Nå er eg klar for sommeren!

 

I går kwell sånn ca 18.30 gikk eg i dusjen, skitten og fæl, men så HAPPY og veldig fornøyd! At Amira hadde tatt seg en tur på Normal i går og handlet masse go`saker til dusjen var bare såå perfekt! Eg var på terrassen og ute
i over 7 timer i går og fikk gjort masse, ja eg ble ferdig hva gjelder blomster og har nå kun den store grønnsakkassen igjen 🙂 Amira kjøpte med seg Svart Matt spraymaling hjem og eg gikk som vanlig litt bananas. Grunnen til kjøpet var jo at eg skulle spraye det blomsterstativet (bilde lenger ned i innlegget) men eg kan ALDRI ha halve sprabokser stående, DET er umulig, så da finner eg andre tinge eg kan spraye….Helt til boksen er tom!

Som f.eks denne dingsen over her….Den kjørte eg neste på for et par år siden! Ja det hender slik skjer her nede på industriveien, men eg stopp og lempet den inn i bilen! Å ja, den er ganske tung, men litt stilig! Opprinnelig var den knall oransj av rust og ble jo absolutt noen hakk bedre som svart så der med fikk den flytte inn på terrassen 🙂

 

 

 


Omtrent i det øyeblikket eg sa meg ferdig i går kwell begynte det å regne! Heldigvis bare noen dråper, men det har regnet godt i natt. Nei da, blomster har slettes ikkje vondt av regn, men eg føler de burde fått “satt” seg noen dager før været skiftet!! Eg sveivet ut markisen 1 meter når eg sto opp i dag, bare for å skåne på de litt sarte blomstene som står rett her ved skyvedøra 🙂

 

 

 


I følge Yr.no er det lite regn i vente de neste ukene, men det er søren ikkje så mange grader å skryte av!! I dag er det meldt kuling! For å si det sånn, kommer den fra “riktig” retning så kan den uten problemer grafse med seg alt av blomster, tro meg….Det har skjedd flere ganger så eg krysser fingrene 🙂

 

 

 


Her er det ganske omtalte Eføyen min! Jammen har den vokst seg diger og sterk, sommeren 2018 plantet eg bare noen avleggere eg klippet fra den som vokser på fjellveggen bakom blokka!
Nå er det virkelig på tide å få opp hønsenettingen!

 

 

 

Den har mange lange armer som er flere meter! Å jadda, eg har kjøpt en rull på 5 m med hønsenetting + betongskruer så da håper eg har “Noe” skjer snart 🙂

 

 


Her har eg plantet masse sukkererter og får eg det som eg vil så kommer de til å klatre villig i det nymalte stativet og bare bugne i deilige belger 🙂 I krukka ved siden av har eg plantet “Sjokolade”minitomater 🙂

 

 

 


Planen i dag er å svippe ned til mor mi å hente en sekk med jord. Da eg dro av dekket på denne kassen i år fylte eg opp med 1 sekk kugjødsel og en sekk med jord eg hadde stående, (Da eg fylte kassen i fjor gikk det 1 stor sekk lecakuler + en del gråstein + kugjødsel og jord – totalt nesten 10 sekker) det burde eg nok ikkje gjort for det er den styggeste jorda eg har sett! Masse stein, kvist og kvast! Gidder ikkje plante i det for da må eg jo drive å flytte på jorda for hver frø eg legger ned. All jorda eg kjøpte nå i uka gikk jo i de 2 nye kassene eg kjøpte på fredag. Da låner eg heller en sekk av mor mi for det er sånn fin såjord 🙂 Så ja, hvem vet? Kanskje det kommer noen frø i jorda i dag? Holder på med noe på perlebordet som eg skal ha opp i kassen her, det trenger nødvendigvis ikkje bli ferdig før eg sår, men det hadde vært kjekt! Så eg får sjå, eg er jo ganske mørbanket i dag da, men det kommer seg nok
når eg begynner å bevege meg 🙂

Før eg begynner å bevege meg skikkelig skal eg ha med litt frokost som pleier å bestå av cottage cheese, frø
og diverse bær. God kickstart det! Ellers? Vel, eg håper du får en fin søndag enten det er vår eller vinter der du bor, eg er i allefall klar for litt mer sommertemperature nå!

 

 

LAG DEN EN
EVENTYRLIG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hei! Nå er snøen av terrassen så det går riktig vei!!
      Tenker du kan sende meg eføy om ett par uker😁

      1. Det går helt fint. Hva tror du er lurest: A) Skal eg klippe inn nå, sette de i vann og la de rote seg til eg sender de til deg, eller B) Klippe, pakke og sende om et par uker?

    2. Kjempefint hos deg! Eg skal kjøpe blomster i morra hvis ikkje det ligger kvitt. Har vært litt (litt altså) i lufta idag.

Siste innlegg