Når et Kreativt Rotehue skal sette ting i system…

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

Sånn ca sånn ser det ut når eg skal gjøre et tappert forsøk på noe som skal ligne et design…Oh My! Vanligvis blir mine oppskrifter til på et 10 talls Post-It lapper, men denne gangen tenkte eg det kunne være greit å samle alle notater i ei skrivebok. På den måten vil det kanskje være mulig for andre enn meg selv å skjønne hva eg har ment! Skjønner?? Dette er et hekkans styr spør du meg *ler* Inni mellom glemmer eg meg ut, strikker i vei og henger øynene på serien eg ser på og UPS, pokker nå glemte eg å skrive hva eg har gjort/strikket….ikkje sant
da er det bare å telle, notere og håpe at eg husker riktig.

 

 

 

 

“Oppskriften”, ja om eg kan kalle det det startet med at eg gjorde et ærlig forsøk på å skisse ned de Påskekyllingene eg hadde i hodet. Det gikk forsåvidt greit og eg ble fornøyd, enn så lenge har eg gjemt
de litt under nøstene mine *smart serru*

En ting eg gjør uten en gang tenke over det er at eg skrive alltid det eg strikker på engelsk!! De engelske forkortelsene er jo så mye kjappe og enklere å bruke enn de norske. Uansett, oppskriftene blir til etter hvert som eg strikke, noterer ned mellom skissene. Satser på at eg fikser å sette det sammen til noe vettugt til slutt 🙂
I så fall blir oppskriften til slutt kun på norsk 🙂

 

 

 

 

Det er når eg sitter slik som dette, knoter, tester, rekker opp litt og prøver igjen at eg tenkter på de som lever av dette! Det er jaggu ikkje for mye de selger oppskriftene sine for, de skulle bare blitt noe mer verdsatt enn det de blir 😉

 

 

 

 

Farger til påske kan være så mangt, bare de begynner på “P”! Ja, ikkje sant? Pastell Blå, Pastell Grønn, Pastell Rosa m.m. Plukket med meg alle passende farger av Infinity Hearts Snowdrop og er veldig fornøyd med hvordan garnet oppfører seg ♥ Utrolig godt og mykt og eg lurer på hvordan det blir etter en runde i vaskemaskinen? Burde strikket, eller kanskje heklet et Vårlig teppe i dette garnet jo!
Ahaa det kunne blitt helt prima!

 

*

 

Men men, eg har 2 t igjen av dagens dose med “Nord og Sør” serien på Tv6 og mens eg ser den skal eg strikke videre og prøve å huske å notere ned hva eg gjør 🙂 Det blir nok noen kyllinger til slutt.

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Sikker på at det blir en kul kylling.. skulle ønske jeg var stødigere på engelsk mønster… hadde nok klart det hvis jeg må .. prøvd en gang😀
      Her strikkes det en liten genser mens jeg ser på ” little woman”.. mulig jeg alt har skrevet det.. men da hopper man bare over den setningen.
      Blir vel nesten ferdig med den i løpet av disse tre nettene på jobb. Godt å ha noe i fingra om natta, tia går litt fortere da synes jeg.
      Håper natta di er god, min blir god om ca 7-8 timer😃❄

Siste innlegg