ROTTA MI! -For 1 år siden i dag

 

Ja jooo da, den er jo søt, men eg ser likevel ei rotte – Selv om det er ment til å være ei mus 🙂 På den andre siden, hvem har sagt at rotter er ekle? Hmm det er vel mer “bilde” og rykte som gjør at me syns rotter er ekle. Hadde nylig ei rotte ute på terrassen, det var Milo (<—Katta!) som dro den med seg hjem,
men den ville så visst ikkje leke.…synd for den kan du si!

Men, tilbake til denne rotta mi, eller musa om du vil: Dette er ei skikkelig designermus for å si det sånn (*ler*)
ja med skikkelig oppskrift og alt – Ikkje rusk skal vites!

 

 

 

 

Ser absolutt at denne karen her vil ha stort potensiale til jul Ho Ho Ho Se for deg denne med rød nisselue? Ikkje sant? Helt skjønn, men noen justeringer er absolutt nødvendlig, som f.eks mindre øyner! Eg hadde bare 5 mm perler i stæsjet og til denne trengs det 3 mm, vil tro den da får et noe mer uskyldig uttrykk.
*Noterer perler 3 mm på shoppelista*

 

 

 

 

Rotte eller ei, oppskrifta og designerens løfte står til 6! Oppskrifta var superenkel og godt forklart både i tekst og bilder. Vil påstå at det har veldig lite å si at den er på engelsk – Hopp i det om det er ei mus (eller rotte) du vil ha. Trenger du litt hjelp til f.eks oversettelse av forkortelsene finner du det HER! At eg ikkje hadde strømpepinner 1,5 mm i hus hadde heller ingenting å si: Strikket min på 2 mm og den ble akkurat like stor (liten?) som oppskriften lover 🙂 I oppskriften står det vanlig Babyull, eg brukte det + Silja (grått) og til den hvite kanten har eg brukt en rest av Alpakka Magic faktisk —> Gikk strålende 🙂 Å ja, det blir flere av disse, har også kjøpt oppskrifter på pusekatter fra samme designere. Selv om denne musa er liten var det ikkje for mye dill, eg vil si den var helt overkommelig
og oppskriften kan du kjøpe av Ann Riabova HER INNE!

 

 

 

Nå 1 år senere bor musa her på Hobbyrommet mitt ♥ Fortsatt akkurat like søt, selv om eg fortsatt ser ei rotte…Har ikkje meget meg til å skifte øyner ennå så mulig den bare for blir ei rotte. Kan heller strikke ei ny mus 🙂

Har i grunnen bare surret her inne på Hobbyrommet i hele ettermiddag, er litt rasløs for eg har ikkje funnet frem til en GOD serie som eg kan bli hektet på! Kommer garantert bare til å sette på en av de eg liker og se den en gang til…Kanskje like greit 🙂 Har strøket mange perlebrett og nå er eg klar for å perle en ny runde. Hode, nakken og rygg er i grunnen like stiv som den var i går, men heldigvis ikkje like vond så det går seg nok til 🙂 Slengte en sånn lite Dr.Oetker i ovene så nå skal eg kose meg litt!

 

 

HA EN FIN KWELL!
(Noen som vet OM Tv2 og Altibox har planer om å bli enige??)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Det er ei mus, den var hellige kaninsprut bare såååå søøøøt, og den trenger ikke mindre øyne!! Store øyne er som gjør disse søte, små stikkende øyne er ikke søte!! Elsker når det kommer sånne søte figurer her 🥰

    2. Søt, liten og forseggjort! Ser litt småredd/usikker ut, kanskje den vet at Milo tusler rundt😄🐭 Hvis du strikker flere, kanskje rosa snute vil bli enda mer ‘musete/søtt’, og ha helt sorte (store! 😉) øyne, ikke hvitt bak? Lykke til med årets grønnsaksurteblomsterhage! Og en fin kveld tilbake til deg!
      Hilsen Line

Siste innlegg