Ny, og mange retninger! – Strikkeoppskrift

Designet av Margreet Vonkeman/ Strikket av  krisserliss

 

I helga som var snakket me jo om hvilken retning sokkene skal strikkes, eller hvilken retning man liker og HVOR mange retninger en sokk skal ha!?!? Altså..HALLO! Disse tar jo kaka vil eg si, men hekkan så stilige! Helt konge + at dette er jo de perfekte sokkene å bruke de single flerfarga nøstene du har liggende på! Jo flere skift, jo gøyere sokker, ikkje det? Noen ganger kan me jo bare ta den heeelt ut! Woop Woop!

 

 

 

Designet av Margreet Vonkeman/ Strikket av  haastjerepje

 

Designet av Margreet Vonkeman/ Strikket av  noliegirl

 

Sokkene på siste bilde likte eg faktisk best! De er jo lekre også! Har ikkje lest gjennom oppskriften, men basert på bildene som ligger ute kan det se ut for at sokkene delvis eller helt er strikket flatt!? For så å monteres, burde testet de, men eg skal prøve så lenge eg kan å være trofast mot strikkeprosjektet eg strikker på 🙂

 

 

HARLEQUINO
Bildene over
En str, kan reguleres fra 38 til 41

 

 

 

* * * *

 

 

 

I utgangspunktet var eg sååå glad når eg sto opp i dag! Har time hos legen halv 2 for den der høyst irriterende fotvorta som har stoppet turene for meg de siste 3 ukene….Timen bestilte eg 1/12…fikk mld fra legen nå i morges om at han ikkje hadde fått levering av nitrogen og den fikk han ikkje før over helga! EG SKAL GÅ TUR I HELGA!!! Arg….å ja, eg har lov å bli sur selv om det ikkje står om livet…Nå håper eg bare at eg er først i køen når den nitrogenen er på plass, hvis ikkje får eg grave dypere med den der skalpellen eg har….! *ler*

Ok…da får eg lage chiligryta i dag i steden for...Dvs eg får starte nede på butikken for eg trenger grønn paprika og mer svarte bønner! Samtidig får eg hente hjem pakken som venter på posten, kom plutselig på at i den sendingen ligger det også noe snømaling som eg skal teste på de lyshusene 🙂 Muligens det kan bli en koselig effekt!? Sånn ellers? Hmm skal være litt sur/irritert inni mellom, men skal vær fjåge på Snapchat – Jepp, det blir chiligryte på Snap i dag og du vil joine – Lag en god og VARM middag i dag, eg skikkelig renselse og utblåsning(?) av alt julefettet som er fortært! *ler godt*

 

 

 

HA EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Så ergerlig at den planlagte timen utgår. Men har du prøvd disse plastrene med hull i slik at du kan få litt trykkavlastning? To stykker oppå hverandre for ekstra demping.
      Disse sokkene var noe av det råeste jeg har sett. Men tror ikke hodet er klar for alt for mye konsentrasjon nå. Tror jeg setter meg på fingrene litt så jeg ikke klikker oppskriften hjem nå.
      Ønsker deg en fin dag.
      klem fra Liv

      1. Legen sa en gang et par år siden når det gjaldt en av ungene at de settene som selges på apoteket har en fare med å bli for kalde, og det er visst nok ikke så bra. Har fått ny time neste torsdag….

Siste innlegg