NYBEGYNNER? – 3 Enkle og Flotte Tepper


Designet av Fifty Four Ten Studio

 

Eg ELSKER strikkeprosjekt som er enkle, men som kanskje ser noe vanskeligere ut enn det er. Nå vil eg jo ikkje påstå at disse teppene ser vanskelige ut, men det enkle er jo som oftes det beste, ikkje det? Uansett, poenget er; Det trenger ikkje være verken avansert eller vanskelig for at det skal være pent,
og DET er absolutt disse et bevis for ♥

Får stadig spørsmål enten fra nybegynnere med pinner og garn eller fra f.eks en bestemor som har et barnebarn som ønsker å strikke. Flere ønsker en oppskrift på noe fornuftig, men som ikkje er for vanskelig og da er jo disse teppene helt perfekte! Det som er litt kjekt med disse teppene er at det er ikkje bare et babyteppe, men det kommer i 6 forskjellige størrelser og det største er stort nok til at t.o.m eg kan få det koselig i Go`stolen!
(134 cm X 152 cm)

 

HAPPY ENDINGS
Bildet Over
6 størrelser

 

 

 

Designet av Fifty Four Ten Studio

 

ALL THESE PLACES
6 størrelser

 

 

 

Designet av Fifty Four Ten Studio

 

Eg som elsker struktur i strikking er ikkje så vanskelig å gjøre glad! Strikker du i et godt garn hvor strukturen vises godt er det bare helt fantastisk 🙂 Merinogarn er jo et garn som passer supert til et babyteppe og strukturen blir så fin. Til større tepper ville eg brukt garn som ikkje siger så mye 🙂

 

 

DANCE ON THE BREEZE
6 størrelser

 

Felles for disse 3 teppene er at de strikkes på litt sånn halvtjukke pinner, dvs sånn 5-6 mm noe som egentlig er perfekt for en nybegynner. Hvis man i tillegg får et par nøster med godt garn av hu bestemor, ja så har man et drømmeprosjekt som selv den ferskeste nybegynneren virkelig kan kose seg med og ikkje minst kan beherske. Enjoy sier eg bare!

 

* * * *


Egentlig så har eg lyst å starte helga i dag! Jaja har jo ferie, men eg vil føle litt på den helgemodusen liksom! Dessuten har eg lyst å ha en avslappende fredag fordi i morgen får eg pysjene mine i posten haha Da kan eg bare suse ned på posten å hente de, hjem å dusje og bare kose meg. Når me har handler er eg ganske skutt etterpå! Derfor syns eg me kan gjøre det i dag og samtidig få shainet litt 🙂 Blir noen amputerte dager frem over for Amira reiser bort i helga og Dib reiser på hyttetur på mandag, er jo godt at ungene får litt ferie da 🙂 Me sitter hjemme å holder fortet *ler meg ihjel* Eg har jo sagt det før: Gi meg ei øde hytte på fjellet eller no! *ler meg skvett ihjel* Ja vettu? Akkurat nå hadde det vært godt med ei uke eller noe litt borte, rett og slett bare for å gjøre noe helt annet 🙂

Jaja eg har meldt meg frivillig til å vaske litt klær i dag så eg skal straks ut å henge de opp på terrassen, vil jo tro at Dib også har noen favorittplagg som skal bli med på tur så det er bare å få gang! Ali kom akkurat sigende ut av senga så eg får satse på at eg får han med på handel i dag 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg