På jakt etter inspirasjon

Reklame | Gullungen , House Of Yarn

Gullungen Garn

 

Skulle jo ønske at eg allerede var skikkelig i gang, men det ble full kapitulering i dag når eg hadde kjørt Dib på trening! Rett under dyna i nesten 3 t, siden det har eg vært litt sånn zoombie. Var å hentet han kl 16 og nå har eg også hatt meg en dusj 🙂 Begynner å kvikne til og satser på noen effektive strikketimer fra nå og til eg stuper
i seng. Som du ser har eg ikkje kommet så veldig langt, men er nå i gang med en prøvelapp.

 

 

Skrive strikkeoppskrift

Det eneste eg i grunnen har under kontroll er litt notater. Ut i fra hva eg har strikket før i GULLUNGEN GARN så har eg kommet frem til litt sånn ca, så nå håper eg bare at det klaffer med prøvelappen(e). Men HVA eg skal strikke på denne genseren vet eg ikkje og hvor mange farger eg skal bruke, ja det vet eg heller ikkje…?
Tror eg må finne meg noe hefter eller bøker bare for å spe på med litt inspirasjon.

Eg skal altså lage min egen genser, men du kan jo bare benytte deg av alle oppskriftene
som du kan plukke med deg HER – Helt Gratis 🙂

 

 

Strikketøy

 

Har i allefall kommet dit hen at eg har bestemt hvilke strikkepinner eg skal bruke! Jepp, eg må alltid prøve meg frem, ikkje bare ang tykkelse, men også kvalitet. Noen ganger funker trepinner mens andre ganger må eg ha aluminium og da vinner ZING hver eneste gang! Til dette garnet er de i allefall helt perfekte og glir akkurat passe. Pinnen må ikkje vær for glatte og det varierer jo alt etter hvilket garn du bruker. Derfor er det viktig å prøve seg litt frem slik at strikketøyet blir så herlig som mulig, husk at strikkefastheten også kan endre seg etter hvilken kvalitet du bruke 🙂 ZING er faktisk ganske rimelige strikkepinner, men helt glimrende. House of Yarn har i grunnen Strikkepinner i alle kvaliteter, det kan jo lønne seg å samle over tid. Godt verktøy er alfa og omega,
ja det gjelder for alle håndtverkere.

 

Plant din egen eføy

 

Må bare nevne det, men i dag ble eg ganske så overrasket! Sjekk eføyen ute da!?! Jøss, den har virkelig blitt svær og eg mener jo at me burde fått opp hønsenettingen ASAP! Den har fått mange “armer” på hele 2-3 meter! Tidlig i vår var det jo kun de spinkle avleggerne eg hadde plantet i fjor høst. Åsså er den jo så flott og frisk, kraftig og med stor blader. Nå gjelder det bare å styre den i riktig retning. Jaja, nå skal eg bare finne noe kjekt å se på tv eller no og så skal eg kose meg med strikketøyet 🙂 Tidlig opp igjen i morgen så eg kan ikkje rangle med strikketøyet i dag, men det er planen å gjøre i morgen! DA skal eg ta helg kan du si 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Eføyen er jo flott, og blir kjempefin 👌😊 Ser du aldri på Nrk? De har veldig mange flotte serier, som også ligger på nett-tv.

Siste innlegg