ROMANTISK LACE – Enkelt og lekkert

Designet av Joji Locatelli

 

Nok et skikkelig romantisk og lekkert sjal fra Joji! Det skal visst nok ikkje være så vanskelig å strikke heller da det kun er noen riller og litt zigzagging lace i følge designeren 🙂 Som nevnt tidligere har eg strikket noen av hennes design og eg har aldri opplevd oppskriftene som vanskelige å skjønne. Til dette sjalet er det brukt typ tynt sokkegarn i merino. Det finnes et hav på markedet av denne type garn (også her i Norge), selges i hesper i alle himmelens farger. Garnet som er brukt her ligger på 425 m pr 100 gr (Faktisk akkurat samme som Opal hehe)

Alle som har vært på Strikketreff eier GARANTERT minst 2 hesper som er like av denne type garn! Me blir jo alle helt henført og mister alle hemninger når me står foran et bord med håndfargete hesper…!? Da havnet både den etter og den andre i shoppeposen (Ja da eg snakker så visst av egen og mangen andres erfaring hihi). Garantert at også du sitter å ruger på 2 favoritthesper som du har spart til et egnet prosjekt? Vel, her har du et meget godt egnet prosjekt så sprett hespene, får de nøstet opp og bare NYYYT helga! Min beste Tips i dag ♥

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Vakkert, vakkert og helt klart veldig nydelig!♥
Har sagt det før og sier det igjen: Det er på tide at eg oppgraderer SjalLageret mitt! *sukk*

 

ZIGGY SHAWL
Bildene over
Str 82 cm X 200 cm

 

 

 

* * * *

Se der ja! Sola skinner fra skyfri himmel og det kribler i hagehanskene mine!! Vet ikkje om det var sååå lurt, men eg valset inn på Yr.no for å sjekket været…Det er meldt VELDIG store nedbørsmengder fra i kwell av og frem til i morgen formiddag…Ser jo for meg at alle Georginene mine ligger å flyter på terrassen i morgen tidlig…? Hmm fikk liksom ikkje sååå lyst å plante de ennå? Men, så kan eg jo heller aldri vite NÅR det kommer masse regn! Når de først er plantet i de der “stein”kassen er det ikkje mulig å fly rundt på terrassen å flytte på de heller! Har bare ikkje lyst at de skal blir slått helt bladløse med en gang hehe Bare fra i går har mange knupper blitt til blomster og de er jo bare sååå nydelige! Ja eg er nok litt rar for eg føler litt for mye ansvar for blomstene *humrer*

Jaja hvis gutta (jepp Dib har fri i dag) gidder å bære opp alt av jord og Lecakuler i dag blir det nok sikkert til at eg planter og eg kjenner allerede at ryggen knekker på midten! haha Skjønner ikkje hvordan eg skal stå eller sitter for å unngå det!? Eg har jo ikkje vanligvis et ryggproblem, men når eg står slik å bøyer meg og holder på med ting så brekker den helt! Hvis eg virkelig skal grave i historien min så hadde eg et stygt fall på isen (Drev med kunstløp i mange år da eg var yngre), ble hentet med ambulanse og hele pakka. Da røk det litt sener/leddbånd(?) etc i korsryggen og det er er i grunnen kun i korsryggen det “setter seg” når eg styrer for mye.

Ellers i dag? Tja, eg har en date med Amira i kwell og me skal selvfølgelig se på GOT! Herregud det er sååå spennende nå!! Jon Snow ligger død på bordet og eg syns jo slettes ikkje noe om det da, men eg øynet et håp da den røde dama tok av smykke og det viste seg at hun er jo ei gammel røy. Er det noe eg har lært i denne serien så er det at alt er jo mulig selv om det er lite sannsynlig haha

Men nå må eg bare få gang på dagen, mulig eg trenger en kopp kaffi først
og etter det går vel ting slag i slag vil eg tro 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTTERS FREDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg