“NATURLIGVIS” – Dansk Strikkedesign

Designet av Lone Kjeldsen

 

En casual og skikkelig deilig “sleng på seg jakke” som selvfølgelig kan brukes absolutt hele året! Eg har lenge hatt lyst på en lett jakke til bare å slenge på meg, og vel, eg har forsåvidt strikket 2 skikkelig gode jakker det siste året….Men eg har fortsatt ikkje denne type jakke! Haha Eg blir liksom aldri fornøyd – uansett, jakker kan me jo heller aldri få nok av så eg gir overhodet ikkje opp 🙂

 

De nyeste jakkene mine er DENNE og DENNE (Den siste der er jo i allefall ikkje noe eg liksom BARE slenger på meg om du skjønner *ler*Som morgenkåpe kanskje??) SÅ egentlig?? Eg har absolutt ingenting å syte over for eg har jo 2 flotte lange og gode jakker og hvis eg vil så kan eg bare legge opp til en til hehe Vettu ka det skumleste er?? Eg har en jakke i hodet, ja eg vet eg sier det ofte, men det er det som skjer: Eg ser hele jakken “for” meg, eg vet liksom bare akkurat hvordan eg skal strikke den og ser for meg hele ryggen!! (Har jo allerede gjort det 2 ganger så det funker jo hehe) SÅ nei, en helt vanlig casual jakke har eg ikkje på hjernen akkurat nå….Kanskje eg bare må spørre min mor om hun kan strikke en for meg?? Ja mens eg strikke på alt det andre? Det er i grunnen det eg gjør når det gjelder sokker hehe Frister henne med deilig garn og VIPS så har eg både 1 og 2 par ferdig i løpet av ei ukes tid 🙂 Herlig!

 

 

Designet av Lone Kjeldsen

 

Men du? Se på den go`biten over her da?? Hæ? Lekkert, ikkje sant?
DETTE er jakke eg kan hiver over meg f.eks etter en dusj og har tatt på meg pysjbuksa og en singlet, ahaaa en deilig soft og lun alpakkajakka! Ja jo eg MÅ ha en….får ta en alvorsprat med mor`ra mi tenker eg 🙂
Jakka strikkes forresten i både DETTE og DETTE GARNETrart den blir lekker eller??

 

Et annet forslag til garn (Tips fra meg) kan f.eks være den tynne alpakka`en du liker best? (Eg liker veldig godt Tynn Alpakka fra Drops) Åsså trenger du da en tynn lammeulls tråd – Holst Supersoft et YPPERLIG garn i denne sammenheng! Dette vil si, strikker du den i orginalgarnet kommer den på nesten 1300,- og med mitt valg blir det akkurat 299,- Du får ABSOLUTT ingen dårligere jakke om du velger mitt alternativ, bare så det er sagt 🙂 Det er det som er så vanvittig gøy med strikking! Du kan omtrent får en jakke i akkurat den prisklassen du vil uten at den blir noe dårligere av den grunn – det er søren ikkje verst! Hvis noen forteller deg noe annet, vel,
så er det ikkje dem du hører på 🙂

 

 

 

NATURLIGVIS
Bildene
Fra 97 cm til 111 cm i overvidde

 

Nå har du fått gode garntips til jakka over og siden du mest sannsynlig svipper innom til Lone å kikker på den bør du sveipe rundt inne hos henne å se på alt det fine hun har! Er du f.eks på jakt etter en herlig barnekjole?
Jepp, da er du absolutt på riktig plass for hun har mange som eg digger!!

 

 

 

* * * *

Saturday Morning…Tåke…Regn…Grått…7 grader, GARANTER mye bedre enn flere steder da eg tidligere i dag så Snapper og Instastory`er med masse snø og aggressiv snømåking *ler* Off, eller, eg er glad i snø og da mener eg mengder med snø og ikkje vestlandsslaps. Snø i slutten av mars? Nei, da hadde også eg blitt oppgitt, lei og garantert utøvet aggressiv snømåking! Me hadde planer om å plante det nye treet vårt i dag, Sypressen, vettu. Jaggu godt med fikk det gjort midt i middagslaginga i går kwell! Jepp, me sto der ute i pysjen både Ali og eg,
han gravde og eg dirigerte – Garantert et snålt syn om du hadde lurt bak gardinene!

 

I dag er eg utrolig glad for at eg shaina ganske godt her i går, ja eg sveipa over kjøkkenet i natt igjen før eg la meg så det er lite å gjøre i dag! Dessuten har eg nå fått klarsignal til å bare gønne på med ermstrikk! Eg satt her i går og syns at ermet ble så smalt, men da eg fikk målt den på Amira er den ganske enkelt perfekt! Tenkt du så flaks kan man ha! Syns eg har vært flink nå, ja for eg har ikkje hoppet til et annet prosjekt og er fast bestemt på å strikke denne lange genseren ferdig uten forstyrrelser av andre prosjekt! Problemet da, eller problem og problem er det vel ikkje, mer en frustrerende luksus(?) Andre prosjekt står jo i kø i hodet! Ja for eg får sååå mange gode ideèr og da er det greit å være streng for hvis ikkje kan eg legge opp til flere prosjekt som aldri vil bli ferdig! Men! Eg GLEDER meg til mandag når nytt garn igjen finner veien til postkassa! Da skal eg utfolde meg litt! Har noe i hodet som skal ned på papiret, men eg skal ikkje legge opp før Amira sin er i boks 🙂 Sånn er det med den saken! Selvdisiplin under kontroll! -NOT! haha

Ok, da er det bare å sette i gang dagen! En kjapp kattevask og glatting av hår før eg bare stabler meg i Go`stolen med strikketøyet. Ali skal lage Scharwarma i dag så han har mer enn nok å holde på med. Planen er at eg senere skal ut å hente Dib på jobb og så skal han kjøre hjem 🙂 Blir en passe lang øvelseskjøring det. Må innom å kjøpe en ny sånn rød “L” først da! Me var ute å kjørte her om dagen, gikk inn på en butikk og ja, borte var “L” etterpå…Utrolig hva folk gidder å nappe med seg! SERIØST??

Den koster en liten penge, KJØP EIN SJØL! *Rolig nå Vibbedille* hehe

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG OG SKJØNN LØRDAG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg