Nydelige Sokker og Gratis Votter

Designet av Nina Granlund Sæther

 

Altså, det er så mange lekre sokker som samler seg opp her nå…Eg tror, hvis eg skal oppgradere den der sokkeskuffa mi, så må eg vie et år på å få det i havn! Tenk….et helt år til sokkestrikke, skulle ønske eg kunne finne tålmodigheten eg trenger for å gjennomføre det…sukk. Sokkene over her er forresten strikket i Arwetta….
say no more…liksom…*Nytelse*

 

DØLASOKKER
Bildet over
Str Dame, Small og Large
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Tiina Kuu

 

Åsså disse da…etter at eg sa høyt at eg ville strikke votter av Tukuwool`n som er igjen etter Aamu genseren min popper det stadig opp nye fristelser…Typisk, det vettu! Ahaa snapper med meg disse ganske enkelt og krysser fingrene! Det var herlig når eg for et par uker siden rensket ut av strikkekurven mine for nå har eg bare en “Liten” erm igjen på Aamu, ja og det sokkeparet som skulle vært ferdig i oktober….Nå er målet og få de ferdig slik at de kan fungere som en julegave….Skjønner du på hvilket nivå eg ligger på innsatsen eller? *ler*

 

HELY
Str Small, Medium og Large
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Du kan trygt si at eg våknet litt mer avslappet i dag enn det eg gjorde i går! Er jo overlykkelig over å ha fått 2 kakesorter i boks i går! Peppernøtter og Mandelflarn*LYKKE* Ikkje bare det, men før eg ruslet i seng fikk eg også laget Krumkakerøra så nå har den go`gjort seg i kjøleskapet hele natta! Da må det jo bli ei perfekt røre! Satser på det! Det er noe av det kjekkeste eg lager, det er liksom kaker som eg aktivt må lage en og en, ja nesten i det uuuendelige! Skikkelig kjekt! Da får eg også brukt en av de store kakeboksene som etter hvert har blitt et klenodium! Her snakker me steingamle bokser etter med oldemor. Hun var over 80 da hun døde når eg var lita jente, så ja de boksene der er virkelig steingamle kan du si 🙂

Eg har faktisk en litt sånn tragikomisk Krumkakehistorie fra den tiden når eg var liten og STORfamilien på over 20 pers feiret jula sammen:  Middagen var ferdig fordøyd og da øker jo aktiviteten rundt bordet, ting skal ryddes bort samtidig som noen står å klargjør dessert, kaker etc. Det letes etter en ledig plass hvor man kan sette ting/fater fra seg i påvente av ledig plass på bordet….en ledig stol og et diger fat med krumkaker lander der bare noen sekund før min søster deiser tilbake ned på stolen sin….SMÆSJ!! 179 krumkaker ble småsmuler i løpet av et mikrosekund!! Det ble Multekrem med Krumkakestrø det året kan du…..og siden har me ledd oss ihjel av den historien. Samme greie var da tanta mi et annet år ga meg ei stor skål med Multekrem (også en jul) for at eg skulle sette den på bordet….eg snoflet og multekremen havnet i vinduskarmen og skåla gikk i tusen knas…etter hva eg har hørt er det ikkje sååå enkelt med den der Multekremen..Vel vel, noen historier har me alle,
noe mer morsomme enn andre 🙂

Men nå? Nå er det ut på kjøkkenet og få gang!
Eg skal også legge ut JULEGLEDE Nr 2 i dag, må bare få tatt litt bilder så kommer det litt senere –
Kjekt å ha noe å glede seg til 🙂

 

 

KOS DEG OG NYT
EN FIN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Nydelige sokker🤩🧶
      Godt man kan le av historiene , når det har gått en tid😅

    2. kjempefine både sokker og votter ,det var ei som la ut bilder på strikkegruppen her hunskulle strikke et par sokker i uka var det det ? hun hadde iallefall et helt lass nydelige sokker når vi nærmet oss desember ,noe å tenke på kanskje hi hi .
      Litt av noen julehistorier du har å se tilbake på ja ,noen bedre enn andre enige i det ,for multekrem med glasskår i var ikke hyggelig 🙂 så dufter det helt sikkert deilig krumkake hos deg i dag

    3. Nydelige sokker assa. Du kan det å friste du🤣 men toppen av hele kremen på innlegget ditt var jo kromkakene… alle 179. Ser det for meg liksom. Regner med det er en historie som aldri blir glemt eller man lar den ikke bli glemt😁 sitter å små knegger enda. 🎅

Siste innlegg