Nydelig Mønster – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Cristian Sebastian

 

LACE….en helt egen kategori innen strikking, helt nydelig å strikke – elsker det, men strikker det alt for sjeldent! Her starter og slutter du med kun 1 m. Du øker ut, strikker så langt du vil uten øking og så feller du ned til 1 m igjen. Dvs, trenger du ikkje et skjerf, tja…da kan du jo øke ut til et teppe eller en skikkelig herlige stole? Eg føler alltid at det er litt magi til stede når man har lace på pinnen. Du strikker etter diagram f.eks, ikkje ser det særlig pent ut på papiret, og på pinnene kan det minne om kaos! Du må rett og slett bare stole på at alt er riktig så lenge du har riktig maskeantall. Nå du så har kommet et stykke på vei og kan dra det litt ut fra pinnen….WOOOW…
da får du valuta for penga vettu! Det er bare så nydelig ♥

 

 

 

Designet av Cristian Sebastian

 

Oppskriften består av både diagram og en skriftlig forklaring. Når eg strikket mitt første laceprosjekt så skjønte eg ikkje hvordan diagrammene funket så eg brukte alltid den skriftlige delen. Gikk helt supert, men plutselig en dag kunne eg “SE” diagrammet og da ble de jo bare enda enklere 🙂 Fordelen med å kunne lese et diagram er jo at språket i oppskriften har ikkje sååå mye å si 🙂 Denne oppskriften er på engelsk så det eneste du egentlig trenger om du syns det er et problem er en kjapp oversettelse av de vanligste forkortelsene, og det finner du HER INNE 🙂

Skjerfet på bildene er strikket i et veldig tynt Merino/Silkegarn (190 m/25 gr). Alt etter hva du ønsker å strikke, enten det er teppe, stole, skjerf etc så velger du bare garn etter det 🙂

 

 

RED LEAF VINES
Bildene over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Oki, da var det fredag gitt og sola skinner også i dag, gradene er -2 og det er meldt snø utover dagen…La oss nå håpe at det bare er et bløff! Eg fikk surret til litt i går kwell av det eg trenger til det eg tenker, så planen nå etterpå er å perle litt faktisk! Jepp, bare noen småting, men det blir kos å perle litt igjen 🙂 Eg har strikket ferdig høne nr 2, har lagt klar garn til høne nr 3, ja du vet – Det blir ikkje en gjeng med kun 2 så eg har ikkje noe valg liksom 🙂
Er så spent på den der tovedelen!! Det er ikkje det kjekkeste eg vet,
noe ganger går det rett vest og det er det kjipeste!

Tror eg skal skli litt rundt i stua med noen sånn våtservietter for støvtørking! Når sola står rett inn på denne måten ser man t.o.m støvkorna under teppet!! Er det mulig liksom?? Eller? Kosedressen er nyvaska
og henge til tørk ved ovnen så senere blir det en lang dusj!

 

 

LAG DEG EN
GOD FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg