Noe får eg ferdig…bare resten igjen..!

 

Det blir mye surring om dagen, kan sitte her i flere timer uten å ha så mye å vise til….Ting tar tid kan du trygt si! Omsider fikk eg pakket inn det som var ferdig i cellofanposer, da kan eg sette bort det, og tenke på neste…
Hmm litt usikker på hva eg skal angripe next..? Mye mulig eg bare må sette meg ned å S T R I K K E for å la ideéne myldre fritt en stund?? Fikk en ny idé her om dag og har laget en test, må bare få testet ut om det blir for tungt før eg lager flere – Akkurat dette kan bli en fin idé, det beste hadde vært å laget det i gips siden det blir noe lettere enn Fimo/Cernit…Jaja, har fortsatt 2 mnd på meg så det skal gå fint…

 

 

 

 

Til nå har det blitt akkurat 40 forskjellige markører – Mulig det blir noen til, har noen ideér til da vettu 🙂 Dette er jo noe av det kjekkeste syns eg, mest utfordrene pga størrelsen. Pirk i aller høyeste grad og eg håper de faller i smak

 

Ingenting av det på bildene er for salg ennå,
men eg har fortsatt flotte julemarkører til salgs HER!

 

Mye mulig eg bare lager Rognebærgelé i steden for i dag *ler* HELDIGVIS kom eg på at de bør ligge i fryseren før man lager gelé, hvis ikkje hadde eg bare kokt de når eg kom hjem fra tur på tirsdag! Oppskriften eg har funnet skal man ha epler opp i også? Da tror eg kanskje eg vil drøye det litt, vil jo helst ha norske eple når eg skal lage gelé.

Anyway, eg er litt i ørska her eg sitter, skal ut på tur og har et lite stykke å kjøre, derfor måtte eg opp tidlig. Normalt sett går me tur med Byhauggjengen om torsdagen, men i dag skal me til Gramstad (Der hvor bla Dalsnuten er). Samme opplegg; Tur og så felles lunsj med suppe – Koselig 🙂 Forskjellen er at på Gramstad går man mye lengre tur (Går i 2,5 t i steden 1,5) og eg kjenner jo at det er innafor å øke disse turene litt. Noe ganger blir det for rolig på Byhaugen, men det er veldig sosialt. Bor du i distriktet og har lyst å komme i gang med turer? Da møter du ved Byhaugkafeén senest kl 10:30 og går tur med en flott gjeng. Dette er det enkleste turtilbudet som er her,
og det passer for alle (Er for voksne da).

Nå må eg komme meg på beina, skifte og få i meg noe mat. Har fått en gøyal pakke på posten så eg må der først! Håper virkelig det klaffer slik eg ønsker!! Woop Woop!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Mye fint her’ Lagde mye rognebær/ eplegele for et halvt liv siden. Frøs aldri rognebæra først. Og eplene jeg brukte var SURE. Min far elsket denne gelen, så derfor ble den laget til dem. Men svartsurbæra trenger en frostnatt eller en tur i fryseren før de behandles videre til juice eller gele.
      Kos deg på tur.
      Klem fra Liv

Siste innlegg