På jakt etter noe lekkert til sommergarderoben? -Norsk strikkeoppskrift

Designet av My Favourite Things

 

En topp som dette er fryd for øyet! Tynt garn og deilig struktur –> Lekkert! Topper av denne typen er fint under en lett sommerjakke, skjorte etc. Dessuten elsker eg jo å strikke ribbestrikk av denne type…
Ja, du vet, det er meg, ribbe- og rillestrikk 😀

 

 

 

Designet av My Favourite Things

 

Toppen er strikket i tynt merinogarn, typ 250 m/50 gr – Skulle eg hatt en sommertopp hadde eg fint valgt merino foran bomull, men helt optimalt (til meg?), vel...da hadde eg valgt tynn ull 😀 Smak og behag, ikkje minst når det gjelder hva typegarn du foretrekker å strikke med 😀 Den strikkes Top/Down og den skal være tight, se derfor størrelsetabellen for hvilken du bør ha til deg selv. Mål deg og følg angitte anbefalinger. En topp som dette er jo fineste når den “sitter” og ikkje henger og dingler.

 

CAMISOLE No. 5
Bildene over
Passer brystvidde fra 80 cm til 120 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Jaggu straks helg, 2 handlinger mellom meg og helga. De siste dagene har eg tenkt, ja eg har TENKT å gjøre noe for meg selv, har tenkt på det lenge….På tide å gjøre noe? Hmm så absolutt! Har sjekket det eg kan på nett og i dag er det mulig eg stikker innom å “hører” litt mer. Dette er i grunnen noe eg elsker å gjøre, men sluttet med for mange år siden “fordi livet”. Vettu? Det er faktisk på tide at eg tenker ENDA mer på meg selv, og meg selv only! Jepp, dette trooor eg blir bra, verre kan det umulig bli 🙂 Eg tror, nei eg vet at noen vil få sjokk,
garantert et positivt ett?

Uuuansett, dagen i dag starter hos mor mi. Torsdag er jo hennes dag og eg tar runden der hun måtte ønske 🙂 HÅPER at hun føler seg enda bedre i dag og at ting går seg litt til. Eg skal også innom Staples å shoppe til de ukrainske barna som kommer hit, vil du bidra med kjekke aktiviteter, spill og tegnesaker kan du svinge innom HER å se hva eg har satt i gang 🙂 Etter hva eg leste i Solabladet kommer det også barn hit,
en del av disse er uten foreldre ♥ Så trist….

 

 

GI DEG SELV EN
GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg