Noen design glemmer man aldri….Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av  Leila Raven

 

Etter snart 16 år som aktiv “NettStrikker” mangler det slettes ikkje på inntrykk og ikkje minst design man har vært borti, me kan muligens snakke om tusenvis? Ja jo det kan me *Sjekker Ravelry* Under favoritter har eg 3563
og i Library (Oppskrifter som enten er kjøpt eller lagt til som gratis) er 7928…Ikkje sant?! Nei eg har aldeles ikkje strikke alle sammen, selv eg er ikkje så gal…Men, mulig eg er litt snedig likevel fordi hver gang eg er inne på tanke om å strikke pulsvotter er alltid Nalu de første som popper opp!

 

NALU MITTS
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille anno 2010

 

Husker jo veldig godt da eg strikket disse som var de første, mønsteret husker eg som veldig kjekt og eg var fortsatt ikkje heeelt 100% med engelske strikkeoppskrifter så etter hvert ferdige prosjekt kjente eg på en sånn seierfølelse! Husker også hvor deilig akkurat dette strikketøyet var, det var nok kombinasjonen garn og pinner. Mine er strikket i Viking Sportsragg og eg minnes det var helt nydelig å strikke med.
Det var tanta mi som fikk disse i julegave 😀

 

 

 

 

Designet av Paula McKeever

 

Nalu og disse pulsvottene kommer alltid som et par hos meg, begge 2 parene strikket eg flere av i 2010 og mange fikk de i gave av meg. De er begge veldig lettstrikka og i følge min notering på Ravelry strikket eg de på under 2 dager. Så ja, her har du virkelig 2 oppskrifter du bør snappe meg
og du kan kjapt fylle gaveboksen med flere julegaver.

 

CAFE AU LAIT MITTS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille anno 2010

 

Det er jo helt fantastisk hva me syns var ok bilder å bruke den gang da…Noen andre pulsvotter eg elsker er jo de nesten legendariske (For meg) Great Weekend Mitts, elsker mitt bildet! Det hadde eg faktisk som design/dekor på Visakortet i mange år, men så fikk eg plutselig ikkje lov å bruke det mer….Trist! Hver gang eg blir påminnet disse vottene blir eg akkurat like giret for eg MÅ ha meg et par selv!

Andre design som eg garantert ikkje kommer til å glemme er Still Light! Kommer aldri til å vokse fra den…ALDRI!

Har du noen design som du aldri klarer å riste av deg, ja som du gjerne til stadighet vender tilbake til?
Fortell meg gjerne, kanskje eg kan få meg noen flere favoritter 😀

 

 

* * * *

 

 

JUTESEKKER!?? Er det noe du bruker? Kom meg for øret at det var bra å bruke rundt blomsterkrukker som står ute gjennom vinteren? Eg syns de ser så tynne ut? Hmm Tenke eg skulle kjøpe et par eller noen til å sette Passjonsblomsten opp i, ja for nåååå må eg snart få den “satt bort” – Må i allefall får gjort det klar til vinteren. Jada jada eg vet eg gnåler om den planten *ler* og G A R A N T E R T at eg kommer til å snakke om den gjennom hele vinteren, ja helt til den skal ut igjen nesten år og eg ser at den har overlevd! Har jo også bestemt at hvis den overlever skal eg kjøpe meg en rosa neste år 😀 Seneste i dag kom den med flere blomster,
den gir seg aldri, selv ikkje i drittvær!

Ang de Jutesekkene så eg at de hadde røde!! Det vil eg ha til jul,
har nemligen 2 store krukker ute ved inngangen som eg kan sette opp i hver sin sekk 🙂

Tja, hva skal eg så finne på i dag…Hmm eg har hatt ei koselige helg, men ikkje en like rolig/avslappet helg som vanlig så derfor tar eg litt helg i dag. Det må jo bli en bra mandag?? Tenker eg skal klikke samme noen perlebrett og plukke ned noen bokser Hama Perler fra hylla – Jepp, det tror eg blir bra, men først en hårvask og en dusj 😀

 

 

LAG DEG EN
FLOTTERS MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Når jeg ser slike hansker så tenker jeg på venninna mi som døde av kreft rett før pandemien, hun hadde utallige slike som moren hennes strikket og hadde i julekalender hvert år. Nesten hver gang vi hadde vært sammen så lå det slike hansker igjen etter henne. Gode minner.. det til side, morsomt tall på deg i dag, 4567 👍🏾

Siste innlegg