“Nei takk, eg har Pepsi Max”

 

Det er mulig eg noen ganger er litt naiv, eg er i så fall klar over det selv og eg er fult klar over når eg blir utnyttet.
Å være naiv er ikkje det samme som å være dum, men noen ganger nødvendig for å ikkje lage et spetakkel.
Eg har en litt
“God” historie på akkurat dette, vel vel, om historien er god er jo opp til den enkelte,
men me har i allefall ledd godt nå i ettertid….Spesielt da Amira!
*humrer*

November 2018 reiste Dib og eg til Oslo fordi han skulle delta i NM/Taekwondo. Me bodde på Oslo Plaza og hadde det helt konge i 27.etg! På den tide røykte eg og for å gjøre det måtte eg jo ut! Eg pleide stå litt sånn på siden av hovedinngangen, et kjapt blås og inn igjen. På de få minuttene eg pleide stå der var det minst 2-3 stk som kom bort å bommet sigaretter! Sjeldent eg opplevde at folk bommet sigg på gata?? Men men, eg delte jo med meg eg og etter hvert så kom jo de samme personene hver gang eg gikk ned for å røyke…ja ja...

Lørdag kwell, Dib var på Bankett inne på hotellet og eg måtte jo kvele litt alenetid. Laget meg en stor kopp kaffi på rommet og tok en Pepsi Max fra kjøleskapet, gikk ned og ut, god innpakket i boblekåpe (Jæ…kaldt, november
i Oslo
…!) Satte meg på en benk til venstre for hovedinngangen, tenke eg kunne være i fred fra alle som bommet sigg + at røyken smaker bedre når man sitter. Satt der å prøvde å kose meg litt,
scrollet på mobilen og var litt i min egen boble.

Registrerer at det kommer en person som stopper rett foran meg, eg kikke opp og der står det noe eg oppfatter som en enorm mann, ja han vær høy og svær!! Afrikansk av utseende, masse tatoveringer på hals og ansikt (syns han så skummel ut, men følte meg trygg for eg satt jo rett uten for inngangen nesten – Naiv på et blunk der ser du). Han spurte: “Vil du ha Cola?” Eg kikket på han samtidig som eg løftet opp Pepsiflasken, og svarte høflig: “Nei takk eg har kald Pepsi Max”. Han så ganske rart på meg, spurte om han kunne sette seg ned og eg sa ja. Han bommet både en og 2 sigg, og der satt me, småpratet, ja han drakk t.o.m av kaffien min! Gjorde jo ingenting for eg hadde jo Pepsi Max`n min. Han spurte hva eg gjorde der, eg fortalte at sønnen min var deltager på NM, og han: “Kult”. Som sagt, me småpratet vel et kvarter 20 min før eg stumpet røyken og sa eg måtte gå inn.
“Takk for praten og god natt”, sa mannen.

På vei opp på rommet ringer eg for å si god natt til Amira, eg forteller hva som hadde skjedd. Hun bare: “MAMMA!!! HAN SPURTE OM DU VILLE HA KOKAIN!” . Hæ?? “Cola, mamma, det er Kokain!” Høø? E det sant!? Eg svarte han at eg hadde kald Pepsi Max, eg trooor Amira døde litt i andre enden av den samtalen
og eg fikk klar beskjed om å ikkje stå ute å røyke alene mer! *ler*

Mulig eg var mer enn bare vanlig naiv i den situasjonen, men man skal jo heller ikkje dømme andre ut fra utseende – På noen områder tror eg kanskje eg må bruke et litt mer kritisk blikk. Jaja ingenting skjedde, mulig eg var i kikkerter til noen spanere eller noe, men eg gjorde jo ingenting galt….Eg drakk tross alt bare en kald Pepsi Max…

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg