Når er det på tide å legge ned bloggen?

når er egentlig det?

Hmm eg har mine egen meninger, eller synspunkter om du vil, og DET tenkte eg å dele med deg nå. Litt for å få bekreftet om du er enig eller ei…Eg har snart blogget i 16 år så sånn sett er eg jo for veteran å regne, og eg har sett/lest det meste. Det har vært MYE som ikkje burde vært på “trykk” i det hele tatt…Det ene togkræsjet etter det andre har vært innom, rasert litt på lista for så å bare forsvinne…det er alltid et togkræsj i farta for å si det sånn

Uansett hvor du ligger på den der Topplista så mener eg at DU som blogger skal være ydmyk! Hvorfor? Jo ganske enkelt fordi DU hadde ikkje vært på den lista om du ikkje hadde lesere, ikkje det? Den dagen DU tar leserene dine for gitt kan du bare smække sammen Pc`n og droppe bloggen! Den dagen lesertallet daler kan du kun takke deg selv og ikkje skylde på leserene. Dessuten er det lite smart å lure leserene din, du lover noe, men leverer det stikk motsatte – Det straffer seg i lengden…Det kalles clickbait…

Om du har 10 eller 10 000 lesere så er alle like viktige.

Om du velger å henge ut en leser fordi du ikkje er enig i en kommentar (Det er veldig sjeldent at en kommentar skrives pga sjalusi…bare nevner det) ja så må du tåle pryl og ikkje trekke offerkortet fortere enn fy. Noen bloggere har visst uendelig mange offerkort. Sannheten er den at me har alle opplevd ting gjennom livet som gir oss rett til å bruke offerkortet, men det er likevel sjeldent en god nok grunn til å bruke det. Ta heller en god og saklig diskusjon om det er det som må til, gjerne på “kammerset” og ikkje i et kommentarfelt (Verken ditt eget eller andre sitt) Det lønner seg aldri å være nedlatene i forhold til et andre mennesker. Problemet er at de færreste bloggere har utviklet evnen til å skjønne hva (god) konstruktiv kritikk er? Det havner som regel rett i Hatskuffa hvor resten av Nettrolla ligger – ALT i samme skuff!

En annen ting, skal du lyve, ja så for gudsskyld husk hva du løy om. En god bloggleser har hukommelse som en elefant! De glemmer aldri. Innrøm en feil, ikkje sno deg unna, da kan du også bare legge ned med en gang. Leserene dine er ikkje dumme selv om du syns de er en gjeng nikkedukker som bør spy hjerter. Ikkje krev for mye av leseren dine, vær takknemlig for at de i det hele tatt stikker innom, hver dag, kanskje flere ganger om dagen. Vis dem takknemligheten, mange bloggere krever alt for mye uten å gi noe tilbake. Ikkje vær en sjølgod blogger…det blir fort meget usmaklig…

Ikkje produser det ene innlegget etter det andre for å fortelle hvor jævlig forbanna du er fordi noen skrev noe som ikkje falt i god (riktig) jord, det virker bare veeldig patetisk. Slutt å kveruler og ikkje bruk landsdelen du bor i som unnskylding for å være en *Pip-Pip*, mest sannsynlig har man jo lesere fra hele landet. Dessuten er alle lesere forskjellige…noe man også burde tenke på. Ikkje minst; slutt å skyld på alle andre om du blir forbigått på lista…ingen har enerett på en god listeplassering. En god plassering er ikkje ensbetydene med
å være best uansett hvor på lista man befinner seg.

Ikkje heng ut andre blogger (Å nei, dette er ikkje selvmotsigende!) selv om de er konkurrenter –
se på de som dine kollega, fremhev dem uten å forvente premie.

Det kalles som sagt å være litt ydmyk…

Vel..skulle du likevel føle deg truffet av dette så er det kanskje på tide å gå i seg selv? Muligens legge om strategien eller gå tilbake til kjernen som gjorde nettopp din blogg verdt å lese? Kjenner flere bloggere som burde tatt til seg noen av mine tanker…og ikkje bare du…

 

IKKE VÆR DESPERAT!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
      1. Si det ja 😀 Men heldigvis er det ikkje så alt for mange bloggerene som er inspirasjonen, men jaggu har det vært (og til tider er) mye harme hehe Personlig syns eg det er ufattelig usmakelig når man MÅÅ lage bråk for å innhente seg på lista – Spesielt når målet KUN er å komme seg opp. Det siste tiden har vel vist at det kanskje synger på siste verset for enkelte…? IDK 😀

    1. Det blir hjertesorg på meg når du legger ned bloggen. Har fulgt deg i så mange år og fått så mye gode tips.
      Du er jo en av mine faste gjøremål om dagen 🙂 Må innom bloggen på morra og en tur på kvelden.
      Så stå på du betyr mye for mange. Takk for at du er den du er!!!

      1. Eg vil nå heller si at du virkelig fikk parkert det expresstoget 🙂 Leste akkurat innleggt ditt og det var et perfekt tilsvar til en meget usmaklig “blest” i går. Me vet jo alle hvorfor han tok det valget han gjorde, tenker en 5 plass på lista skapte uro i mellomgulvet 😀 Da er det bare en ting å gjøre; Peise på og vipps så har klanen fått han til topps igjen. Men det var da virkelig godt å se at tilhengerene ble forbanna i hans eget kommentarfelt i går 😀 Det er vel snart kun sjokkartet overskrifter som klarer å holde han på toppen.

        1. Haha.. hvorfor ikke bare si det rett ut hvem dette handler om 😂 jeg klikker ikke på den bloggen, på topp ti i dag er det bare to blogger jeg bruker klikke på, men nå har dere fått meg såååå nysgjerrig…. 😩

          1. Egentlig handler det ikkje alltid om en eller flere spesifikke blogger, noen av disse ekspresstogene har for lengst forlatt perrongen (ABD og MA) Men det er likevel en del som prøver seg på samme taktikk, noe som eg syns er ganske usmakelig. Kokken har jo enerett på usmaklige clickbait, den er me klar over og man ser jo umiddelbart grunnen til bruken. Ene alene for å komme seg “hjem” igjen, helt greit. Ting er liksom på normalen når han vaker i toppen syns eg, men for meg er det Vivian som innhar den største tronen og til det trenger hun ingen clickbait 😀

    2. Er nok en grunn til at du har holdt på så lenge. Husker ikke når jeg begynte å følge deg, men det må vært i 2008-09. Årene går. Utrolig mye du har delt gjennom årene om deg og dere, samt de alt for mange flotte oppskriftene du lokker meg til å få tak i. Alltid en glede å følge deg.
      Heier på moralen din. Og som nevnt over her ser vi jo hva en usmakelig blogger gjør for å være blant toppen. HUFF.
      Stå på og ta til deg ros og rist av deg uberettiget ris
      Klem fra Liv

Siste innlegg