Hvilken retning på sokkene? -Strikkeoppskrift

Designet av Jeny Staiman

 

Eg blir stadig imponert av hvilken retning, eller retninger sokker kan strikkes i!? Altså…det sitter mange kreative sjeler over alt, spekulerer og tester ut ikkje bare hvilken retningen, men også hvor mange retninger et par sokker kan bevege seg i – Fantastisk! Selv om eg er mer enn fornøyd bare sokkene er gode på, trenger eg ikkje strikke de opp, ned, en liten twist til høyre og så opp til venstre, lar eg meg til stadighet imponere! Ja, for flott blir det jo med en twist her og der 🙂 LEKKERT!

 

 

 

Designet av Jeny Staiman

 

Skulle mer enn gjerne hatt et par av disse, men som du vet har jo sokkestrikkinga vært en mangelvare hos meg de siste 2-3 årene mens innkjøp av sokkegarn der i mot har økt!?! Hvor er logikken egentlig!? Siden eg det siste året har strikket minimalt (Alt for mye annet kjekt man også kan gjøre på et velfylt Hobbyrom) har eg nå startet på et STORT prosjekt, ja eg har t.o.m rekket det opp igjen for så å starte på nytt…
men nå er eg på gli og full av optimisme!

 

POLAR ARC
Bildene over
Fra str S til XL

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Hvordan fortelle at man har hatt masse vær i det siste uten å si noe!?? *ler* ALLE julelysene ute henger i dag på innsiden av terrassen! Det er like mye jobb å snu alle som det er å bare ta de inn…
Avgjørelsen ligger ikkje hos meg *ler litt til*

 

 

 

Det å stå opp før sola er magisk og de beste timene ♥
Svarer seg å komme seg i seng før midtnatt!

 

 

 

Ser der ja! Blir en flott dag!

 

 

 

 

Må bare vise…alt det nye datautstyret mitt har fått seg døgnrytme…I starten syns eg slettes ikkje noe om det, men når man sitter sånn en tidlig morgen og skal våkne litt rolig er det deilig behagelig…Eg pleier aldri skru på lyset i stua når eg står opp, liker å våkne med dagslyset. Nå når sola er opp er også skjermbildet blitt hvitt – Så deilig! Når sola så går ned igjen, vel, da blir alle skjermen svarte igjen…behagelig!

En annen ting eg også oppdaget i dag, fordi det fortsatt var mørkt når eg åpnet laptop`n er at det er lys i tastaturet! Det hadde eg ikkje på den forrige og det kunne noen ganger bli leting etter en bokstav selv om
de fleste sitte i fingrene *Små gleder*

I dag skal dagen starte litt på kjøkkenet; Har noen liter med Spicy Søtpotetsuppe som skal fryses. fryser den i Zipposer akkurat nok til en tallerken i hver pose 🙂 Neste på planen er å lage ei stor gryte med Chili, den skal også fryses i porsjoner – Genialt når eg vil ha min egen middag 🙂

 

 

 

HA EN STRÅLENDE DAG
-I morgen braker det løst!
Vis Hensyn!

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så kjekt med lys på tastaturet. Selv om det sitter i fingrene hender det jo at det stopper opp. MEN tror jeg holder meg til det jeg har så lenge den varer.
      Kule sokker. Men nå må jeg nok strikke noen av de lagrede oppskriftene. Har jo et hav av “har lyst på” oppskrifter. Takket være deg.
      Jeg bruker også fryseren aktivt. Når man lager noe så er det ingen ekstra jobb å lage store posrjoner og fryse ned. Veldig kjekt å kunne ta frem.
      Ønsker deg en fin dag.
      Klem fra Liv

    2. Altsåååå… De der sokkene der… Selv om jeg får frysninger (og ikke på den gode måten..) av små pinnestørrelser er disse rett og slett for stilige til å la være. *pling!* så var oppskriften knipsa ned i innboksen..

Siste innlegg