Når regnet knuser sommerblomstene….Oppskrift

Designet av Nadi Steiner

 

Eg har ingenting i mot noen regndager, får bare bedre samvittighet når eg sitter på Hobbyrommet å surrer, meeen det er supertrist likevel…Det regner så hardt at alt av blomster ute blir jo knust…! Ali koster som en gal på terrassen mellom slaga, hvis ikkje ser det jo helt texas ut for noen blomster setter veldig farge på det lys treverket at man kan knikke seg ihjel!

Vel, som regel finnes det en løsning for alt: Burde bare hatt heklet varianter over alt! Skal virkelig tenke på det til neste år + at Anja Takacs har kommet med en ny ebook av perleblomsterSå hva er vel nauå då??

 

 

 

 

Designet av Nadi Steiner

 

Vel, det er jo bare å ta heklenåla falt, den extra tynne, og svinge seg i dansen med tynt heklegarn!
Lag deg en bukett, potteplante?? Hva vel vel eg 🙂 Fint var det, pottel er det, men hekle er gøy!

 

CHAMOMILE
Bildene over
Hekleoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Daaa er det bekreftet (og egentlig som forventet): Dib kom ikkje inn på Universitet i Bergen…Det hele gikk i tusen knas da han fikk beskjed om at han ikkje kunne søke på førstegangsvitnemål..! Det fikk han vite etter at han hadde søkt! Han kunne bare søke på ordinært. Grunnen er fordi det er noen måneder mellom der hvor han avsluttet læretiden i elektro og før han startet påbygg i fjor. Dette burde han fått visst da han i avsluttning på læretiden var hos X-antall rådgivere for å vite hva som var best å gjøre…Hadde han visst han måtte søke ordninært hadde han søkt seg inn f.eks i Kr.Sand eller Østfold hvor snittet på linjen han ville ta er lavere. Men siden han hadde 5 i snitt holdt det i massevis å søke Bergen hvor han virkelig ønsket å gå så lenge han kunne søke på førstegangsvitnemål. For ordinært opptak var snittet 5,2…Begge drømmelinjene har en * som vil si at de tar ikkje inn flere, ergo ingen vits å vente. Han kom dog inn på Lektor i Historie som egentlig var en plan i starten da han ønsker å bli lærer/lektor. Vel, nå blir han fulltidsansatt hos Elkjøp det neste året og skal forbedre et par fag, da har han noen poeng extra neste år så nye søknad sendes Bergen til våren 🙂 Det gjelder å ha trua!

Ok, eg må ut en liten tur…etter å ha tatt et overblikk i husholdningen utgår den ordinære helgehandelen siden eg plukket med meg noen ting da eg kjørte forbi Rema i går 🙂 Skal en kjapp tur til Hillevåg og hvis eg kjenner meg selv rett blir det vel en kjapp stopp på Rema i dag også, alltid en liten ting man trenger 🙂

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Å, føler med Dib. Håper han rister skuffelsen av seg raskt og står på videre.
      Disse blomstene var lekre, men jeg tror jeg står over.
      Klem fra Liv

      1. Han har i grunnen forberedt seg siden han fikk beskjed for 1 mnd siden at det ble ikkje godkjent med førstegangsvitnemål og at det ble ordinært, men eg hadde jo et håp da, for skoleflink er han. Men som han sier selv: “Nå kan eg spare masse cash mamma, så kanskje eg kan bo “gratis” i Bergen et år eller 2″ Arbeidsvilje har han i fleng så eg tar han på ordet 🙂

Siste innlegg