Nissegenser & Nissejakke – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Inger Anne Dyrhaug Morsund

 

Julegenser er jo alltid kjekt, til nå har eg i grunnen sett mest av de som er i kategori Grelle! 🙂
Dib kjøpte seg en for et par juler siden, med bjeller og alt *humrer*

Denne genseren og jakken her er jo virkelig flotte! Ingenting grelt over de! Skikkelig fine og eg kunne absolutt tenkt meg en, tror eg ville hatt en jakke eg 🙂 Vettu ka eg syns var herligst med disse? Jo, garnet!
De er strikket i Lima fra Drops og det er jo bare helt knall ♥

 

 

 

Designet av Inger Anne Dyrhaug Morsund

 

Det er heller ikkje noe glorifisering over disse, det er bare den koselige varianten av Jul som er representert
i maskene – Elsker det! Ååå denne hadde vært så fint om det ble for kaldt med kun julepysj ♥
Tvilsomt om eg rekker en før jul i år, men det kommer jo alltid en jul så…

 

NISSEJAKKE FOR FJØSNISSER
Bildene over
Fra 89 cm til 138 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Inger Anne Dyrhaug Morsund

 

Kanskje du heller vil ha en genser? Vel, da velger du denne 🙂
Akkurat like fin og koselig som jakken.

 

NISSEGENSER FOR FJØSNISSER
Fra 89 cm til 138 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

Hvis du først skal strikke en Nissegenser/jakken vil du også trenge en Nisselue, du er jo tross alt en Fjøsnisse!
Lua finner du HER <—Alle størrelser 🙂

Trenger du Nissegenser for små Fjøsnisser? Vel, det finner du HER!

 

 

* * * *

 

 

Siden gårsdagen ble ganske amputert og ødelagt av ALT for mye tid under dyna våknet eg halv 6 i dag! Jepp, kan ikkje sove for lenge heller 🙂 I går kveld, eller i natt når eg la meg hadde eg ikkje før lagt meg på puta så hørte eg Milo (<—Katta) mjaue i trappene utenfor. Det plaskregnet, og før eg fikk snudd meg hoppet han inn vinduet og det var som å få ei bøtte med vann rett på puta! Ikkje bare det!!! Han hadde også ei mus i kjeften!! Uten å tenke
(kan umulig ha tenkt!!) tok eg tak i halen (til musa!), nappen den til meg og slengte den ut vinduet!! Milo klasket rett i vinduet på vei ut i ren frustrasjon! Snakk om kaos….! Milo var noe snurten på meg da eg sto i morges…Vel vel…

Føler meg bedre i dag så planen er å få unnagjort helgehandelen alene tenkte eg. Skal kjøre mor mi til Biltilsynet
i morgen, derfor blir det handling i dag 🙂 Skal nok sikkert handel for henne også. Før eg i det hele tatt kan legge på hjul må eg rydde kjøkkenet, ja du vet, eg var ute av drift i går så rotet står å venter!! Orker heller ikkje komme hjem med varer med benkene fulle av rot. Tja, det blir vel dette eg gjør i dag, kommer til å være ganske pumpet etterpå! I kwell er det kjøring/henting på trening, er eg heldig får eg kanskje perlet litt mellom slaga, nå må julen blir ferdig 🙂 Jaja, før eg helt reiser meg skal eg ha meg litt mer kaffi 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG OG KOS DEG MELLOM SLAGA

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Lagdegen fin dag. I dager det jeg som skal ligg under pleddet kjenner jeg. Kanskje perle litt i kveld. Har kjøpt selvlysende perler til å lage edderkopper.

    2. ha ha ,hadde slengt ut den musa eg også ,pus kan legge den ute og ikke ta den med inn :=) nydelige genser/jakke og helt enige med deg ,skal en først ha en julejakke så var dette den finaste varianten jeg har sett,ha en fin dag da

    3. Endelig noe helnorsk på julefronten. Likte både jakken og genseren veldig.Må bare si at jeg begynner å bli både frustrert og irritert over hvor påvirket “alt og alle” tydeligvis er av det amerikanske/engelske.
      Blir veldig glad når jeg finner merker og knapper og andre duppeditter innen strikking med norsk tekst på.Heldigvis så har “min” strikkebutikk det. Klapper vilt i hendene. Vi her i Norge har jo vårt språk og våre tradisjoner,så hvorfor blir det i stor grad valgt bort. Nissene på jakken og genseren såg ihvertfall norske ut for meg,så det gledet meg å se. Takk.

    4. Disse var fine!! Og så deilig at modellene har det som for mange er en normal kropp (dvs” noen ekstra kilo”), og ikke er ca 2 meter høye og bruker størrelse 34. Det blir i urealistiske laget for meg. Dette er faktisk plagg jeg kan se for meg på min kropp.

      1. Ja det er så sant! Så sant det er mer “normale” bilder tilgjengelig så bruker eg de. Ble skikkelig glad over denne jakken her eg! Har veldig lyst på den 🙂

Siste innlegg