Julebakst og Kos på kjøkkenet

 

Det var bare å brette opp ermene i dag og komme i gang! Følte eg hang litt bakpå etter hva eg selv hadde forventet. Heldigvis sjekket eg jo bildeloggen fra i fjor….i følge den er eg GODT i gang i forhold til samme dato
i fjor. Ikkje for å nevne 2018, da var eg treeeg da, men da var det også galematias
med oppussing og vannlekasje i stua!

Nå når eg har satt meg ned kan eg slappe litt mer av og vite at…

 

 

 

..ganske store mengder med Mandel Flarn er i boks! De er virkelig farlig gode så det er absolutt en fordel å lage både dobbel og trippel porsjon! Bare et tips! Eg er en tanke sliten nå så eg orker ikkje skrive hele oppskriften
og fremgangsmåten så du får nøye deg med det eg skrev i fjor *humrer* Oppskriften finner du HER INNE 🙂
Eg laget dobbel oppskrift og fikk ca 120 stk.

 

 

 

Siden eg like vel var på kjøkkenet laget eg deigen til verdens beste Peppernøtter! Ahhha de knepper akkurat perfekt på tunga og er veldig avhengighetsskapende! Men, hmm i følge min egen beskrivelse fra i fjor ble det ca 250-300 peppernøtter!?? Merkelig….vel vel i år ble det 175 stk…Følte bare det ble litt lite når eg skulle fordele rundt i diverse poser. Jaja blir det for lite så er det jo bare å bake en runde til 🙂

Oppskriften kan du plukke med deg HER INNE 🙂 Videre planer i kveld er å “sette” Krumkake“røra” før eg legger meg 🙂 Den bør stå kaldt ei god stund og da er det klar når eg er klar til å innta kjøkkenet i morgen 🙂

 

 


Må bare! Å ja, småfulgler ER fasinerende og så koselige!

 

 

 

Nå Amira kom fra jobb digget hun til noen vanvittige burgere mens eg ryddet bort kakebakinga 🙂
Hekkan det var himmelsk godt når eg satte meg ned 🙂

 

Hadde planer om å se litt Tv i kwell, men HALLO!?! HVEM sende reprise på det programmet som gikk forrige lørdag kl 20, i dag kl 20!?!?! Jooo Tv 2….På tide å få inn noen nye program, men men da er det bare å kaste seg over chromecast`n og Dplay, takk og pris for andre muligheter 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg