“MOSEDOTT” – Ei vakker kofte med norsk oppskrift

Designet av Randi K Design

 

I et par uker nå har eg beundret jakken, eller kofte om du vil, som Tone har vist flere bilder av inne på gruppe “Koselig Strikking for alle”. Den er jo bare et syn for øyet og fargene som vist her på bildene er jo bare en helt perfekt mix. Av en eller annen grunn har eg ikkje fått med meg navnet på kofta før i går kveld, men kofta har  likevel surret i topplokket med en visshet om at “Den har eg sett før” og derfor ble eg helt yr av glede da eg i natt fant den hos godeste Randi inne på Ravelry! Var det eg visste at eg hadde sett den før! *humrer litt* 🙂 Nå er den bønnhørlig lagret og selvfølgelig lagt fint i køen sammen med alt det andre eg klør etter å strikke ♥
*En dag når døgnet på magisk vis har fått minst 72 t*

Takk Tone for at du fikk meg til å få dilla på denne herligheten!

 

Designet av Randi K Design

 

Kofta strikkes orginalt i Cascade 220 Fingering, den på bildet er strikket disse fargene: Olive Oil, Natural og Navy 🙂 Om eg skulle valgt noen andre farger tror eg det hadde blitt vanskelig siden orginalen er sååå lekker ♥

Kan opplyse om at skulle du ønske å strikke den i annet garn vil f.eks Holst Supersoft (<—SALG på utvalgte farger!! Ååå hva med en i MAGENTA!?!) gå veldig greit! Det er det fargekartet som surrer i pannebarken akkurat nå.

Har lenge hatt lyst på ei kofte i Supersoft siden ei kofte fort kan blir litt for varm
og denne “Mosedott” er perfekt til å strikke i nettopp dette garnet.

 

 

MOSEDOTT
Bildene over
Fra 94 cm til 115 cm i overvidde
Strikkes Top/Down

 

 

* * * *

 

SØNDAG – Den perfekte dagen når det er ferie og fri i morgen 🙂 Måtte bare dagen bli så fin og god som eg ønsker og ikkje minst: TRENGER!! Det er meldt 10 grader og full sol stort sett hele dagen så det skal nå i allefall ikkje stå på været! En annen ting som egentlig gjør dagen veldig fin er at I DAG har eg vært røykfri i hele 4 mnd!! Akkurat det hadde eg liten tro på for 4 mnd og 1 dag siden, men likevel så kuttet eg bare røyken tvert dagen etter og har ikkje så mye som rørt en sigarett siden og DET er eg vanvittig stolt over. ENDELIG kan eg kalle meg skikkelig røykfri og som sagt før; Rene klær dufter så mye bedre når eg ikkje røyker og det er en sann fryd! Eg har oppdaget og virkelig innsett at en person som røyker ikkje nødvendigvis dufter så godt som man selv tror, på tross av deilig parfyme. MEN, når man røyker er det umulig å skjønne-det er eg den første til å innrømme.
SÅ GLAD og eg håper eg aldri blir en røyker igjen!

Fikk faktisk strikket så mye som et par rapporter på ryggen i går kwell og eg begynner å se en ende på denne evig lange ryggen haha Gjett om eg er overlykke over at eg allerede HAR strikket begge ermene,
det er vel en av grunnen for at eg fortsatt holder motet oppe 🙂

Siden det er søndag har eg ingen planer what so ever for å gjøre noe i heimen så strikking skal på alle måter stå i fokus!! Eg vaska og pynta jo til helga og i går vasket eg alle ullsokkene mine og fylte opp et helt stativ så noe mer enn det får retten og sletten vente til i morgen 🙂

Tror bare eg starter dagen med en lang dusj, kanskje det hjelper litt?

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei, måtte inn og se på den nydelige jakken, og den kom på min ønskeliste også. God ide med holstgarn, tror du det går med pickles merino tweed også?
      Kjenner meg igjen i din glede over å være ikkerøyker. Hei alle røykere der ute, det er mye enklere å slutte enn dere tror! Bare slutt nå, gå turbhver dag istedet!
      God påske fra Ingrid

      1. Om du velger Pickles Merino Tweed bør du strikke en prøvelapp for du må nok regulerer størrelsen litt da garnet er en del tykkere 🙂 Kos deg og ha en herlig påske du også 🙂

Siste innlegg