Nei…målet er ikke å komme seg ut i jobb…

 

Mulig at det å være ufør alltid vil føre litt skam med seg, ikkje vet eg, men det eg vet er at eg har følt nok på de følelsene og har i grunnen for lengst innfunnet meg med egen situasjonen. Men det eg føler litt skam på er at eg ikkje reagerte mer enn det eg gjorde da eg leste Dette innlegget.…Heldigvis tok Bunny tak i det med dette innlegget, men det er flaut ja, at ingen av alle oss andre uføre reagerte….På den andre siden kan eg også skjønne hvorfor.…og det tror eg også Brit selv vet grunnen til…Det hele ville blitt en ubehagelig og vemmelig dejá vù situasjon hvor ufyselige gloser som frådende munn og vemmelig oppsyn blir en del av kommentarfeltet hos
alle og en hver…Kjente at det veltet rundt i magen…Men ja, meningene som kom fra kokken i nord var jo et trist syn på alle de som faktisk ikkje kan jobbe, men som likevel gjør noe med livene sine. Med alle de skavankene/pillemisbruk han har skrevet om, og fortsatt skriver om, som han sliter med bør han jo passe seg, tenker eg...Plutselig kommer uføretrygden dalene ned i mailboksen helt uoppfordret…

Hadde vært interessant å så hvor mye av livet sitt han hadde lagt brakk!?

At mange har meninger om hva en ufør bør og ikkje bør gjøre er ingen stor nyhet, det vet eg mye om! I år er det faktisk 20 år siden eg ble ufør i en alder av 34…Det er ungt, alt for ungt til å legge inn alle årene. Oppdaget fort at det kom reaksjoner når eg begynte å gjøre ting….Etter hvert har eg gitt mer og mer F`n i hva andre måtte mene. Det siste året har det blomstret litt opp igjen…“Du skal se du snart er i jobb igjen” har vært en kommentar eg har fått en del…NEI, det er slettes ikkje målet i det hele tatt. Mitt mål med denne livsstilendringen min er å få en lengre liv, ja faktisk det å kunne kjenne at kroppen funker fortsatt er god gevinst 🙂 Etter alt for mange år hvor kroppen har forfalt pga “tilbakefall” og andre helseplager var det på tide å teste ut mye av det eg aldri trodde eg igjen skulle klare. Økonomien med det å være ufør er jo også en greie…du skal jaggu ikkje gjøre det største innkjøpene før kommentarene kommer….”Hvordan i alle dager har DU råd til det?

Det er ikkje bare kokken som har disse meningene “der ute”, eg har ei søppelbøtte og åpent kommentarfelt med flere uakseptable kommentarer innen for temaet, kanskje me alle burde blåse støv av alt me har fått slengt vår vei og bare få det litt frem i lyset igjen? Slike “branner” bør faktisk slukkes før de sprer seg…Uakseptabelt!

Men nå skal denne skrale kroppen som faktisk er i god form skrangle seg ut på badet, ta på seg turtøy, få i seg litt kcal og proteiner før den skal ut på tur! Nesten gang kokken vurderer å angripe et kommentarfelt bør han heller gå seg en tur, klemme et tre eller 2….Å bare sitte på fingrene er et tilbakelagt stadium,
det må sterkere skyts til….tenker eg!

 

 

 

HA EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Ære være til den som tør å stå fram og fortelle om livet sitt, for gudene skal vite at du blir halshugd tvert hvis du faller utenfor “A4-boksen”… Jeg tenker litt sånn jeg; Du kunne valgt å grave deg ned i egen elendighet. Istedenfor velger du å dele av dine hverdagsgleder, samtidig som du inspirerer med mat og håndarbeid. Ergo er du – for meg – en nødvendighet gjennom en ellers så traust (arbeids)hverdag..! Takket være deg og en nøye utplukket håndfull andre bloggere finner jeg inspirasjon til både hverdagsmiddag og nye håndarbeidsprosjekter. Det er å gjøre nytte for seg spør du meg – FORTSETT MED DET! ❤

    2. Det var utrolig hyggelig at Bunny reagerte, samtidig har jeg stor forståelse for alle de som ikke orket. Jeg svarer ikke på Kokkejævels kommentarer. Har mer fornuftige ting å bruke tiden og energien min på

      1. Ikke ment å være hyggelig, men et forsøk på å gjøre det riktige. Og da må jeg påpeke, det er tull det du skriver her, du både bruker energi på han og svarer han. Du har en offentlig blogg, du kopierer kommentarene fra kommentarfeltet ditt og poster som innlegg. Du bruker i små bisetninger referere til lettkrenka middelaldrende menn/kokker og denslags.. hvis ikke det er å bruke energi på/svare, så vet ikke jeg 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg