VIVIAN JUKSA!

 

FOR en dag, for noen fantastiske personer å tilbringe dagen med og ikkje minst: FOR en plass! ♥ Drømmedag som pr nu seiler opp som det beste dagen så langt i år! Upåklagelig og herlig reisefølge med de beste hadde eg også, skulle bare hatt med oss Dib også….men NOEN må holde Elkjøp i gang når 2 av sjefene stikker til fjells med svigers 🙂 Sånn kan man like! Hvis nå Dib ender opp i Bergen fra høsten av skal eg nok dra han med meg til topps på Fløyen, til fots selvfølgelig 🙂

Var kun Vivian som “juksa” i dag og kom opp med Blåmann, men den dama VET å gjøre entré og det var akkurat like herlig å treffe den dama igjen i dag som sist me var i Bergen. Hun er et stort smil, ja hun glitrer virkelig ♥ Vivian hadde med seg sin kjernekar og storsjarmøren på 7 + lille Simba var med – I dag fikk me faktisk koset veldig mye med han 🙂 Ariel og Ella lå å dro seg hjemme i dobbeltsenga og ble spart for turen og ikkje minst varmen!

Turen i selv var ikkje tyngre enn andre turer eg har gått, men 24 gr og steikende sol gjør det litt hett! Eg likte ikkje så godt først stykke for der var det mye trapper! Men når det kun var stien som slynget seg opp som en kopi av hårnålsvingene gikk det veldig greit 🙂 Det som var extra kjekt var at både Amira og Eirik var med å gikk opp 🙂 Shit for en sprek familie me har blitt!

Nydelig vær over fjorden til Halhjelm


Første etappe med trapper unnagjort og her sånn ca fant eg ut at det kunne være smart å sette på klokka….Ikkje sant!??


Det var flere utsiktspunkt på veien opp, et passende sted å sluke litt vann….du kan si me svettet noen liter hele gjengen 🙂

På toppen! JuHuuu
*Magesuuuug utsikt*


2 skikkelig herlige personer eg er glad for å bli kjent med!
2 virkelig flotte type!♥

Håper de får til en tur til Stavanger snart, da skal eg dra de med meg ut på jærstrendene!

 

 

 

 

Det var ikkje måte på lott og løyen der opp på toppen, mulig det var noe tynn luft!? Uuuansett, dette bloggtreffet her (med en haug av andre fam.medlemmer) dunker de 2 andre bloggtreffene i bakken – Bare for å ha det sagt, om ikkje annet det sprekeste! *ler*

 

 

 

Geitene på toppen var mer utslått enn oss ekte fjellgeiter!
Herlige skapninger 🙂

 

 

 

Vel nede på landjorda var det ikkje snakk om noe annet: Det var strake veien til REBELL som Snuppen (Mannen til Bunny for de uvitende!) heldigvis hadde bestilt bord hos. Ingen overraskelse, men eg gikk for det samme som i fjor og eg fikk stilnet den cravingsen! Neste gang skal eg teste noe annet – EG lover!

På dette tidspunktet dro Amira og Eirik å sjekket oss inn på hotellet. Akkurat nå er de ute å spiser med en arbeidskollega fra Bergen, og eg? Vel, det første eg gjorde da eg kom inn på hotellrommet var å åpne dørene ut til balkongen (Det er skikkelig partystemning nede på bakkenivå, koselig å ha hotell midt på bryggen! Blir i godt humør!) + eg skrudde termostaten fra 20 til 10! Eg har ei svær dobbelseng (Se lenger ned) og det er mange puter og 2 digre dyner så fryser skal eg ikkje, men eg må ha det kjølig!

 

 

 

Utenor hotellet ca og heeeelt der opp var me!

 

 

 

Nice, ikkje sant!? Bestilte enkeltrom da, men til disse stive prisene var det bare et stort + med stort og fint rom og et aldri så lite drømmebad 🙂

 

 

 


Ser du? Hårnålssvingene!!!

 

 

 

 

Eg bare MÅTTE! Turen opp havnet på ca 3,3 km Men som sagt, klokka kom på litt sent så de blå svingene gikk tapt, men men og pytt pytt 🙂 I dag var det turfølge som var det viktigste ♥

Nå sitter eg sånn halvveis å venter på Amira og Eirik for me skal en tur bort på matbutikken – Litt sånn nattmat`ish kan være digg, er ikkje mye mat som har gått i magen i dag uten om den saftige søtpoteta på Rebell 🙂

TUSEN takk for følge Bunny – Dere var med på å skape en helt fantastisk dag, selv om det ble en svett en 🙂 Tar mer enn gjerne reprise, men til neste sommer DA blir det langtur på Bergens fjelltopper, Snuppen din og eg skal nå i allefall det 🙂

 

 

 

TAKK!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

11 kommentarer
    1. Så utrolig koselig 😊 For en gjeng og for noen omgivelser. Jeg skal til Bergen selv om et par uker. Opp på Ulriken. Der har jeg ikke vært. Møte venninne, tidligere blogger, og komme oss på Ulriken. Fløyen var jeg forrige gang jeg var i Bergen 😊Veldig koselig å se treffet deres 😊

      1. Me har nå en avtale om Ulriken neste år: Banen opp Ulriken og så gå over vidda til Fløyen og ned 🙂 Det er visst nok en av de flotteste turene her i Bergen 🙂

      1. Været for helt magisk, litt for varmt da for denne type tur, men det gikk helt fint! Godt me hadde mye vann med på veien opp 🙂 Ikkje bare det, men det var jo så mye gøy på torget også, masse kjekke boder 🙂 Godt fornøyd med denne helga ja 🙂

    2. Skikkelig superkult at du kasta deg rundt og ble med, veldig artig å treffes igjen, koselig å møte din sarkastiske datter og hennes, faktisk ganske sporty mann, Rebel må jo bli et must hver gang, når det kommer til skogsvandring så er jeg med uansett, men må sies at det blir vanskeligere og vanskeligere for snuppen min og meg å reise noen steder sammen. Togturen til Bergen vil vi ikke utsette jentene for flere ganger, tog til Stavanger er faktisk et par timer lengre enn Bergen. Barnevakt til jentene får vi ikke lengre, på tross av hvor snille dem er og alltid har vært. Folk er redde for å passe så «gamle» hunder. Så vi er veldig glade for at dagene ble som de ble i Bergen denne gang, og at vi møtte dere alle sammen 🥰🐰😘

      1. Da er det bare en løsning på det; A) At dere får bil m/bur, eller B) Eg hopper på toget Østover og me kan gå flott tur der 😃 Inn til videre stemmer eg for B så ser me det an hvor me er neste sommer 🥰

        1. Ingen av oss som kjører bil vettu, og det burde alle være glad for.. men tiden får vise, skal aldri spikre noe som utelukket.. er litt spennende disse båtturene også… 😜

          1. Båt kan være gøy det, spesielt de med TaxFree 🙂
            Nå er det vel dårlig med båt Oslo-Stavanger?
            EN da skal eg dra deg/dere rundt her i Stavanger og Jæren, me har jo god tid 🙂
            Det ordner seg 🙂

    3. Har gått fra Fløyen til Ulriken og ned fra Ulriken siden banen sto. Dette er 100 år siden. En super tur helt til tåken skremte oss litt. 😂Så ut som dere hadde en nydelig tur. Hadde jeg vært i Bergen hadde jeg lurt meg med, blogger eller ei 😊

Siste innlegg