Så enkelt blir man blokkert og utestengt….

 

Jadda jadda intet nytt under sola for å si det sånn, mulig eg denne gang ble ganske pizzt og glemte å legge ved noen smilefjes for å lette på mitt eget humør, men altså…Dere som har følgt meg noen år vet at det mangler ikkje på blokkeringer og utstengninger av min blogg.

Men altså, eg er medlem…rettelsen: VAR, medlem av ei ganske stor hobbygruppe på FB inntil for ca 1 time siden…Har vært det et par år eller så, og det har vært et noe turbulent medlemskap. Fordi: I den gruppa kan man poste bilder av hva man lager etc, noe eg startet med å gjøre i den gruppa. Fikk ofte mye kommentarer om hva og hvordan. Den ene gangen var det et medlem som postet link av min blogg i kommentarfeltet fordi eg var litt fraværende og fikk ikkje med meg spørsmålet…SMOKK….der ble eg blokkert, ja for å poste link til blogg var jo ikkje lov…Men ok, eg fikk forklart meg og ble tatt inn i varmen igjen…Eg leste på reglene og der sto det at om man ville poste blogginnlegg kunne man “søke” om å få tillatelse til dette, noe eg fikk. Kriteriet var: Post et innlegg med kun bilde og tekst hvor eg forteller litt hva og hvordan for så å poste link til innlegget i kommentarfeltet. Dette gjorde eg. På den måten kunne de som ønsker mer info om det eg poste velge om de ville se mer. Likevel har eg fra tid til annen fått en sperre på mine publiseringer, dvs, eg poster, innlegget må inn til godkjenning. Det er litt trøttanden for dvs eg vet ikkje når det blir postet og linken som skal postes i kommentarfeltet vil jo ikkje være der når innlegget blir postet. Det er nok av de som da blir irritert, og det ender med at eg får meldingene direkte i steden for i kommentarfeltet. Greit for eg svarer jo. Så når denne sperren ligger på meg sitter eg jo å ventet på at det publiseres slik at eg kan poste blogglinken med en gang….Jaaa…

Nå i uka som var la ut innlegget hvor eg ga bort en Hobbykalender, postet også det innlegget på denne hobbygruppa…Mine tanke var: Hobbygruppe og digg kalender, det må jo bli gøy….Vel nei.…BLOKKERT! Grunn? Det var ikkje lov å sanke lesere til bloggen på den måten…ok, la meg flat, innlegget ble slettet og eg fikk nå lov å bli medlem igjen siden eg lovet at det ikkje skulle gjentas seg…

Ooookei…postet et innholdsrikt hobbyinnlegg i kveld i 18 tiden…HEKKAN, der var det jammen lagt en sperre på så noen blogglink kunne eg der med ikkje poste…Vel vel, satt å ventet, ventet oooog ventet….etter 2 timer sende eg en melding til den ene moderatoren:

 

 

 

 

 

Eg skulle vel svart en av mine lesere eller medlemmer av gruppa mi det samme?? Eg har ikkje samvittighet til det, og ja, eg mener at har du en gruppe hvor det trengs moderering så bør man vel være PÅ hver dag? Man bør da være flere om så var. Eg vet “jobben” er frivillig, ja og eg vet de er på jobb hele dagen og at det bare er en hobby…men med en så enormt stor gruppe bør man absolutt være flere…Å vente 2 dager på at innlegget du skrev skal postes? Har ALDRI opplevd det noe sted.

 

 

 

 

 

Eg vet at det er ganske kjapt å ordne det eg spurte om. Min mening er jo at de burde vært mange flere om denne gruppen med tanke på at gruppen har vanvittig mange medlemmer…Om man ønsker å ta helt fri en helg så er jo det greit, men da bør man vel ha noen andre som kan hjelpe?

 

 

 

 

Eg vet eg ikkje er alene, og ja eg respekterer at man tar seg en frihelg, men dog! Høres ut som eg har blitt opplært hvordan et medlem skal oppføre seg og at eg trengte omfattende forklaring. Eg vet absolutt hva det går i…
Men nei, det er slettes ikkje respektløst.

 

 

 

 

Det er ikkje sååå vanskelig å henge opp et feste innlegg f.eks om fredagen (Om så det samme innlegget hver fredag): “Husk, ingen innlegg blir godkjent før på mandag”. 0 stress og ingen meldinger vil tikke inne fra plagsomme medlemmer. Men å klikker 3-4 ganger på tastaturet for å først blokkere meg for så å utestenge meg, DET tas det tid til. Voksent, meeeget voksent.

Jaja, ved å poste dette innlegget kan eg vel egentlig se laaangt etter et medlemskap, men eg syns faktisk ikkje dette er greit. Har man ei gruppe, Uavhengig av hvor mange medlemmer så skal man vel hjelpe når et medlem spør? Hadde du funnet deg i at et innlegg du postet ikkje ville bli publisert før om 2 dager? På nett lever man i nuet, ikkje det? Eg har sett Gruppeeiere legge ut en post med at de f.eks blir fraværende et par dager, eller lite tilstede – og DET er helt greit – Da vet man jo det og avventer med et evn handling til “sjefen” er tilbake. Nei, eg ble faktisk litt halvsur i kwell og det er IKKJE likt meg, men som eg har sagt mange ganger så er eg veldig lite velkommen på flere grupper – Både Hobby og strikking.

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

17 kommentarer
    1. Jeg synes det er så teit å være så streng rett og slett fordi det handler om blogg, så lenge en holder seg til tema som temagruppen omhandler burde det ikke være no problem..

      1. Men du? Du blogger jo, hadde du godtatt at innlegget du ville poste i en HØYST aktuell gruppe skulle vente i 2 døgn før det ble publisert?? Det er det som skurrer for meg, 2 dager?!?! Hadde hun bedt meg vent en time eller 2, men 2 DØGN? hehe Eg hadde jo allerede ventet i 2 timer…

          1. Ja…eneste grunnen til at me poster innleggene våre er for å få trafikk….? “Ja, og hva er feil med det?” pleier eg å svare, responsen da er: “Eg gir deg ikkje klikk sånn at du skal på penger” – Da skjer det noen ganger at et glupt hodet går inn på innlegget eg postet, kopierer all tekst og limer det inn i kommentarfeltet- Hva gir du meg liksom *ler*

    2. Men du, starta ikke du ei egen hobby/strikke gruppe på Facebook for ei god tid tilbake? Hvorfor ikke bare holde deg til den og de som er medlemmer der, så kan du/dere gjøre som dere vil der . Jeg skjønner ikke helt dette! Hvorfor holde til på ei gruppe som det bare er ufred og utrivelig å være.

      1. Fordi om man har ei gruppe kan man ikkje gjøre som man vil. Det er en strikkegruppe, ergo poster eg strikkerelatert der, ikkje perler f.eks. Er lite å gjøre på FB om man kun skal holde seg til egen profil

    3. Blir helt matt jeg🙈 er så mange dustete mennesker rundt om kring.
      Heier på deg🤗
      Kan du ikke lage dun egen gruppe på fb? Tipper det er maaange som vil bli med der🤗
      Så slipper du sure kjærringer😅
      Ha en fin kveld

      1. Eg har en strikkegruppe: “Koselig strikking for alle”, det er en strikkegruppe, og siden eg holder på med andre hobbyer er eg også på en hobbygruppe hvor det meste innen hobby kan postes. Poster f.eks ikkje et leireinnlegg på 😀 strikkegrupper.

    4. Rare greier som jeg ikke skjønner. Håper du slipper sånt fremover. Er skikkelig ergrlig.
      Men, noe jeg lurer fælt på er hvordan kokken kan drive på med utdeling av gaver og tagging på bloggen og Facebook? Jeg trodde at det ikke var lov.
      Og i tillegg er bloggen hans i praksis en matnettbutikk. Er DET greit, liksom?

      1. Han gjør det på sin egen siden, ingen kan nekte han det. Det er vel måten han profilerer/markedsfører seg på, det hadde aldri gått om han la ut det samme på matgrupper – Da kommer det inn andre regler. Me kan i grunnen alle poste det me vil på vår egen side så lenge det samsvarer med generelle FB regler 🙂 At han velger å bruke bloggen sin på den måten er jo hans valg, det blir jo en reklamekanal for egen bedrift.

    5. Jeg aner ikke hva det er du har postet, og det er dumt at det tar så lang til å få innlegget postet – men fra da moderatoren skrev at hun ville ha en rolig helg så synes jeg faktisk at du var pågående.

      Jeg er medlem av ørtenhundre grupper, og har til dags dato ikke nå litt utestengt eller fått noen slettet. Du er vel ivring, kanskje .

      1. Ja mulig, men det har vært en del sperrer på meg i den gruppa, samtidig som eg har fått et type “samarbeid” at eg får lov å poste link til bloggen på hobbyinnlegg (Dette har eg sagt at eg setter stor pris på). Linken der i mot har kun lov å ligge i kommentarfeltet og ikkje i selve posten, dette har eg akseptert uten å diskutere, helt greit. Men når de så har satt en sperre på meg slik at innlegg ikkje blir postet før det er godkjent da er det eg som må “vente” og følge med når det blir postet slik at linken kommer med. Tungvint ja, derfor skrev eg at det kun var noen tastetrykk for å henne å fikse og på den måten kunne me begge lukket pc`n og tatt helg begge to 😀 At hun velger å både blokkere meg og utstenge mer er overkill spør du meg. Det sjeldent at eg gir beskjed for egen vinning, men dette syns eg var drøyt. Eg har ei relativt stor gruppe selv så eg vet hvor enkelt ting kan fikses om noen spør, at de velger å ha kun moderatorer på ei såååå stor gruppe, er jo….kremt…deres problem. Da er det bedre å skrive et “festet”innlegg opp hver fredag om at ingenting blir gjort før mandag 😀 Ikkje verre en det.

Siste innlegg