På tide med et Sommerteppe? – Gratis Oppskrift

Designet av Hilda Steyn

 

NEI NEI NEI!! Sånn som dette passer meget dårlig nå altså!! Eg har jo en liten gjeng kaklende kyllinger her
i kurven som skriker etter å bli ferdige! Ååå det er fristelser over alt jo, og et teppe som dette, ja det er helt i mi gate! Lapp for lapp, og så mange forskjellige, guuu så gøy! Det er en egen oppskrift for hver lapp og ALT sammen ligger helt gratis i linken under neste bildet. Dette vil jo si at du enkelt kan lage teppe så stort,
eller så lite som du selv ønsker (eller, gidder!)

 

 

 

Designet av Hilda Steyn

 

Designeren har valgt å bruke bomullsgarn, 50 gr 135 m pr nøste, eg zoooomer meg meg veldig ofte inn på Holst Supersoft så snart eg har en mulighet og den ser eg nå! For noen år siden så strikket mor mi ei rimelig stort pledd i nettopp dette garnet, hun brukte Dominoteknikken og sjelden har eg sett et sååå lekkert teppe! Du tenker gjerne at det blir for tynt og lite varmt? Tja, eg var inne på den tanken eg også, men det blir ikkje det. Uansett, her på dette tepper blir det jo nesten som å hekle med 2 tråder pga mønsterteknikken så det vil funke helt fint 🙂 Dessuten vil teppet bli lettere i vekt! I følge oppskriften trenger du 52 nøster(!!!) hvis du bruker opp alt vil teppet veie 2,6 kg! Er ikkje det veldig tungt da? Kan love deg at det blir lettere med Holst 🙂
Dessuten ville eg uansett hatt dette i ull og ikkje i bomull, men det er meg.

 

 

WACKY WEAVE BABETTE
Bildene over
Str 150 cm X 150 cm (før kanten)

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Som alle andre morninger i det siste så er festen i gang! Det er utrolig hvor mye leven en gjeng med småfugl klarer å generere! Så herlig! Sitter i grunnen her, slapp som en….? Ikkje vet eg, men er ganske drenert etter gårsdagen. Før eg gjør noe som helst skal eg få IngefærShot`n min på kok og målet er å unngå å gå tom igjen *ler*. Kanskje eg shainer litt av på kjøkkenet mens eg er der ute? Hmm frister ikkje, men eg kan vel i det minste sette på oppvaskmaskinen 🙂 Ali annonserte for et par dager siden at han skulle lage Fahitas, litt usikker på om min mage takler det i dag, men begge ungene elsker det og det passer fint siden de skal være hjemme 🙂

Tenker eg tar meg en dag under pleddet her sammen med strikketøyet,
kanskje eg klarer å komme ajoúr igjen?

 

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg