PÅSKEVOTTER – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Tina Hauglund

 

Ikkje bare heter de PåskeEGG votter, men de ligner jo også! Var jo akkurat sånn me malte egga til påskefrokosten når me var små! Sikk-Sakk rundt og rundt, ja, noen ble slik mens andre fikk nebb og øyne 🙂

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Garn som er brukt her er f.eks Finull eller Ask – Skikkelig godt garn til votter! Finn frem fargene som ser ut som sukkertøy i kurven din, da er det du klar for påsken. Om du ikkje skal noe annet enn å sitte i solveggen bak garasjen så har du i allefall strikketøyet i orden 🙂 Dessuten er det aldri feil å strikke votter –
Det kommer alltid en ny vinter 🙂

 

PÅSKEEGG VOTTER
Bildene over
Fra str 6 mnd til Dame Large
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Dette er et Super Makro bilde av jakken eg strikker på, ser du hvor fin den blir?? *ler* Nei da, eg tuller bare, men du kan i allefall se hvor myyyk den er, eller? Ja jo det er en del hår så nært inn på, det kan sammenlignes med når eg koser med Stefano D`Milo (<—Katta!) Hekkan sååå mykt det er og det stikker ikkje 1 mm en gang! Bare fullstendig soft ♥ Ååå eg er ganske overbevist om at dette kommer til å bli en skikkelig sånn pusete kosejakke ♥ Utrolig deilig garnkombo å strikke med og det kommer fra meg som ikkje er så glad i pusete garn!
(Strikker med Fabel og KidSilk)

Hva eg skal bruke dagen på? Vel, eg tenkte eg skulle nå i allefall få perlet, samtidig tenker eg at eg MÅ Få tak i 2 plater på ca 65X95 cm…Ser for meg at det kan være lurt når eg skal stryke og flippe dette perleriet…Må liksom gjøre den prosessen tryggeste mulig. Eg trodde jo mitt var stort som er på 24 plater, helt til eg så ei i dag som holdt på med et perleri som var på 324 plater…! Ikkje sant!? Hun har holdt på i 2 år med det perleriet! Nei, vettu ka? Ikkje en gang eg er sååå gal!

Senere, i ettermiddag skal eg kjøre mor mi til legen
Nå er det hennes tur for vaksine.

 

 

 

FINN PÅ NOE KJEKT
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Vil papp kunne hjelpe? F eks noen esker, evt lagt dobbelt? Nærmer du deg med et bedroller lokk? Ali har kanskje noe kjekt på lager? Hvis ikke får du svippe innom en butikk senere 😊

      Så bra at moren din får vaksine, det hjelper så godt på når en slipper å bekymre seg så veldig for å smitte de eldste! Bestemor har fått begge, og som en husstand (tre stykk) kunne vi feire 99-årsdagen hennes i går 😍

    2. Den ser så god ut den jakka di. Nesten som et stort kosedyr😀
      Driver nå med denne ullgenseren min… i Peer Gynt. Nå har jeh strikka så mye i merino at jeg synes Peer Gynt nå er stivt og nesten grusomt. Ikke blir det jevnt heller!
      Har masse babymerino… kanskje jeg skal prøve meg på de vottene… fikk fri noen netter i påska så da kunne det jo hende det vanker en time eller to på plattingen… i sola, håper jeg/vi 🌞

Siste innlegg