Morsom INSPO, vel verdt å ta med seg!

Designet av Raffaella Tassoni

 

Altså, lider du ha Araknofobi så er det lapper som dette du hekler og lager teppe av, fint å bruke til middagskwilen MoHaaa! Det gjelder jo å utfordre, noen ganger trigge seg selv ♥ Det vil etter hvert drepe en hver frykt for de
8-beinte *ler* Det finnes jo forresten også søte edderkopper, men syns jo selv at det er greit de holder seg utendørs….spesielt hjemme i Libanon….Oj, der er det noen digre noen, spesielt ute på landsbygda! Det er neste så du hører de komme og det er ikkje tull en gang *ler* Men altså, eg ser absolutt det morsomme med å hekle et teppe med slike lapper, kanskje spe på med litt andre kryp og insekter også? Finnes da nok av de som elsker alt av krypdyr 🙂 Faktisk så kan det bli ganske så mange flotte motiv av det, selv om de er noe kleine i RL. Maur f.eks, de er jo skikkelig morsomme!

 

SPIDER GRANNY SQUARE
Bildet over
Ca 14 cm X 14 cm

 

 

 

Designet av Raffaella Tassoni

 

Jaja, eg nevnte Jula tidligere i dag og da var eg rett ut på….igjen! Ho Ho Ho Men det er sant altså, er det større ting du ønsker å ha ferdig til jul så nytter det ikkje å starte 1.desember – Det beviste eg jo med Juleperleriene (Mange som lo av nissene og meg i påsken) min i fjor og etter hva eg ser rundt omkring så er de største entusiastene i gang med jula….på perlebrettene 🙂 Det samme må gjelde om du ønsker å hekle julas flotteste/koseligste teppe, ikkje det? TENK å gitt et slik teppe til noen som virkelig setter pris på det?
Ååå det er så kos!

 

REINDEER GRANNY SQUARE
Ca 14 cm X 14 cm

 

 

 

 

Designet av Raffaella Tassoni

 

Skulle du ønske flere Julemotiv eller andre motiv for den slags skyld anbefaler eg deg, med en viss liten
advarsel å sjekke ut alt av design til Raffaella Tassoni 🙂 Lykke til med det MoHaaa

 

PENGUIN GRANNY SQUARE
Ca 14 cm X 14 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag har eg kun koset meg innendørs, ute har det vært 2 min sommer etterfølgt av heftge snø-og haggelstormer, ja….sånn ca 5 ganger i timer. Eg kom sjelden bort til døra hver gang sola var fremme før det på nytt begynte
å hagle, vel vel...Sånn kan det gå her i vest, så sånn sett er jo alt som det skal være 🙂

 

 

 

 

Etter å ha raidet hele kjøkkenet så har eg sittet å malt på Russebuksa til Dib, og dette ser ut slik han ønsker. Flammene skal gå rundt hele beinet, men maler selvfølgelig en side om gangen 🙂 Er langt fra ferdig, dette er vel “basen” kan man si, nå skal jo alt smudes ut slik at det forhåpenligvis blir usynlige overganger fra lilla til hvitt 🙂 Det å mikse å trixe sine egne farger er noe eg liker veldig godt så dette er avslapping de luxe selv om det tar tid. Skal male ei stund til, helt til eg er nødt for å skru på taklyset, da blir alle fargene “feil”– Dagslys er best!

 

Ellers? Tja, eg har fått ganske mange meldinger i går og i dag og vil Takk for omtanken dere sender. Det føles god, men alt går fint med meg. Har også fått noen meldinger mer av den spydige arten. Som f.eks at eg må fjerne headingen på bloggen min…? Heading er det som står under “Tante er fortsatt gal” helt øverst…Setningen begynner med “Dette er Norges største strikkeblogg…” For i følge en “tøffing” nord for polarsirkelen, eller kanskje det mer er “menigheten” hens? Ikkje vet eg, men eg er visst nok ikkje Norges Største lenger….?*snufs*…så trist…Men, eg kan med den største GLEDE meddele at eg så absolutt ikkje bare er den største (Basert på Blogg.no sine lister, som er Norges største plattform) men eg har også blitt det på et hederlig vis. Case Closed 🙂

 

Nei, på tide å lage ei kanne kaffi og innta kosemodus igjen!

 

 

 

LAG DEG EN HERLIG
KWELL OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

15 kommentarer
    1. Det er litt skummelt å lese din blogg, for jeg får så sykt lyst til å lære meg nye ting 😂
      Mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har prøvd å lære meg både hekling og strikking, men fikk veldig lyst til å lære meg hekling, igjen 😳
      Jeg venter i spenning på at du skal vise frem makrame, for nå har jeg et lite lager med makramegarn 😁

      1. Ja den makrameér må snart få litt oppmerksomhet igjen, du vet, det dalte ned i ei Russebukse i fanget mitt 🙂 Satser på at den buksa snart er ferdig så da blir det å knyte noen knuter til 🙂

    2. Som hjernevasket sier , men her i huset er det assistentene som blir svett😅Jeg sørger i det minste for en variabel arbeidsplass , eller det vil si de kan takke deg for det 😅

    3. Selvfølgelig har du den største. Vi snakker årevis med inspirasjon, strikkerier og veiledning.

      Gir en ny håndarbeidsblogg all mulig velkomst, men det matfarga garnet er jeg nokså sikker på at Kokkejævel hadde et gjesteinnlegg om for en god stund siden. Da er resten i grunnen masse klikk og lite ull.

      Håper EC finner sin egen stemme, og håper på å se det samiske elementet hun markedsførte dukker opp snart !

    4. Makrame er noe jeg kunne tenkt meg å lære, så håper på et blogginnlegg for dummies om det 🙂 Ellers har jeg gitt opp håndarbeid og har funnet ut at det ikke ligger for alle.
      Gleder meg til å se den buksa ferdig 🙂

      1. Eg har notert ned etter hvert som eg knyter, det er bare så elendig å ta klare bilder av det som er svart, men skal nok få til noe 👍

    5. Vil gjerne se makrame for dummies hvis du kan fikse det! Har veldig lyst til å prøve meg på det 🙂

      1. Enig med deg, Anne! Samt alt det andre Vibbedille tryller fram! Mye inspirasjon selv om jeg ikke prøver meg på alt 🤗 Digger bloggen, og kommer til å kikke innom også framover. Mulig jeg er vel anti og spesiell, men synes en skal jobbe seg fram og ikke få
        ting servert på sølvfat. Sikkert en fin blogg, men får litt imot å besøke basert på partners handlinger og valg av ord i diskusjoner. Og akkurat det er feil, for hvorfor skal en “straffe” en som ikke selv er part, men så er det så sammenvevd i måten det blir gjort på.

    6. Du er så dyktig! Og inspirerende! Jeg husker godt da min gutt hadde tiden hvor «flammer» var tingen, og var viktig å fremheve…kun noen få år siden🙈 Fin tid!❤️ Tips fra min husk… ikke glem gul og oransjefargene, og litt svart for å få frem «power»?🤩 Nei, dette fikserdu uten meg, jeg ble bare så engasjert.🙈😁

      1. Takk skal du ha 😀 Dib hadde en periode med flammer da han var liten også, strikket noen pannebånd den gang husker eg. Nå har han der i mot bestilt lill flammer som skal fade ut i hvitt, så det blir jo spennende å se om eg få det skikkelig til 🙂

    7. Du er den største, skal du vite. Det er bare fantastisk alt det du tryller frem. Ho når deg ikke opp til kneskåla engang 😀

      1. Jo takk for det 🙂 Det er ikkje for meg det viktigste å være størst, men skal eg forbigås setter eg pris på at det er på ærlig vis for å si det sånn. Uansett, min mening; Det måtte vært demotiverende å ikkje vite om de som klikker seg inn liker det de ser/leser eller om de bare klikker seg inn…fordi…

    8. Ingen over og ingen ved siden av deg.Takk for inspirasjon i bøtter og spann gjennom mange år.Stadig nye nytt.Det gjør godt i sjela å lese bloggen din.Jeg /vi trenger ei som deg.

Siste innlegg