Nei, det er ingen gryteskrubb! -Strikkeoppskrift

Sweet Beanies Boutique

 

Eg vet, eg vet….Metrologene har meldt om en uforglemmelig sommer i år: Lite regn og overhodet ikkje en kald sommer! Ble så glad når eg leste det for det kan jo bety at høsten også kanskje blir tørr, fin og lang? Altså, me har ukevis me deilig utevær foran oss! Om me ikkje akkurat har behov for luer den nærmeste tiden så krever vær som det et enkelt strikketøy som er lett å ta med seg enten ut i skauen eller ut på stranda 🙂

 

 

 

Sweet Beanies Boutique

Sweet Beanies Boutique

 

Fargene alene her gir meg lyst til å produsere en haug av luer, enig eller? Snakk om deilig sukkerspinn
og fargeglede 🙂 Et garn eg kom til å tenke på (pga fargene) er DETTE, av et slik nøste kan du strikke en del luer, hvis du der i mot heller skulle ønske ei lue som er tilnærmet kløfri er gjerne Dette garnet et alternativ 🙂
Om strikkefastheten ikkje skulle treffe helt er det vel ikkje så farlig, alltid noen som passer ei lue?
Her har du i allefall muligheten til å bunkre opp i gavekista utover vinteren 🙂

 

CANDY RIPPLE BEANIE
Bildene over
Str fra Nyfødt til Voksen

 

 

 

* * * *

 

 

 

Akkurat nå regner det ute og det lukter friskt og godt! Regnet skal avta utover dagen og det passer fint siden Ine og eg skal på en ettermiddagstur 🙂 Planen er å gå et nytt strekk av turen “Tungenes – Ogna”) på en ca 7-8 km. Turen går så og si kun i strandlinja på svaberg – Det gledes! Har ikkje gått tur siden Fløyen i helga og eg kjenner det i beina! Har likevel gått en del da det har vært en del å gjøre 🙂

Oppdaget noe på den nye turklokka/app`n her om dagen….Man kan jo se gj.snittet av antall skritt man går – Ikkje for at det er sånn superviktig, men det er ganske behagelig å se hvoran det gradvis har økt! I fjor hadde eg daglige mål om 6000 skritt (Gikk ikkje turer da) Når eg sjekker gj.snittet for 2022 havnet eg ut på ca 2500 skritt…Nå når eg går turer har eg satt daglige mål på 8000 fordi eg går ikkje tur hver dag og når eg har dager på Hobbyrommet er det ikkje alltid eg kommer over 1000 skritt en gang hehe MEN! De dagene på Hobbyrommet tar eg nå me den beste samvittigheten! Uansett, til nå i år ligger eg på rett over 8000 skritt i gjennomsnitt – Syns det er stas eg.
Så og si alle turene me går havner mellom 13 og 20 tusen skritt så det drar jo opp gj.snittet 🙂

Anyway, nå først på dagen skal eg på verksted kl 12 – Endelig summet meg til dekkskift og få av vinterdekkene(!!!) Andre som er trege eller? Da eg fikk mor mi sin bil i fjor høst valgte eg å beholde dekkhotellet hennes 🙂
Har også bestilt skikkelig bilvask for gudene skal vite at gliset mitt trenger det!

Tenkte eg skulle se om eg kunne lage til en aldri så liten Give Away senere i dag! Du vet, når eg ramler over herlige ting som eg liker så må eg kjøpe litt extra da vettu!! Du får følge me litt senere for dette er for
alle og ikkje bare de som strikker 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Stilige og spesielle luer. Men ved nærmere gransking ser jeg ribbestrikken er strikket etterpå. Da blir jeg ikke fult så positiv. Ikke alltid det blir pent når man plukker opp masker. Tenker jeg må tenke litt her før jeg klikker den inn.
      Ønsker deg en fin dag.
      Klem fra Liv

Siste innlegg