Orker du et teppe til?? -Strikkeoppskrift

Designet av  Ysolda

 

Et teppe som dette kan ikkje bare seile ibemerket forbi….! Så lekkert! ♥ Så lekkert vettu, og ja, det er
i utgangspunktet et Babyteppet, men intet problem! For det første kan du strikke sååå mange lapper du bare orker, vettu hva det aller aller beste er med dette teppe??

 

 

 

Designet av  Ysolda

 

Det er at du strikker lappene sammen as you go! Woop Woop! Hver lappe starter i center og du strikker lappen utover med en enkelt lacemønster. Mønster får du både i skriftform og i diagram – Alt etter hva du foretrekker,
hver lapp avsluttes med en rillebord som du da strikker lappene sammen med.

Velger du det tynneste garnet, altså Fingering blir en lapp ca 20 cm X 17 cm, strikker du der i mot med DK blir lappen 25 cm X 22 og i det tjukkeste er Worsted/Aran og lappene blir ca 30 cm X 27, så da er det jo opp til deg hvor stort teppe du trenger og ikkje minst hvormange lapper du gidder strikker 😀 For meg er dette et teppe som absolutt tar seg best ut i en farge, men det er bare å leke med fargene og se hva som skjer!

 

NECTAR BLANKET
Bildene over
Str: I den tynneste varianter blir det 67 cm X 77 cm

 

 

 

* * * *

 

 

Ååå det er så mye eg burde ha gjort her hjemme, men eg finner ikkje ork til det, trooor muligens eg kunne klart
å sovet 24/7 ei ukes tid *ler* Når eg nå etter hvert blir ferdig med den siste bøygen inne på Hobbyrommet skal i allefall det rommet vaskes OG ryddes! Det må være strøkent før eg inntar Strikkefestivalen for når den er over blir det JUL på Hobbyrommet! Har noen nye julefigurer eg har lyst å perle i Hama, dessuten burde høsten ha kommet opp ut! Nå er det biene som herjer der ute…Hmm…Det blir nok så fort nå litt feil.
Det er i grunnen fort gjort når eg først får det over meg.

Men ok, i dag blir det nok en monteringsdag så får eg se hvor langt eg kommer. Spekulerer også på en liten Give Away, det er absolutt på tide å få gang på noe – Får se hva eg kan fixe 🙂 Men nå først? En dusj!

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG


Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg