Nydelige Babyteppe – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anne Eliassen

 

Eg har alltid vært ganske svak for babytepper, og selv om eg skulle ønsket det var enda flere småttiser i familien har eg nå likevel fått strikket ganske mange. Koselig å strikke, koselig å få og enda koseligere å gi ♥

Noe som er ENDA koseligere er når eg får en melding fra en designer som lurer på om eg kan skrive et blogginnlegg om noe de har designet, ja slik som Anne Eliassen gjorde ♥ Det setter eg pris på 🙂
Det er stort sett noe eg gjør med glede.

 

 

 

Designet av Anne Eliassen

 

Et lekkert babyteppe kan også brukes som et lite teppe du bare slenger over ermlenet på sofaen, det er ikkje alltid det er behov for et stort teppe. Bare noe til å enten legge over beina eller over skuldrene 🙂
Eller mest av alt bare et lite smykke eller blikkfang i sofaen.

Orginalt strikket teppe i Filcolana Merci, et relativt tynt garn (200 m/50gr). Totalt trenger du 5 nøster
for å ferdigstille et babyteppe. Garnet er en blanding av ull/bomull
og det blir garantert et deilig teppe til både store og små 🙂

 

 

 

HUGS AND KISSES BABY BLANKET
Bildene over
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Dagen i dag har eg ventet på i evigheter! Eller, det er jo kun min egen feil at det har tatt sååå lang tid!! Eg skal til OPTIKEREN!! Ja nå regner eg meg selv som halvblind og har virkelig problemer med å fokusere og det er blitt et  skikkelig problem med alt eg holder på med! Det er bare noe det verste eg vet, ja å prøve briller! En annen ting er at nå skal eg prøve en ny brillebutikk så da svikter eg min egen optikere her i Tananger. Men helt ærlig? Det blir rett og slett ALT FOR dyrt! En optiker som ikkje er i en kjede blir naturligvis hakket (eller flere) dyrere og det fikser eg ikkje. Sist eg var det mente han at eg nesten gang trenger progressive, skulle eg har kjøpt det hos han den gang da hadde prisen blitt 12.000!! Det er litt for mye, i allefall for MOI! Så det eg skal prøve i dag blir spennende 🙂

Synet mitt var blitt betydelig dårligere sist eg var hos optikere, det er fordi eg går så sjeldent! Sist var det -3 på det ene og 1,25 på andre, hva det blir i dag? Nei, det skal bli spennende å se! Ellers? Vel sola skinner fra skyfri himmel og det er hele 17 grader så sommeren er jo tilbake. Det gledes! Utover det skal eg sette meg å sy litt før Dib og eg kaster oss på hjul, jepp eg syr…! Heldigvis litt store hull i det eg syr på så eg trenger ikkje sååå mye fokus selv om eg blingser på hulla inni mellom *ler*

 

 

LAG DEG EN DEILIG DAG
FORDI DU FORTJENER DET!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg skulle og vært hos optiker….
      Da jeg gikk på grunnkurs optikk ble jeg helt satt ut av hvor stor fortjeneste optikere har på briller og brilleglass.
      Så lurt å bruke kjedebutikkene

      1. Jepp i dag blir det kjedebutikk og eg håper å få en slik brilleavtale (Synsam) 🙂 På den måten er det nok letter å komme seg til en optikere 1 gang i året uten at eg må bli helt blind først hehe

    2. Her i huset bruker vi også briller,å sist vi kjøpte briller(gubben og jeg) ble det 6 par briller ,2stk arbeidsbriller,2stk solbriller og 2 stk vanlige briller,alle proggresive og med de beste glassene.Dette betalte vi litt over 16000,- for. Har aldri vært aktuelt å gå til private optikere,da det fort blir svindyrt.

Siste innlegg