På skitur i påsken? Da trenger du denne! – Gratis og Norsk oppskrift

Designet av Anette Solbraa-Bay

 

Det er mange slike typer halser på nett, eg troooor eg har sett de fleste, men denne? Ja denne er nå absolutt den fiiiineste eg har sett! ♥ Noe eg syns er extra gøy er at dette er Anette Solbraa-Bay sitt alle første publiserte design – Det er noe det! Helt nytt er det også, publisert nå i mars, og mars er ikkje gammelt ennå 🙂 Det skal ikkje mye til for å kunne heve et design over noen andre, litt mer tenking, litt mer arbeid så er du der og skiller deg ut 🙂

 

 

Designet av Anette Solbraa-Bay

 

Eg har mange ganger før nevnt fordeler med en hals som dette, ja som at noen ganger blir det litt mye med en hel genser under jakka. Nå på våren kan man jo fort bli lurt av sola og der med fryse på oss snått&snue 🙂
Denne er derfor perfekt nå når sola får oss til å tenke 15 grader når det kun er 2 🙂

 

 

 

Designet av Anette Solbraa-Bay

 

Dessuten ser den jo skikkelig bra ut inn i en jakke 🙂 Hun har strikket den i Peruvian Highland Wool og det er et garn eg har god kjennskap til! Helt herlig og skikkelig godt å strikke med. Garnet har hun strikket sammen med en tråd KidSilk, da får du en deilig litt fluffy look (Du kan også droppe den fluffy tråden om du vil) – Ellers, om du vegrer deg mot å bestille garn på nett kan du bruke det ullgarnet du har i samlingen din, helt vanlig godt ullgarn som er ca 100 m pr 50 gr 🙂 Du rekker fint en hals eller flere før du evn stikker til fjells i påsken 🙂

 

SNUGGLE NECK
Bildene over
En størrelse
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Mandag og Kvinnedagen 🙂 Det er sikkert mange kvinner eg kunne plassert på en pidestal fordi eg syns de er bra og viktige, men eg tror ikkje sterke kvinner liker seg på en pidestal? Det finnes mange flotte kvinner med sterke meninger, men om de ikkje kan stå for det de sier og gjør, vel…hvor er da styrken? En sterk person skal også kunne vær ydmyk å se andre mennesker på godt og vondt. Siden me akkurat nå befinner oss her i blogglandia kan eg vel si at det er en person som skiller seg litt ut på denne fronten og det er Brit- Kjerringtanker. Er du en av de som leser henne vet du hva eg mener. Da mener eg ikkje bare det ene innlegget hun har hver dag hvor hun napper litt i andre bloggere, men i det store bildet så skriver hun MYE bra, hun får alltid meg til å tenke. Eg har faktisk lært mye av henne, eller eg har blitt informert gjennom hennes skriverier om ting eg kanskje ikkje helt har skjønt før (uten at hun på noen måte er belærende) skjønner du hva eg mener? Hun tar for seg ting mange gjerne ikkje tenker på som viktige, men når hun skriver om det så ser me jo at det ER viktig. Nei, vettu? Eg liker Brit eg, hun skriver det hun mener, men hun står også for det hun mener – Det er ikkje alle som gjør det ser du. Det er lett å bare slenge ut meninger og påstander for så å stikke og la ting bli hengende. Ser jo for meg at Brit kommer inn, plukker ned påstandene og bare knuser de!

Vel, vet ikkje hva du har tenkt å bruke denne dagen til, men eg skal gjør mine ting og en av de tingene er å male!! Når eg er ferdig med å “grise” med det skal eg ha meg en dusj før eg setter meg til rette for å hekle 🙂 Uansett…..

 

 

LAG DEG EN FLOTT!

 

Du er bra nok!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Tusen tusen takk for fine ord.
      Ja det hender jeg i et møte plukker ned dårlige argumenter punkt for punkt fordi de ikke er gjennomtenkt godt nok.
      Vi hadde en sak for noen år siden om at vi ansatte skulle begynne å betale “fordi vi følte behov for å ha med oss bilen på jobb” som det het i saksfremlegget. Fakta er at sykehuset vårt ligger ute i en furuskog, har gode parkeringsområder og flere store gratis pendlerparkeringer i umiddelbar nærhet.
      Vel, gang på gang viste jeg til feil i saksfremlegget og saken ble trukket og omarbeidet relativt mange ganger.
      Fra Adm. Direktør har jeg i etterkant hørt at da saken skulle oppfor siste gang. Tipper vi snakker om 8. gang eller noe deromkring hadde han et møte med staben sin først. Nå skulle alt dobbeltsjekkes. “Hu der Brit (tipper han kalte meg noe annet) skulle ikke ha så mye som et komma eller en skrivefeil å peke på.
      Direktøren som hadde ansvaret forsikret sjefen sin om at nå var alt sjekket og i orden.
      Så kom Adm. Dir inn til oss tillitsvalgte til drøfting. Dialogen gikk rundt bordet. Få hadde noe å utsette, de visste jo at dette liksom var min sak. Da turen kom til meg påpekte jeg ett par, tre ting. Husker ikke i dag hva. Men det var helt konkrete feil.
      Adm. Dir ble helt rød. Tok opp telefonen sin og slo et nummer. Kort tid dukket Direktøren som hadde ansvaret for parkering opp i møterommet. Og så gikk de to direktørene ut på gangen. Adm. Direktør med armen kameratslig om skulderen til den andre.
      Det var relativt stille i møterommet til de kom inn igjen. ,,,

      Vel, det var gøy for meg.. Jeg klarte å få utsatt betalingen i ett år og 9 måneder. Noen festlige mennesker mener at parkeringsplassen bør bære mitt navn…

Siste innlegg