FOR EN DAG! + 1 Vinner!

 

WOW! For en dag!! Plutselig ut fra intet slo det til med en skikkelig varm sommerdag! Jepp, me snakker Rød Nese-Vær og du og du så deilig! Eg satt her inne i go`stolen i formiddag og hadde i grunnen planlagt en rooolig dag, men plutselig fikk eg ræva skikkelig i gir og gikk i steden for ut! Tanken var slik: Plutselig en dag regner det skikkelig og kulingen tiltar, det er da man kommer på at man burde ha ryddet ute, før vinteren! Mang et år har eg stått ute i regntøy og gjort klart til høst/vinter og det er ikkje noe kos! Siden sommerblomstene likevel sang på siste verset var det like godt å ta noen grep. Lyng hadde eg jo allerede kjøpt hjem i hopetall 🙂

Planen var å bare ta det stille og rolig, men det ene tok det andre og plutselig så hele terrassen ut som et industriområde! Ali sto opp mens eg rota på det verste og eg trooor han ble tatt litt på senga! haha Men men etter et par kaffikopper i han gikk han nå rundt å surra litt, gikk ned å koblet på vannslangen for om eg skulle ha gått rundt med vannkannene hadde eg nok holdt på å spylt ennå 🙂 Åååå men sååå deilig å ha fått det gjort!
Nå kan bare høsten komme for alt ute er ferdig og klart.

 

 

 

 

Etter hvert som eg plantet fant eg ut at Lyng alene ikkje var nok! Eg var snar med å hoppe i en joggis og labba i vei bort til bilen! MesterGrønn next! Hadde tidligere sett på noe grønne greier der nede, men var usikker på om det kunne stå ute på vinteren. Alt de hadde kunne det så da var det bare å plukke med seg. Slike kål har eg aldri hatt, men se så vakkert! ♥ De er helt magiske i fargene!

 

 

 

Ved inngangsdøra i den store murkassen ble det litt forskjellig,
ja eg ble riktig så fornøyd 🙂 Blomster ER gøy!!

 

 

 

Det som nå mangler her er litt koselige perlerier som passer til høsten frem mot jul. Regnbuen skal nå få stå så lenge pandemien herjer! Den må nok vike litt for julepynten, men skal opp igjen om tilstanden er vedvarene. Sommerfuglene skal altså ned, men eg må finne noe nytt som eg kan perle 🙂
Blir nok noen bilder igjen når det er på plass.

 

 

 


Alle kassene/krukkene på terrassen er fylt opp med nydelig lyng ♥ Hele terrassen er vasket og skrubbet så til våren igjen må det nok et nytt strøk med maling/beis 🙂

 

 

 

Etter at eg rasket ut alt fra kassen ble det ei god skål med mini-gulrøtter på han Dib *ler* 🙂 Krukka m/stativet venter bare på jula nå, for der blir det masse lys som skal surres rundt (Juletre)

 

 

 

 

Har ryddet skikkelig opp i her så nå er det klart når våren kommer. Det er herlig å få gjort det skikkelig når man først pakker ned en årstid, da er alt rent og pent når det skal brukes igjen 🙂 Hadde eg nå ventet, og det ikkje kom en fin dag igjen ville ikkje dette ha blitt gjort skikkelig.

For å si det sånn så kjenner eg ikkje beina mine! Eg springer alltid rundt barføtt når eg styrer med ting som dette. Tror klokka var sånn ca halv 12 når eg startet og ca kl 19 gikk eg i dusjen! Etter på måtte eg bare koke ei gryte med ingefær, men heldigvis skulle me “bare” ha ost og kjeks i dag så det var i grunnen enkelt –
Jaja en del frukt skulle jo skrelles og skjæres, men nå står…

 

 

 

…alt dette (+ masse kjeks og frukt) på bordet og det er bare å digge inn! Eg hadde så vondt i beina at eg var nødt å sitte med de høyt ei stund først så eg skal spise nå etter på 🙂

 

 


Når magen er mett blir det nok litt strikkings vil eg tro! Selv om eg strikker på pinne 12(!!!) så går dette veldig greit, ikkje noe ork slik som eg trodde! Men ok, nå er det på tide å trekke en vinner av den ene Give Away`n eg hadde nå i uka. Må bare si det, når det gjelder den Give Away`n  hvor 2 stk kan vinne et Gavekort på 1000 kr, den er det ikkje eg som trekker, det er det kontaktpersonen min i Poster Store som skal gjøre. Hun skulle gjøre det i dag,
eg har purret på henne. Det kan ennå skje i kveld, men det kan ha kommet noe i veien for henne også,
så du få bare følge med når eg oppdaterer. Gir beskjed!

 

Anyway, når det gjelder DENNE Give Away`n hvor du kan vinne et WORKSHOP over 6 uker for å tilpasse plaggene du strikker så er vinneren…..

 

Grete Sophie Høvik Ulvang

 

Gratulerer så mye! Håper du vil få god nytte av Workshop`n
Eg formidler mailadressen til Solveig og Unni som er designerene 🙂
Vil tro at du da hører fra de! Lykke til 🙂

 

Men nå!?
Nå skal eg ha meg en kjeks eller 10 og slappe av resten av kwellen!

 

 

 

NYT KWELLEN DU  OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med utslitte bein 🙂

5 kommentarer
    1. Riktig så flink har du vært.
      Her overtok Gamle gubben grå saftkokinga, og det ble totalt 17 flasker saft av bærdom har ligget en stund i fryseren. Laget også en stor kjele lappskaus av halvfulle grønnsaksposer og pølsepakker fra fryseren. Nå har vi plass i fryseren igjem Kommer godt med mot jul.

    2. Åh,så flott det ble med all lyngen.Det pynter jo bare så fint opp nå mot høst og vinter.
      Du har vært sabla dyktig idag.

      1. Takk skal du ha 🙂 Ja eg er flink på det å dra det litt langt hehe Eg skulle bare….og så tok eg alt, absolutt alt! Er litt herpet selv i dag, men nå er det gjort så eg får bruke dagen i dag på å hvile 🙂

    3. Takk for at eg fekk et spark i rævå, ja jammen e d på tide å begynne å rydde inn og plante om litt lm gangen så plutselig e d ferdig 😃🎶☀️

      1. Ja man vet aldri når været plutselig snur! I dag er det fortsatt sol, men mange tunge skyer og det er betydelig kaldere, kun 12 gr! Ser på langtidsværet at neste uke komemr regnet og det avtar ikkje med det første så eg tror eg gjorde det i grevens tid for vår del 🙂 Nå kan høsten bare komme 🙂 Sett i gang, det går radig når du først er i gang og sååå deilig etter på 🙂

Siste innlegg