Nydelig liten Tunika – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Bente Presterud

 

2 nøster med KidSilk (ca 200 m) er det du trenger så har du denne nusselige lille tunika`n ♥ Hva du velger å pynte den med er jo opp til deg selv, me har alle sammen noe passende dill dall liggende. Om du ikkje har små silkeblomster som på bildet kan du hekle noen knuter eller kanskje noen små blomster. Et lite hjerte som du strikker i et annet garn kan også bli dekorativt. Fantasien, det er en kjekk ting –
Få sving på den og det utroligste kan skje 🙂

Tunika`n over er strikket i Viking sitt Kidsilk Mohair – HER
Samme type garn finner du flere steder og prisen kan varierer, men uansett hvor du velger å kjøpe garnet blir det billig, som nevnt trenger du max 2 nøster 🙂 Drops sitt Kidsilk finner du HER og et annet finner du HER og HER

Tror de fleste av oss har et nøste eller 2 liggenede fordi me ble forelsket da me kjøpte de,
men ikkje helt visst hva me skulle strikke – NÅ kan du finne de frem! 🙂

 

 

 


Designet av Bente Presterud

 

En liten Kidsilk kjole kan brukes hele året! Den veier jo tilnærmet ingenting, ja den er omtrent som ei lun lita sky ♥ Du strikker den garantert på en dag eller noen timer så kanskje denne kan blir som LørdagsSnop i dag?
Iiiiikkjeee sant!

 

LOUISE ROSE TUNIKA
Bildene over
Str  0 – 36 mnd
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Nå når det er så fint vær har eg begynt å legge meg tidligere og stå opp tidligere! Før kl 8 var eg ute på terrassen og vandret, måtte ut dit for å hente meg ei truse på stativet (humrer) – det er likevel noe magisk med tidlige morninger i sola! Det var sååå stille, ingen gravemaskiner som herjet, kun fuglene! AHaa det er bare så eventyrlig herlig – GID dette været måtte vare heeeelt til slutten på september, da er eg nok klar for høsten 🙂

I går ble NOK en stol på terrassen ødelagt! Den seilduken eller hva det når er revnet, eg mobba Ali og sa han var blitt for tung haha Så ja, nå har me en igjen hehe Ali begynte tvert å snakke om å bygge en sofa, den tanken har han vært innom før. Eg vet ikkje helt hvor giret eg er på det nå! Det burde, etter min mening vært gjort FØR sommeren er her. Liker ikkje tanken på å begynne å rote på terrassen nå liksom…så eg håper han glemmer den tanken for øyeblikket. JO, eg har lyst på en stor vinkelsofa med store gode puter i som han har planer om, men me er liksom ferdige der ute nå for i år – Gjenstår bare å kose seg 🙂 Skal nå ta meg et par runder på Finn først og se hva som finnes i nærområdet 🙂 Han kan heller begynner å bygge neste før
og helst før de første vårblomstene er plantet 🙂

Vel vel, i dag tenkte eg å kanskje hente mor mi hjem her en tur. Hun har kun vært her en gang etter CoronaSituasjonen. Begge ungene er borte til i morgen så da er det bare oss 3, men blir nok koselig det.
På lørdagsmenyen står det bakte poteter og salat – Enkelt og Godt 🙂 Ellers? Eg strikket meg en ny prøvelapp
i går og har landet på pinne 4 på selve genseren i steden for nr 5. Før eg helt legger opp har eg et par andre ting som skal bli ferdig!! Typisk, ikkje sant?

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg