NATTARBEID + Årets siste Juleprosjekt…eller??

 

Jadda eg veeet, eg ER ferdig til jul, men eg kjeda meg i går….Derfor surra eg sammen en ny deig med Peppernøtter siden eg hadde en extra boks med Condensert melk…Må jo bruke den opp, ikkje det? Dessuten ga eg bort omtrent alle peppernøttene fra første runde, og hvis eg ikkje har sagt det så er faktisk disse de BESTE peppernøttene innen mils omkrets! Bare nevner det i tilfellet du ikkje har fått det med deg 😀

Mulig du husker i fjor jul? Da tok eg runden til alle naboene våre og hang et par poser med småkaker på døra? Hadde ikkje planlagt det i år siden eg ga alt det eg hadde bakt extra til Kirkens Bymisjon. Men altså, eg ble rasløs
i går kveld,
har jo bakt hver da siden slutten av november så eg kunne like godt fortsette *ler*. SÅ ja, da blir nok sikkert littegranne rundt omkring likevel. Ramlet jo også over CHOCOLATE CRINKLE COOKIES i går…så den tidligere i desember og ville bake den, men glemte den…Vel..nå står det en deig i kjøleskapet som eg etter planen skal rulle ut senere i dag 🙂 Først av alt skal eg ut å handle for mor mi, selv om det er julehelg er det likevel “bare” eg vanlig helg på en måte. Ingen extra fridager som gjør at det må handles så mye extra + hun skal ut på 2 julemiddager, kanskje 3 hvis hun kommer her 1.juledag.

Egentlig burde me kanskje handle for oss selv også idag…? Liker best å ta mor mi sin handel alene,
så me får sjå…Mulig eg tar runden først og plukke Ali med meg på runde 2 *ler*

Uuuansett! Orker du strikke mer Jul?? Personlig så dabber lysten til akkurat det av når me er såå nærme jul, ikkje orker eg helt å tenke at “det kan jo være til neste år”– Oppskrifta der i mot plukker eg med meg….
for det kommer jo mest sannsynlig flere jul 😀

 

 

 

Designet av Susan B. Anderson

 

En så pass søt snømann får alltids plass på Ipad`n og der kan den ligge til neste høst,
likte spesielt armene! haha Virkelig koselig 🙂

 

SNOWMAN
22 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av  Alicia Plummer

 

En ting me kan være sikker på er at vinteren slettes ikkje snart er over, der i mot kan den potensielt bli laaang…
og med dagens strømpriser kan man ikkje få for mye ull 🙂 Dessuten av jo disse vottene i kategori “RÅLEKRE!” og som me har blitt enige om tidligere kan man ikkje ha for mange om man er en votteperson ♥
Deilig ull og angora, “lukter” litt luksus derane altså 🙂

 

KINDRETH MITTENS
Bildet over

 

Det er også en tilhørende lue; KINDRETH, ja om du er en lueperson 😀

 

 

 

* * * *

 

 

Ja ja det nimma seg så de seie, kaldt er det også så hvem vet? Kanskje det kommer et dryss med pudder på julaften? *Lov å håpe*. I går kwell ble det klunk is her i Tananger bare i løpet av noen minutter så eg håper værgudene slutter med slik oppførsel! Ser greit ut fra her hvor eg står, det ligger rundt 2 + ute,
men aldri godt å vite.

Vel vel, nå gjenstår det å se hvor laaang denne dagen blir…Satser på lite folk der ut på handlerunden i dag (HAHA) Eg får ta på meg sprintskoa, heter det ikkje noen sånn at hvis du har vært i nærheten av en smitta person over 15 min er “faren” størst? Dvs eg må være kjappesen i dag!

Husk at det er trekning av JULEKOS Nr 4 i morgen, bli med HER INNE!

 

 

LYKKE TIL MED
INNSPURTEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Så koselig gest mot naboene dine🤩 heldige de🤩
      Tipper de siste kakene dine blir rågode, ser slik ut.
      Ha en fin dag🥰

    2. Heldige de som har deg til nabo.
      Vi har gjort unna det grøvste av handelen.
      Og da er vi glade for å ha Oda/Kolonial.
      Var bare litt frukt og grønnsaker som manglet.

Siste innlegg