PÅSKESOKKER – Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Gro Andersen

 

Nå er det akkurat passe lenge til Påskeferien slik at du har god tid å fikse deg et par lekre Påskesokker 🙂 Om du ikkje blir ferdig kan du fint bruke disse selv om det ikkje er påske, verre hvis det hadde vært kylling og egg på hehe Selv om eg pynter både med kyllinger og egg til påske så trenger eg det ikkje fordi fargene man bruker til påske er mer enn nok. Det er slettes ikkje bare gult som brukes til påske, eg vil si at alle fargene
som reflekterer glede passer til påske 🙂

Strikkefastheten på sokkene er 25 m og granforslagene fra designeren er PT5, Mellanraggi og 6-tråds Regia –
Eg har strikket sokker i alle disse 3 typene og kan egentlig ikkje favorisere den ene foran den andre. ENESTE som er litt extra er jo at Regia alltid har garatert 10 år slitasje 🙂 Det er ganske tøft gjort 🙂

 

 

PÅSKESOKKER
Bildet Over
Str Medium

 

 

 

Designet av Gro Andersen

Når du så har strikket en anseelig mengde Påskesokker har nok litt rester til overs og da er jo sokkene over her helt supre! Ja, for man kaster ikkje garn!! For en gang skyld så eier eg nesten ikkje en eneste restetråd! ALT har eg gitt bort da eg rydda til Garnrommet mitt for halv annet år siden 🙂 *Bra jobba*

 

FARGERIKE RESTER
Str 37/39

 

 

* * * *

Ok, 1.april – Eg har allerede avslørt en del TEITA spøker på nett,
men å våkne til minus 2 grader i morges var slettes ingen spøk!? Ka e det som skjer??
Kan jo fort legge til at sola skinner fra skyfri himmel, men det er ganske kaldt…i april! Vel vel!

Eg var i grunnen tidlige våken og oppe, ja før 9, men Blogg.no har litt tekniske problemer så da snudde eg rundt litt på timeplanen og da blir eg litt skjev, men eg håper jo at alt går knirkefritt nå 🙂

Eneste holdefaste eg har i dag av planer er i grunnen å kjøre Dib på trening i kwell, eller, det blir vel sikkert han som kjører hehe Derfor må eg jo fikse nok en rød L, men før eg evn kjøper enda en skal eg inn der eg kjøpte den som fløy av og klage!! Hvis me skal bruke opp en L for hver kjøretur, ja da blir det dyrt 🙂

Ellers på strikkefronten eg kommet godt i vei på erm nr 2. Ser litt spøøøke ut med garnmenden, muligens eg må har et eller 2 nøster til. Får fikse det etter hvert. Har fått oppdatert melding ang garnet eg har i ventet og det ser ut for at det kommer ca kl 16 i dag! Jadda alltid kjekt med garn i posten 🙂

Skal selvfølgelig komme tilbake til dette garnet og til HVA eg skal strikke 🙂

 

 

 

 

KOS DEG MASSE OG HA EN
FLOTT UKESTART!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg