale Garn

 

….Blåfargen! Det rare er jo at eg ikkje er BLÅ! Men eg liker denne DENIM BLÅ Nr 513 i Alpakka Forte Classic ♥ Sammen med denne skal eg bruke Lys Denim Nr 519 der hvor det er strikket med hvitt 🙂 Trooor det kan bli fint! 100% svar på det får eg jo når garnet ramler ned i postkassa! Så igjen sitter eg her å dibber og gleder meg til pakke! Galskapen lenge leve sier nå eg, men hvilken gledelig galskap da!?

 

 

 

Designet av Bitten Eriksen 1956/ Redesignet av Anne-Kirsti Espenes – Dale Garn

 

Eg har strikket i Alpakka Forte før og det er jo en drøm, garnet til denne genseren er det samme bare Classic utgaven Dvs garnet er tykkere, men sikkert akkurat like herlig – Ja det er lov å glede seg da 🙂 Eg liker veldig godt Denne Utgaven av genseren også, det blir sånn ton-i-ton effekt eg ønsker på min 🙂 Men så er det den der erfaring min med rundfelling da som strikkes nedenefra…Hmm…Jaja en dag må vel også eg få det til?

 

 

CORTINA GENSER
Bildene over
Fra 91 cm til 124 cm i overvidde
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

Har du strikket denne genseren? Noen erfaringer å dele?
Lyst å bli med å strikke den sammen med meg?
Oppskriften kan du i så fall plukke med deg gratis rett over her 🙂

 

 

* * * *

 

 

Selv om eg måtte kapitulere en liten time i Dib sin seng sent i ettermiddag er dagens gjøremål langt fra over!! Herregud, men eg har vaska klær i dag!! 25 grader stort sett hele dagen, de steg til 28 i ettermiddag (Da dalte eg rett i senga som sagt under 2 vindu med gjennomtrekk) SUPERT kletørkevær! Omtrent vindstille, ja det var som om lufta dirret på terrassen og eg svinset rundt barføtt med måtte stå på noen våte klær for å ikkje svi huden vekk under beina! Nå er det meste tørt og siden det er meldt regn(!!) i morgen tidlig før eg er oppe er det greit å få det inn før fuktigheten stiger ut over kvelden. Deilig!

 

 

 

 

Men du? Nå blomstrer tomatplantene som en plantet noe sent i sommer, noen sjanse for tomater eller?
Hvor lang tid trengs fra dette stadiet til ferdig tomat?
Eg har plantet MiniPerle og de er ikkje store 🙂

 

 

 

 

Denne store krukka her fikk gjennomgå i alt regnet som var, men det har da blitt litt likevel. Her er det Mynte og Sitronmelisse. Hvordan skal eg gjøre? Ja for å bevare det til eg skal bruke det? Skal det tørkes eller fryses, og evn hvordan? 🙂

Det er fortsatt veldig varmt (24 gr) så eg prøver å ikkje bevege meg for fort så eg skal nå ta en slow-motion runde på terrassen og brette klær før eg daler ned i go`stolen igjen for resten av kwellen. Har i tillegg til klevasken vasket både det ene og det andre inne før eg stupte dassvåt inn i dusjet i ettermiddag, så ja,
eg har absolutt lov å være sliten.

Vel vel….

 

 

KOS DEG OG HA
EN SVAL KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Ja,cortina genseren har jeg strikket to stk av. Den er veldig grei å strikke.
      Etter det jeg forstår så er det rundfellingen som du anser å være litt problematisk,stemmer det?
      Er det vanskelig å få jevn felling av masker? Si litt mer om “problemet” så kan jeg kanskje hjelpe deg.

      1. Min erfaring er at bærestykket alltid blir for langt på meg og hele området ligger i bølger. Det samme skjedde på Wiola Kofta, den så ikkje ut da den var ferdig. Eg rakk den opp og snudde oppskrifta og da ble den perfekt 🙂 Har ikkje helt lyst å snu Cortina før eg har prøvd, men eg er likevel litt skeptisk…

        1. Hmm,jeg syns det gikk veldig greit å strikke den. For å få fellinger jevnt fordelt så bruker jeg å gå inn på thedietdiary.com å bare fylle inn masketall på pinnen,de maskene som skal felles og da kommer det opp to forklaringer hvordan du kan gjøre det. Jeg syns passformen blir veldig fin. Er du kjent med den siden?

    2. Dette blir nok en flott genser i fargene du har valgt. Lykke til. Vi får vel være med på prosessen underveis.
      Her har temperaturen ligget på 26 – 27 grader de siste dagene. Og det er komplett umulig å gjøre noe som helst. Har fått til litt mat til oss to som bor her. Og thats it. Men nå skal det visst snu. Og da blir det mer levelig.

    3. Jeg har tørket eplemynte og en annen mynte som jeg ikke husker navnet på. Hang de opp i små buketter. Når de var tørket bare smuldret jeg de opp og la i tette bokser. Det er kjempegod te. Jeg er en te drikker.
      Klemz

Siste innlegg