Praktisk og sååå lekker! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av PetiteKnit

 

Når eg sier “Strikkevest” litt høyt er det faktisk en del som sier; “HÆ? Er det på mote nå da? Det er jo så gammeldags”, Vel nei, det er faktisk noe av det mest praktiske du kan strikke, ja i tillegg til at en “vest” (eller slipover) som dette i tillegg er utrolig lekker da! I 2012 strikket eg meg Denne og eg skal søren meg hilse å si at den ble brukt mye. (Min kan du se Her) Den gang da var eg på jakt etter en vest fordi eg hadde kjøpt meg en ny skinnjakke som dessverre var noe trang i ermene…Typisk, men jakka måtte eg ha! En vest inni den for å holde litt på varmen ble perfekt, på ermene trengte eg kun en tynn ullundertrøye 🙂

Vettu når og hvordan også en vest er praktisk?? Til damer i sin beste alder som “lider” seg gjennom hetebølger…Fortelle meg (om du har kjennskap til problemet) Hvor mange ganger har du vrengt av deg jakke og evn genser for å få ned temperaturen? Iiikkjee sant! Med bare en vest under jakke, altså ikkje en hel ullgenser,
klarer du å senke tempen mye kjappere 🙂 Ganske enkelt helt genialt!

 

 

Designet av PetiteKnit

 

Men altså, det må eg si…Denne slipoveren til PetiteKnit er jo kjempelekker!! Eg bare ser på den halsen vettu og føler for å dåne litt! Så myk og sååå deilig! ♥ Peruvian Highland Wool (<—Sjekk ut fargene!) er et garn eg har brukt mye, Slipover`n er strikket i det + en tråd av Silk Mohair. Ååå kvalitetsmessige kvalifiserer denne til
å “slippe” over ei myk pysjbukse nå utover høsten ♥

 

 

TERRAZZO SLIPOVER
Bildene over
Str fra 80 cm til 150 cm i overvidde
Norsk og Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Foruten at målet mitt er å få ferdig ei rimelig stor perleplate i dag har eg en del annet også på programmet! Kjenner at en 100% hviledag hadde vært tingen…Men men Lotto`n til mor mi må leveres *ler* Regner med at det muligens blir handling også, får sjå. Eg har 2 pakker som er på vei mot Tananger og eg håper de lander på posten før eg er hjemme igjen. Det typiske (og nokså vanlige) er at med en gang eg er hjemme igjen så plinger hentekoden inn…! Da bare må eg ut og ned på posten igjen….Klarer aldri vente!

Ellers er det alltid litt klær som skal vaskes, henges opp og brettes, men det er sånn eg liker for da kan eg jo inni mellom sitter å strikke eller perle. Eg må få ferdig det brettet i dag fordi den ene pakken som kommer har med seg ganske mye leire!! Jepp, så eg må også huske å få med meg en gammel voksduk fra mor mi….Siden me kasta kjøkkenbordet da me pusset opp kjøkkenet har eg kun en plass eg kan sitte; Spisestuebordet i stua…..Å ja, Ali kommer garantert til å bli kjempeglad når eg skal lage LeireStudio i stua! *ler meg halv ihjel*. Tja, ka skal eg si, den CoronoPerioden (som ser ut for å vare ei stund) har fått all min kreativitet til å blomstre!! Eg har jo lyst å invitere alle hjem til meg for å bli med, men så tenker eg….CORONA!!! Arg!! Hadde bare ALLE, og da mener eg ALLE, holdt ræva si hjemme hadde me kanskje kunne sette mot en ende og ikkje en ny oppblomstring og smittetopp…
På mange måter er det egoismen som rår…Vel vel, eg spriter meg i alleffall her fra til månen hvor enn en går,
HVIS eg må gå, og mor mi har ikkje fått en god klem siden i vinter….Det er trist!

 

 

KOS DEG OG LAG DEN EN
STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
100% Røykfri i 600 dager! *stolt*

1 kommentar

Siste innlegg