Neste høytid: PÅSKE! – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Bente Presterud

 

Nå har de fleste pakket ned og stuet bort jula og da er det på tide å ta fatt på neste høytid: Påsken! Det er høytiden som inneholder flest farger, i allefall de fresheste: Gul, oransje, grønn, rosa  alle andre pastellfarger, stua fylles med bjørk og tulipaner og me kan også begynne å sette frø! Mye mulig du kan sette frø rett ut i jorda også, for det er vel sen påske i år? Me pleier å si at hvis Ali har bursdag i påsken er den tidlig, har Dib bursdag er påsken sen – i år blir Dib forresten 18 midt i påsken! Anyway, selv om mangen av oss strikker jevnt gjennom hele året pleier det alltid ta seg litt opp ved høytider. Strikking er også en stor del av påskekosen 🙂 Nå er tiden for
å begynne på litt påskestrikk, ja som egg, høner og kyllinger 🙂

 

Designet av Bente Presterud

 

Sjekk denne høna da? Eg falt for lengst for denne høna og eg vet eg hadde den på agenda`n i fjor også – Kanskje eg får strikket noen i år? Kunne tenkt meg et helt kakklekor til pynt 🙂 Ikkje er de vanskelige heller, det er bare
å sette i gang. Egentlig kan du bare bruke det garnet du ønsker, det er kun hvis du vil ha oppgitt størrelse at du tar hensyn til strikkefastheten. Fyll litt popcorn i bunnen av høna slik at den står godt.

 

EASTER CHICKENS NORWEGIAN STYLE
Bildene over
Ca 10 cm høye

 

 

 

 

 

Designet av Bente Presterud

 

En annen sak som passer fint å strikke til påskeferien er jo slike tøfler, eller egentlig er det vel sokker-bare de er tovet. De tåler fint at du rusler litt rundt ute på terrassen i vårsola 🙂 Hva med å strikke til gjengen som skal bli med på hytta i påsken? Strikk i spreke fine farger og sett farge på ferien 🙂 Selv om det er vår i april kan det fortsatt være kaldt å sitte ute så noe godt på beina er jo et must.

 

SARAS FELTED SOCKS
Fra str 29 til 43

 

 

 

* * * *

 

 

Det er ganske mye VÆR om dagen og det blåste noe så insane i går kwell kan du tro! Fikk også et varsel på mobilen om at Stavanger var mer eller mindre dekket med underkjølt regn og at følt temp var -11! Tja, vel, eg kjente jo DET på dynene da eg la meg i natt! I dag er det igjen + grader og ingen fare for is på veiene og det er jo egentlig det beste. Det blåser godt ennå så følt temp er kun 1 da, men men, har ingen umiddelbare planer om
å legge ut på tur. Muuulig eg svipper Dib ned på trening i kwell hvis det bøtter ned, men det er fortsatt mange timer til 🙂 Har egentlig bare planer om å shaine litt lett over her hjemme, ta meg en dusj og ta på gode klær for eg kom plutselig på at eg startet på en ny serie her om dagen! Eg var litt skeptisk da eg klikket på serien “Messiah”, men det lille eg har sett likte eg så eg tror eg skal fortsette med den i dag 🙂 Egentlig så liker eg best å starte på serier hvor alle sesongene ligger ute, kjipt å gjerne måtte vente 2-3 mnd på neste sesong….Da glemmer eg gjerne hva som har skjedd og må starte på nytt igjen! Men du? Vet du hvilken serie du MÅ se? Det er faktisk noe av beste eg har sett på en stund! “22.juli” på NrK NettTv!! Å ja, me vet hva som skjedde og ja de fleste av oss har sikkert sett den filmen som kom tidligere, men denne serien? Ja du bør ta en kikk! Siden alle vet hva som skjedde så er det ikkje behov for å se det, alle har det brent inn på netthinna for all tid så det er unødvendig. Serien på NrK hvis hva som skjedde RUNDT det som skjedde, så ja, man ser ikkja hva som skjer, men me ser ting som skjedde i forkant, samtidig og etter. Likte den veldig godt, eller dvs, eg har kun sett de 3 første episodene og det kommer vel ny igjen på søndag. Tror det er 6 eller 7 episoder totalt. Anbefales!

Men ok, det er på tide å få litt gang på denne dagen…

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer

Siste innlegg