Noen ganger blir det knall og fall!

 

Var på tide med noen flere topper i dag, ble “bare” 3 da, men de kjentes i lårene og det var til tider ganske bratt. Takk og pris for gode sko (IGJEN!) for me gikk på bart fjell, og ja; Det var bratt! Men!? Så deilig å kjenne at det faktisk går ganske så greit! På bildet over eg på topp 3 og me skal nesten ned til vannet bak meg før me skal opp ei kneik og så er me på grusstien me gikk opp helt i starten 🙂

 

 

 

 

Først var det opp til Lifjell før me bare svingte rett over berg og ut i naturen

 

 

 

Ut og bortover her 🙂 Blåste godt her på toppen så eg endte opp med 2 jakker på meg i dag!

 

 

 

 

Der har du Sørafjellene me skal opp på, for å komme dit går me til høyre for vannet, booort ooover og nå et stykke bratt ned for å starte på topp 1 til høyre i bildet. Her går me da altså nesten på bart fjell helt opp, noen steder er det ned på alle 4 – Kjekt å kjenne at man lever, tenker eg 😀

 

 

 

 

Etter topp 1 er det ned og så opp til nr 2 🙂

 

 

 

Litt vanskelig å fange dybden/høyden i bildene, men her er det ganske bratt ja

 

 

 

Ingenting å si på utsikten da!

 

 

 

Der borte *peker* er antennen på Lifjell hvor selve rundløype startet 🙂

 

 

 

Eg trooor uten å være 100% sikkert at det er Dalsnuten som er høyest i bildet, der har eg vært flere ganger 🙂

 

 

 

Akkurat gått ned topp 1

 

 

 

Der borte ligger topp 2

 

 

 

Utsikt mot Li og Hommersåk….

 

 

 

 

…kom oss litt nærmere og der fant eg jaggu hytta til søs!

 

 

 

 

Nå var det bare å komme oss nesten ned til vannet og det her vettu…det blåste så sykt og eg hadde problemer med masse tårer i øynene pga vinden, litt problem med å bedømme f.eks høyder!! Kommer til et sted hvor eg føler det er for høyt å stige ned, så eg må enten ned på rompa, eller så må eg bare hoppe….Burde satt meg ned, litt høyt å bare hoppe….Dette resulterer i at eg mister balansen og deiser i en form for “rulle” rett bort i en stor stein….“Jaggu godt den steinen sto der hvis ikke hadde du rullet helt ned” kom det fra søs *ler* Men ja, eg kjente eg slo meg godt og måtte hente inn pusten igjen. Egentlig er eg meget fornøyd med at eg hoppet! Det hadde eg aldri turt for 1 år siden!! Tenkt det du!?? EG kan hoppe!! Kunne jo ikke bare ligge der for me hadde et par km tilbake til hytta…Akkurat nå har eg problemer å reise meg, er ikkje i selve ryggen, men i siden av ryggen på en måte – Er nok bare forslått og eg er 100% sikker på at alle ribben er intakt 🙂 Men plan er å være på bedringen i morgen og at eg god nattesøvn fikser det meste, gjenstår å se i hvilken vinkel eg kommer meg ut av senga i morgen *ler* Mitt beste råd?? Aldri hopp hvis du ikke vet hvor høyt det er og ikke minst; Kjenn dine egen begrensninger, tenker eg 🙂 Ellers?? Eg kjempekjekk tur som eg absolutt skal gå igjen 🙂 Det er deilig, selv om det er vanskelig å skjønne,
å bare gå rett opp og faktisk overleve 🙂

 

 

 

Nydelig med en kald`en i solveggen på hytta!

 

 

 

 

 

Nå har eg hatt besøk av Amira siden eg kom hjem så nå første blir det serie og strikkings!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Hei, jeg og en venninne var og på Lifjell idag, men vi stoppet på toppen denne gang. Flott utsikt og veldig greit å komme opp. 😃

      1. Kanskje me var der samtidig? Når me passerte Varden og vekk fra Lisenderen satt det sto stykk på nedsiden der å koset seg? Var det dere kanskje? Lisenderen er enkel å gå opp til pga grusstien så flott tur for alle, selv om de bakkene noen ganger er tunge hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg