Nesten Daglige spørsmål….Gratis Strikkeoppskrift

 

Det er ingen tvil om at sokkene mine øverst på bloggens forside er et blikkfang og er blant de fiiineste sokkene eg har! Knesokker er vel noe av det beste, og kuleste! Disse er i tillegg strikket i alpakka! (Alpakka Forte). Å nei, eg kan ikkje ta æren for de, det er mor mi som har strikket de til meg – Tok ei lita uke!
Hun var maskin når det kom til sokkestrikking ♥

 

 

 

 

Neeesten daglig får eg spørsmål om disse sokkene; Om det finnes oppskrift eller om det bare er mine strikket på måfa. Nei, disse finnes det oppskrift på, det er Reinfann Sokkene bare strikket i striper 🙂 Oppskriften er gratis
og norsk 🙂 Veldig enkle sokker å strikke og du starter oppe ved kneet.

 

 

 

Eg har strikket de selv også, mye mulig du husker disse? Strikket disse til Marna for noen år siden, eg strikket de i Sterk og i “Unicorn” farger. Eg følgte oppskriften og strikket orginalmønsteret. Det som eg syns er noe av det gøyeste eg har opplevd er at de endte opp på Farmen 🙂

 

 

 

 

Og, nok om sokker….over til the pottery! Eller, dette er gips da, same same! I dag er planen å teste malingen på disse – Har ingen konkret plan, skal vel mer eller mindre klaske løst…trooor eg! Noen skal males på gefylen, mens andre skal få en mer kontrollert overhøvling….Skremmende spennende! Får nå sjå, men seee sååå søte de ble!?!?! De er jo faktisk ganske så perfekt og formene til Devon Dotting er det beste eg noen sinne har prøvd! Ingen kan feile med disse!

Men nå må eg få laget meg en havresmoothie og så er det ut på tur! Ine og eg skal
gå langs Hafrsfjorden og det er en herlig tur!

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Tøffe sokker, både de du strikket og de moren din strikket 😊 lurer på om jeg skal prøve meg på et par lange kne/lår strømper jeg også etterhvert. Hadde vært kjekt i vinter.

Siste innlegg