INGEFÆR SHOT – På latmannsvis

 

I 2 år har eg nå drukket Ingefær Shot 2 ganger daglig – morgen og kwell. Dette har hatt ganske så stor helsegevinst for min del: Eg har siden 2001 hatt kronisk (til tider ekstrem) kvalme. Grunnen til dette er fordi eg i bunn og grunn har “Fri flyt” av gallevæske inn i magesekken pga store komplikasjoner etter en rutineoerasjon. Endte opp med etseskader i buken, alvorlige sammenvoksninger mellom tykktarm og lever (forbedret på et senere tidspunkt) og til slutt fjerning av galleganger hvor nye ble laget av tynntarm. Ja? Det var vel i grunnen kort fortalt *ler*. Rar eg ble kvalm eller!? haha Anyway, frem til 2018 måtte eg ta Afipran 3 x daglig. Dette har jo selvfølgelig bivirkninger og hvis det ikkje er høyst nødvendig for livskvaliteten bør man ikkje ta Afipran, rett og slett. Eg fikk etter hvert ganske ubehagelige rykninger i hender og føtter og det kan skapet en del problemer.

NÅ er alt det borte! Ja både rykninger og kvalme – for ikkje å nevne migrenen som eg har slitt med siden eg kom i puberteten som 12 åring! At migrenen er borte har nok også overgangsalderen bidratt med en forbedring på, men i 2018 hadde eg migrene. Eg kunne våkne med migrene, ta en god shot og om ikkje migrenen forsvant helt ble den veldig levelig + eg hadde sjeldnere migrene. Anbefaler virkelig å prøve!

Ingefær shot`n eg lager nå er den 3.varianten. Den første som eg startet med er noen lunde lik den eg lager i dag bare at eg selv presset appelsinene i starten. Skuldrene mine takler ikkje lenger å stå å vri på de tørre appelsinene me får her. Når du i tillegg må opp i 3-5 kg appelsiner for å få nok juice, ja da begynner det jo å bli veldig dyrt! Var innom en kort periode i fjor hvor eg bare raspet ingefæren, det ble en virkelig kvass og god smak, men men det er ikkje bare bare å ha alt det ingefærgrapset i flaskene. Dill å måtte sile den hver gang eg skulle ha et glass.

Nå tror eg at eg har landet på den BESTE og ikkje minst den enkleste varianten. Denne er virkelig smakfull og skikkelig god! Har begynt med en ny ingrediens: Gurkemeie som også er en del av ingefærfamilien. Det har en effekt mot f.eks fordøyelsesproblemer, betennelser, høyt kolesterol og ulike former for hudproblemer.
Vinn-Vinn i gode dråper ♥

 

 

 

 

Slik gjør du:

Ha 8 dl vann i ei gryte, eg har også 1 ts sukker oppi (bare for å brekke smaken litt) Du kan også bruke honning om du liker det best. Eg bruker krydderen Gurkemeie, men etter tips eg har fått skal eg sjekke butikken for fersk gurkemeie neste gang dette skal lages. Eg har 2 ts gurkemei i ei lita flaska, har opp i litt juice og rister krydderet godt. Tømmer dette i gryta. Vasker og skreller ingefæren, trenger ikkje skrelle den 100%, bare sånn røflig. Skjære ingefæren i små biter. I dag brukte eg 300 gr ingefær og da blir shot`n akkurat passe sterk syns eg, men det kan du variere slik du ønsker. Noen ganger har eg mer, andre ganger mindre. Handler litt på gefylen når eg er på butikken. Ha ingefæren opp i gryte, la dette koke opp, la det fosskoke noen minutter, skru av og trekk gryta til sides. Hell opp i 1 liter med Appelsinjuice. Eg brukes Sunniva sin (fordi eg syns den er best), du bruker den du syns er best. Sett lokk på gryta og la den stå til alt er kaldt, kan gjerne stå i kjøleskapet til neste dag. Sil av ingefæren og hell shot`n på RENE flasker. Oppbevar i kjøleskapet og du har shot til ei god uke. Når shot`n nærmer seg 10 dager syns eg den begynner å bli besk så eg lager aldri mer enn dette om gangen.

Da er det bare å ønske lykke til! Håper du får like god effekt som det eg har hatt og fortsatt har 🙂

 

Nå er det kaffi i koppen og frem med strikketøyet! Eg har RYDDET og VASKET!
Ja eg vet det er lørdag, men nå var det på tide å “ta” kjøkkent tilbake! hehe

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUPER LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Denne må vi teste hos oss. Og så bra at et sånt høvelig enkelt “remedie” kan hjelpe mot plaga dine, det e jo genialt 🌞.
      Kos dæ i reint og ryddig hus.

    2. Hvor små er flaskene? Og hvor får du kjøpt dem? Vurderer sterkt å prøve dette.
      Klem på deg. 😊

      1. I sommer kjøpte me eplemos av bonden her bort og det var på glassflasker, bruker bare de eg. Flaskene rommer ca 1 l. Til jul i 2018 kjøpte eg 12 slike flasker (1 l) på Jernia (24 kr stk) Da kokte eg nemligen Ingefærshot til nesten hele familien i julegaver 😉 Du kan også bruke juiceflaskene de selger på butikken 🙂

    3. Må det kokes 😳eg bare mose alt me stavmikseren og fylle opp me vann så synke grumset t bunns 😄

      1. Eg koker det ja for å få “kraften” i ingefæren ut. Eg raspet ingefæren i en periode og hadde den bare rå på flasker med juice, men juicen ble bare sterkere og sterkene så det sluttet eg med. Eg koker det, og lar det stå slik over natta i kjøleskapet før eg siler av ingenfæren og har det på flasker.

    4. Gurkemeie og ingefær er bra for mye…
      Regner med du kjøper ordentlig gurkemeie på butikker der de har godt utvalg …

Siste innlegg