Neste uke blir det Luevær – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Tabitha Jarvis

 

I går da eg Ryddet og Pyntet ute var det skikkelig godt og varm, ja eg sprang jo rundt barføtt hele dagen,
men i dag….! Helt rart, men eg kjente det t.o.m da eg våknet i morges, luften som kom inn gjennom vinduet var kald, myyye kaldere enn i går! Det var heller ikkje snakk om å skyve opp hele terrassedøra da eg kom inn i stua, mer vind + man KAN kjenne at det er et kaldt drag i lufta! Sveipa meg innom ei værside og 12 gr er jo ikkje det helt store og neste uka kan det absolutt være innafor å dra ei lue nedover ørene på kwisten 🙂
9 gr og regn er ikkje mye å skrive hjem om.

Så ja, da passer det jo med noe gratis og greie luer å strikke, for nå lusker sesongen rett rundt det neste hjørnet – Tro meg 🙂 Ja vettu, eg måtte dra på meg et par ullsokker her eg sitter! Den ullsokkegarderoben min begynner
å bli litt begredelig…har egentlig kun 3 par som er veldig fine, resten har hatt bedre dager…
Mye å ta tak i når høsten kommer gitt 🙂

 

GLUMA BEANIE
Bildet over
One Size

 

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

CLASSIC RIBBED HAT
Str Baby til XL

 

 

 

 

Designet av Espace Tricot

 

BELLE FILLE HAT
One Size

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Helt Uuuunødvendig å si at eg måtte kravle meg ut av senga i dag? Iiikkkje sant! Det knirket og knakte i alle ledd og det tok sin tid før eg klarte å stå skikkelig oppreist *ler* Men med en gang tanken over hva eg gjorde i går kom
i hodet, da smilte eg og var veldig fornøyd der eg stavret meg ut på kjøkkenet og laget kaffi 🙂 Blir nok en bra søndag dette, ja eg kan jo bare sitte her å nyte! Men det tok nøyaktig 1 sek før eg kom på NOE som irriterere meg grønn! Her for et par uker siden dro Ali 2 sekker opp fra garasjen…2 sekker med kosedyr som eg har strikket og heklet, han lurte på hva eg skulle gjøre med de og lempet de inn på hobbyrommet….Der ligger de ennå! Når det
i tillegg står en diger Gamingstol der er det nesten umulig å smyge seg inn på mitt aller helligste: Garnrommet!
Det er GANSKE krise for konsekvensen av dette er jo at det nå samler seg garn i stua, ESKER med garn!
Kan ikkje ha det sånn! *Ryddegenet mitt tilter fullstendig*

Det eg vurderer å gjøre er å centre kosedyra rett ned i garasjen igjen for eg klarer ikkje bestemme skjebne på de akkurat nå, (VET eg det er plass der nede, han har jo ryddet!) og så skal eg ta bilde av stolen og gi den bort på Finn = Fri passasje rett inn på Garnrommet! Da er det mulig for meg å dandere alle nøstene fint på plass + eg kan få ryddet ut alt rotet som har havnet inn i alle hobbyhyllene! Ja det er sånn når noen ikkje vet hvor noe skal ligge så puttes det inn i hylene der = ROT! Dette MÅ gjøres før mørketiden begynner skikkelig, det er jo da eg skal kose meg med alt av garn og hobbystash, orker ikkje rydde da!

Kanskje eg bare må ta noen grep, nå i dag?

 

 

LAG DEG EN FLOTT
SØNDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Du kan ikke ta med deg dette ryddegenet ditt og sveipe innom Drømmehuset en ukes tid? Blir nesten svett bare av å lese jeg. Tips til hva du kan bruke kosedyra til Finnes det noe flyktningmottak eller en sånn Refuges Welcome to… gjeng i din nærhet? For det er mange barn som kommer hit fra litt tøffe opplevelser som kunne trenge et kosedyr eller to…

      1. Eg kan godt slenge innom på strikke/kaffe/te slabberas på trammen ei uke, men rydde? Hmmm me kan diskutere den biten da haha
        Vettu? Det der skal eg søren meg sjekke, vet det var et flyktingemottak ute på Sola (6 km den veien *peker*) før, men vet faktisk ikkje om det er der lenger, men sjal sjekke 🙂

    2. Disse flotte oppskriftene på luer kom jo som bestilt..du skjønner jeg fikk en liten bestilling på luer så da blir disse printet ut fort som fy….tusen takk.
      Vil gjerne gi deg et lite tips om ny perledekor ved ytterdøra di …hva med å perle forskjellige løv i fine høstfarger som ser ut som de ramler nedover veggen.Tror det hadde blitt fint.

      1. Det er akkurat slike perlerier eg har sittet å lagret! 2 sjele og en tanke der gitt! Nå må eg bare “rydde” tiden min slik at eg får perlet det også 🙂 Kos deg og ha en delig søndags kwell med luestrikk 🙂

        1. Ja,der ser du…..to sjeler,en tanke…..Ler.
          Gleder meg til å se de ferdig montert på veggen.
          Ja,nå blir det luestrikking.Igjen takk for link til oppskriftene.
          Kos deg med perlinga da….

Siste innlegg